Selasa, Julai 08, 2008

Baik Jadi Unta


Kepala Husin fening fening lalat
Tak pusing dewan kali empat
Tuduh bunuh repot liwat
Mula seronok, kini meluat lihat

Di Parlimen Fong Po Kuan tegur semalam
Malu Melayu kuasa dominan.
Berpolitik yang tiada kesejahteraan
Hancur ekonomi tak ada makanan

Sesama kita pandai serang
Bijak geliga berhelah pertahan
Hak kepentingan kena kritikan
Melayu diam macam ular kenyang

Kontrak Sosial dipinta mansuhkan
Forum Bar Council yang mulakan
Sama tekan DAP MCA MIC Gerakan
Teras kenegaraan MP Melayu tak pertahan.

Beberapa kerat MP UMNO jawab
Ramai diam macam diliwat
Ada tak peduli hanya nak rembat
Ketua lembab pengikut sembab.

PAS pulak berdiam sepi
Mulakan DEB sama mengerti
Diam nak jaga hati DAP
Ada dah mimpi nak jadi Menteri.

Pasal negara Islam Hadi kafirkan
DAP tak setuju, tak melawan
Hanya istilah kini alasan
Ngaku saja Anwar aturkan

PKR memang tak peduli apa
Melayu tunggul Hindraf sebenar raja
Punahsihat pula gilakan kuasa
Jadi PM halatuju sebenar apa?

Dari Islamis menjadi Nasionalis
Keluar penjara, Liberal Imperialis
Prinsip politik terlalu Pragmatis
Lepas istinja bau masih bacin hamis

Politik tanpa batas jadi punah
Dari bontot tuduh bunuh
Mufti Perlis suruh mubahalah
Pengadilan tuhan rakyat tak balah

Sudah betul Nik Aziz setuju.
Harussani main cakap melulu.
Ikut hitam putih tak timbang dulu
Jadi helah untuk tak mahu.

Pendapat itu ada cabar
Saksi empat hujah hambar
Ketentuan tuhan mendebar
Tok Guru pulak kasi konar

Misai tak ada janggut itu kucing
Janggut tak ada misai pula kambing
Ada janggut misai Anwar Berahim
Tak ada janggut atau misai Guan Eng

Kita leka dengan drama
Dolah terus perintah negara
Anwar ganti Khairy kemudiannya
Azmin pun tergadai ali ba ta

Apa karbala nak jadi kita?
Bodoh, ada kuasa tak bijak guna
Ikut Husin punya cara
Wow! Untung jual orang dari unta

Update: 8:49 am 9/7/2008

18 ulasan:

azlan berkata...

PM kita namanya PakLah
TDM pula dah jadi mantan
Diam salah bising pun salah
Takut disabit akta hasutan

Tanpa Nama berkata...

Quote:
Sesama kita pandai serang.
Bijak geliga berhelah pertahan.
Hak kepentingan kena kritikan.
Melayu diam macam ular kenyang

MEMANG SEMUA KENA LIWAT.

BOS DIA SEMUA BETUL, PERTAHAN. MUSUH DIA SEMUA SALAH, SERANG.

BILA HAK DIKRITIK TAK APA, JAGA HATI. BILA KITA KRITIK, RACIST.

MELAYU SUDAH LEMAH, AHLI POLITIK MELAYU BERSALAH. JUAL TAK ADA HARGA, BAIK AHLI POLITIK MELAYU JADI UNTA.

zali lampai

kulatlapok berkata...

salam Bang Husin Lempoyag,

Sabar dulu jangan pilih jadi unta nanti kena korban, walau jual unta ada untung tapi yang buat tahi unta tu kena bersihkan juga...

A Voice berkata...

Its getting revolting.

The problem with unguided power for power sake.

Can we check and balnce that, and not just wait for every 4 years?

A Voice berkata...

Husin

Apa dia tak ada misai, tak ada janggut, tak ada bulu?


Hehehehe ... babi!!!!

Tanpa Nama berkata...

KJ tu dari beruk mana bleh jadi unta. dia kena jadi B.A.B.I. mcm tok guru liwat dia

samad sen

Tanpa Nama berkata...

Husin

PM dah pandai berkata-kata
blog semua bohong dan dusta
satu perbuatan yang mengdarka
Blogger no syurga terus ke nereka

Hanya MSM berita benar
media lain semua samar-samar
termasuk kes liwat Anwar
kes Rosmah dan Najib jangan dengar
Bernama berita benar
RTM boleh tonton dan dengar
TV3 sahih lagi benar
Blog hanya pandai buat hingar

PM kata BN saja yang cakap betul
Yang lain cakap macam kaki botol
Blogger pula suka bersekongkol
Tak tau yang benar atau betul

Dulu Dolah tidur kini dah banngun
Dalam TV setiasa senyum
Dia dah tahu siapa sebenarnya lanun
Dan siapa pula penyamun

Tanpa Nama berkata...

