Rabu, Februari 04, 2009

Dari "Ngeh-Nga", N, N, N ... sampai Nganga


"Ngeh-Nga" nak naik. Nazrin nolak.
"Ngeh-Nga" nanya-nanya. Nizar nerima.
"Ngeh-Nga" ngatur. Nizar nandatangan.
"Ngeh-Nga" ngarah. Nizar ngikut.

Nuar ngena-ngena. Najib nafi.
Nuar nyombong. Najib nilai.
Nuar narik Nasa. Najib nunggu.
Nuar ngada-ngada. Najib ngena.

Nak ngata ngapa?
"Ngeh-Nga" nyepi, Nizar nganga ...

48 ulasan:

jiman96 berkata...

hahaha padan muka ngeh nga

ustazSAID berkata...

Selamat Untuk Semua!

d'Frog Prince berkata...

kenaper lah orang ni semua tamak kuasa sangat? tak der kuasa mati ker? kan last last kerajaan yang sedikit berjiwa rakyat tumbang?

tak tau lah nizar ikut "nganga" ke tidak, tapi beliau kelihatan baik dalam mentadbir negeri. yang rugi sekarang rakyat.

deng xiaoping, pemimpin china pernah berkata, "tak kisahlah kucing tu hitam ke putih ke, yang pandai tangkap tikus, itulah kucing baik / berguna". bagi balik kat BN, alamat penyelewengan berterusan lah.

nenaSSedap berkata...

Hmm....Serve them rite! Macam mana pun episod kerajaan PR 11 bulan ini (jika DYMM Sultan Perak menolak di bubarkan DUN Perak dan menerima BN sbg pemerintah yg baru) hendaklah di jadikan tauladan & peringatan kpd UMNO bahawa jk AllaH berkehendakkan sesuatu itu terjadi...maka terjadilah ia. Kita sbg hambaNya yg serba kerdil & lemah, jk berlaku zalim,takbur & munafiq, yg berkuasa pun akan hilang kuasa tanpa di duga!

Tanpa Nama berkata...

tak nak komen...

Dr. RBAONG berkata...

"Ngeh-Nga" nak nanah
Nizar ngatur nine nine nine
Nazrin narah

Nuar ngoda Nasa
Nasa nak
Nafas nizar nyakut-nyakut
Najib ngoda nasa
Nasa nyaman, nuar nak, najib nak
Nasa nyam-nyam.

"Ngeh-Nga" nganga

Ingatan berkata...

Nizar dah derhaka kepada Sultan.

Apa saja teguran, dan pesanan, dia berdalih.

Akur pada Ngeh Nga.

Lelong itu agama dan bangsa.

Cina yang belah itu pun menyampah dengan Ngeh Nga.

Sepupu dua ekor yang sedara dgn Chin Peng memang banyak samseng.

Di Perak pun sudah kaki sakau. Pasang kontraktor.

Cina ... rambut saja straight.

UMNO buat sempadan pengalaman jadi pembangkang. Buang peel lama.

Pyanhabib berkata...

Gua tangguh gencatan memblogger. Perak dalam bahaya....

Beruk berkata...

kobodohan nuar terserlah..

pegi taiwan buang duit rakyat nak pancing MP BN.

sekarang umpama terhukum dgn senjata senriri..

syabas nuar..ko jaja lah cerita jubur kau keseluruh dunia. Hanya yg bengap aje akan percaya modal2 ko nak jadi PM.

drMpower berkata...

aku tak larat gelak sungguh la usin.

NGA-NGA

mampuih aku lena senyum malam ni.

ShafiQ berkata...

Ngeh ngeh ngeh
Ingat Nizar ingat 999.
Kan dah nganga.

Tanpa Nama berkata...

LA NI NGANGA

TO ME DAP IS JUST PLAIN GREEDY, IT SERVES THEM RIGHT. ANWAR IS EVERGREEN OPPURTUNIST FINALLY TASTED HIS OWN MEDICINE. NATO THATS WHAT HIS BEST AT. DAP TRYING THEIR BEST PUPPETING THE MB TO ACHIEVE THEIR LUSTS (LANDS) FOR THEIR PEOPLE & YET THEY CAMPAIGNING FIGHTING FOR MALAYSIAN MALYSIA . ITS MORE LIKE THE OTHER WAY AROUND. BARU DAPAT PENANG NAK PERAK PULA. BUT THEN MELAYU NI SELALU MALU ALAH/ SENANG KENA GULA. THEY RE PUSHING THEIR LUCK THINKING THE ROYALS & MALAYS ARE SO STUPID.NASIB BAIKLAH THE PERAK ROYALS ARE SMART PEOPLE.NOW THIS IS THE TRUE PEMBELA BANGSA .SO HOPE FOR SELANGOR TO BE NEXT (ANOTHER PUPPET MB BY DAP & BANG NUAR ). NOT TOO WORRY ABOUT KEDAH (PAS IS ACCEPTABLE BY MAJORITY MALAY, A LESSON TO UMNO BODOHWEE & THE REST YG MASIH LAGI NGANGA)

STONEHEAD

Pemuda Pelapis berkata...