Pembetulan

Durhaka

Piggy Singh berkata...

Pada satu ketika tapi tak lama,
Ini negeri aman sejahtera,
Walaupun ada miskin dan kaya,
Masih boleh senyum ketawa.

Bila muncul si Dollah Badawi,
Harapan rakyat makin tinggi,
Kononnya si Dollah punya pekerti,
Tapi rupanya pelahap kelas infiniti.

Keaadaan makin huru hara,
Bila dollah mula dibenci,
Tetiba muncul Mat King Leather,
Mahu selamatkan ini negeri.

Mat King Leather pandai berhujah,
Menjual cerita dirinya difitnah,
Bila diminta suruh bersumpah,
Mulalah nampak dia gelabah.

ajai62 berkata...

Salam

Tulah pasalnya bila kepandaian dan kebolehan tak setaraf dengan jawatan yang di sandang..punah ranap negara di buatnya...Punya punahsihat pun dah macam hantu...takan adanya benda yang baik dibuatnya....jangan nak kata jadi unta...dia kena jadi beruk macam menantu dia...

Apa kata Husin kita buka business jual beruk....mesti untung punya...

sunder berkata...

apa cerita apa fitnah
kalau diliwat 'adek' masuk
boleh kah dicam 'adek' sapa
sudah masyuk dalam itu lubang najis

apa unta tiada bonggol
itu cerita banyak manggol
kalu mari sini samdol
unta boleh makan dodol

'adek' masuk dalam 'telor' menangis
ditinggalkan 'adek' bersendirian
kalu sudah banyak kali masuk
boleh cari siapa 'adek' mula masuk

jalan kengkang tarak jugak
lambai tangan sama reporter
Mari Menyanyi Menjilat
apa macam itu cerita

boom...C4 melutup
itu worang sudah explode
apa pasai itu orang kuat kena tarok
2 mata-mata 1 getah asli
worang lagi kuat tarak jugak

kalu itu perempuan visitor saja
apa pasai mau panggil mata-mata
biar datang visit saja
habis tempoh kalu boleh
balik sindirilah

itu blogger banyak cerita
lagi U tube banyak fitnah
sampai saya tak bole lena
apa macam sudah kena

itu bala sudah lari
2 kali buat SD
tarak sampai satu hari
Interpol sudah kasi cari

bala lari tak pakai passport
itu imigresen tarak kerja ka
kalu oversea tak kan kaki jalan
sendiri mau pikirlah

Tanpa Nama berkata...

kelakar la bila baca statement kat malaysiakini..kes kecoh2 kat stadium pasal artis tunjuk punggung (mmg elok la dgn pemimpin diorg) tuduh provokasi..tu la sikap pembangkang..skit2 provokasi..konspirasi..reformasi..habuk tarak..!

Dang Merdu Mic Infiniti berkata...

PAK NAJIB PAK NAJIB ... APA NAK JADI??!!

Itu bala private eye
Serupa juga macam spy
Ngaku tahu orang bersepai
Apa kata Jebat Must Die
Ada logik dan isi

Pak Najib Pak Najib ... Apa nak jadi??!!

Najib kata bohong besar
Bunuh orang fitnah sasar
Kapal selam dan pejuang itu dasar
Tak atur liwat jubo tak busau
Dolah suka ketawa garau

Kenapa Najib dulu diam
Di Ijok Nuar tuduh kapal selam
Juga rasuah jet pejuang
Tuduh awak Altantuya hilang
Saman bila suka buat tuduhan

Pasal jawatan dapat senang
Konon mahu jadi gentleman
Setia pada ketua bonang
Kerja merepak biar dan diam
Senang tunggu Pak Lah letak jawatan

Chorus:
Pak Najib Pak Najib
Apa nak jadi??!!
Pak Najib Pak Najib
Apa nak jadi??!!
Ini bohong besar, fitnah, fitnah
Pak Najib Pak Najib
Apa nak jadi??!!

Bila Nuar dituduh meliwat
Ramai tak caya dia buat
Sandiwara banyak sangat buat
Orang tak ugut dan perambat
Kedutaan Turki tempat selamat

Saiful di saman dan keji
Appointment Najib ada bagi
Polis dan pendakwa dapat digari
Najib dituduh aturi
Amerika bising kedaulatan caburi

Nuar juga salah goreng
Saiful belajar di UNITEN
Politik kampus kelas ponteng
Bukan pro Najib, kalau dilatih BTN
Budak Dolah punya conteng

Najib sudah tak ada ancaman
Nuar bawak Bala kata macam-macam
Kemudian tukar dan hilang
RPK kata Najib ancam
Takut Rosmah baling pinggan

Nasib baik bukan letupan
Boom boom boom

Chorus

Peguam bala kata tidak
Orang ramai ikut cakap
Tapi orang tak nampak
Najib saja Nuar menembak
Mungkin Nuar kasi duit, cakap Bala tarik balik

CIA Anwar banyak kawan
Itu pasal pandai wayang
Konon ada perjuangan
Gila kuasa bukan kempalang

Hanya PM saja dia mahu jawatan

Orang lompat PM tanpa halang
Ada kuasa lagi bahaya, bayangkan
Amerika ada orang suruhan
Melayu dan Islam buangan
Negeri sendiri kita hilang kedaulatan

Chorus

Apa nak jadi??!!
Apa nak jadi??!! (Jelik jelik)
Apa nak jadi??!! (Dulu diam ikut)
Apa nak jadi??!! (Eh, ini mesti kerja Khairy)
Apa nak jadi??!! (Mampus Malaysia)
Apa nak jadi??!!
Apa nak jadi??!!
Apa nak jadi??!!

Gubahan: Den Dang M'dudu
Lirik: Have Confirm Has Son
Nyanyian: Lim Ah Lek

Letting the time pass me by berkata...

Bro Husin... tak de ke cerite pasal Carburator Dung?

unlisted_one berkata...

Salam en.Husin,

Kelakar le, tu gurindam ke syair tu..hehe..

Tanpa Nama berkata...

Sin,
kitorg dah siap kutuk YB bongok tu, kau padam la gambar dia, dah tak lalu aku nak tengok muka dia bila buka blog kau..dia adalah lambang kebodohan rakyat kelana jaya

Atau kau yg suka dia sin..hehee

Pakcik din

Tanpa Nama berkata...

apa nak jadi
apa nak jadi
sampai isteri tepung tawar sendiri
TUNKU ABDUL RAHMAN
nama diberi
nama asalnya SCORPENE

apa nak jadi
apa nak Internet sudah dimarahi
ini pasai Tun juga bagi
bagi Internet buat MSC

apa nak jadi
apa nak jadi
tunjuk pung### sambil menyanyi
kata depa ni perkara biasa
sabitnya Islam had hari

apa nak jadi
apa nak jadi
MP tunjuk lucah ngan jari
satu MB sudah ...(pahang)
sekarang sorang MP

apa nak jadi
apa nak jadi
budak2 sekarang cepat pelajari
MP sendiri MP suka mencaci
banyaklah sudah budak2 pelajari
liwati liwati liwati
sejak 1998 lagi...

apa nak jadi
apa nak jadi
bala sudah lari
katanya dalam ASEAN country
sekarang dah jadi

Merepek (monolog)

dulu pakat puji
masa mula2 jadi P. Menteri.
Kemudian juga ada Islam hadari
hari-hari masuk TV
dulu x ada pun hadhari
apa nak jadi..


Nyanyi ikut : Apa nak Jadi (SM Salim)
Senikata: Sendiri
Muzik:Sendiri [Bukan Taik Carburetor]
Arrangement:Sendiri
Key: C Minor,F# HENTAM SENDIRI

sodo wakena beb berkata...

Pak Lah tak Paham Ke?

Pencalonan utama dan paling awal anda sebagai presiden umno datang dari 2 negeri dimana BN tewas.

Pak Lah Tak Paham ke?

Bibir kami ni dah berbuih-buih macam dah naik syeh.....

Pak Lah Tak Paham ke?

Kami juga telah mengadakan protes dengan berguling-guling dari atas bukit turun ke bawah sambil menyebut PAH LAH .......(anda dibenarkan mengisi pendapat anda diruangan dot dot dot ini)

Pak Lah Tak Paham ke?

Napelah hang ni saya sedih, sedih

Pak Lah Tak Paham ke?

Berapa banyak lagi anak dan menantu nak kaut harta?

Pak Lah Tak Paham ke?

Menteri umno dalam kabinet tu semuanya nak menjaga kepentingan peribadi, mana mereka sayangkan umno! kalau boleh nak kaya lagi...

Pak Lah Tak Paham ke?

PAS dan PKR tu bukan nya nak jaga kepentingan orang melayu, retorik je kalau tanya `beri kami peluang memerintah, kami mempunyai formula kami' tapi kelantan tetap miskin,

ada akal tuhan beri gunakan lah... jangan harap bantuan orang lain!

apa sumbangan anda wahai PKR dan PAS dalam memperkasakan agama dan bangsa anda?

Pak Lah tak paham ke?

Negara sekarang ni sedang menghadapi permasaalahan ekonomi dan inflasi.

Pak Lah sekarang ni kami nak gubah lagu lak untuk menenang kan hati kami yang syahdu ni .....

Boleh ke.

na na na na na na na na na na
isk, isk,waaaaaaaaaa(nangis)