Sin,

Hang tolong buat cerita MURAI TERCABUT EKOR sikit.

kluangman berkata...

Kalau dah jadi bubur, elok bubar sahaja.
Kalau dah bubar, tentulah jadi bubur.

Bubar atau bubur lebih baik dari jubur.

Hidup Noa !!!

Tanpa Nama berkata...

Nizar is proud of his Chinese heritage.

But why be more Catholic than the Pope?

The Pope

Nasionalis berkata...

Buat lupa hilang ingatan.
Bollywood Anwar setahun berpanjangan.
Angkuh lupa memutar penipuan.
Pandai sorang dia perasan.

Nizar derhaka pada sultan.
Tidak hindarkan teguran.
Main kasi 999.
Buta sejarah dan alpa perhitungan.

Ngeh-nga tempat kesetiaan.
Pada mereka beri kesetiaan.
Sepupu dan chin peng kekeluargaan.
Maka Kg Baru Cina diberi bantuan.

Ngeh-Nga diktator penuh kedegilan.
Cakap mereka saja utamakan
ADUN lain diketepikan.
Exco melayu bodoh tak ada fikiran

Dgn kontraktor cina makan komisyen.
Ahli parti naik kemarahan
Nak berhenti Fong Po Kuan
Yang lompat itu kawan

Baru sekejap pegang jawatan
Besar kepala bukan kepalang
Ini patut jadi sempadan
UMNO pun perlu kesedaran

Lupa rumah ini siapa tuan
Ketuanan Melayu penuh pengertiaan
Bukan rasuah yang bangkang tuduhan
Perjanjian dilanggar tak pedulikan

Sampai masa hilang kesabaran
Rakyat bawah dalam kemarahan
Terang2 Melayu diketepikan
Bila dihina, kita suarakan

Takpe kita dah jumpa akhiran
Masuk penjara kerana Anwar kejuburan.
Dah jauh dari tumpuan.
Krisis ekonomi perlu perhatian.

Belacak berkata...

Salam. Pagi yang ceria!. Negeri Perak telah mendapat rohnya kembali. Perak telah bebas dari pemerintahan suku-sakat Chin Peng yang bersembunyi di bawah kopiah PAS!

Ya ALLAH, selamatlah Negeri Perak Darul Ridzuan!

princess jiji berkata...

Dulu tersengeh sekarang ternganga!
semoga BN belajar daripada kesilapan lalu!

Tanpa Nama berkata...

Klu lompat ke PR tak bermaruah dan berbagai2.Klu lompat ke BN,kerana yakin perjuangan BN la konon...BODOHWI!!



Kepala Bana

Abuarif berkata...

Bila dah masuk politik kepartian yang ditaja oleh Yahudi ni..memang macam tu laaa.Lupa bangsa,lupa agama dan lupa segala-galanya.Yang mereka ingat(sebahagian) kekalkan kuasa,(sebahagian) buncitkan perut,(sebahagian)menambunkan harta,(sebahagian)menambah wanita dalam koleksi simpanan.Perjuagan untuk Agama,Bangsa dan Negara hanyalah retorik....INSAFLAH.

gotahlantun berkata...

SALAM,

BILO DAH JADI PEMIMPIN MAKA BUATLAH KERJA SEBAGAI PEMIMPIN, LUANGKAN MASA KEBAWAH..SEBAB BAWAH YANG MENOLAK SUPAYA KEDATEH.

INI TAK, SEPANJANG MASA DAN ZAMAN NAK BERPOLITIK, LANSUNG TAK BEKOJO..INILAH AKIBAT EEEE..
PEH TU JANGAN SALAHKAN ORANG LAIN LAK..!
INI SOMUO SALAH SONDIRI TAK ADO SALAH ORANG LAIN DOH..
KAU PIKIRLAH SONDIRI...!!!
TAK DAPEK DEN NAK TOLONG EEE DOH..!

Tanpa Nama berkata...

hehehehehehheheh

ngeh-nga ngodoh
mizar nangis
nuar nyilat nontot
najib ngilai nguat nguat
hehehehehhe

Tanpa Nama berkata...

hello d'Frog Prince...,

bagi ngeh-nizar-nga lagi tak guna. yang depa dah laksanakan "pembangunan" setelah hampir setahun hanyalah meningkatkan "taraf" exco dari proton ke CAMRY...

hihiihihih apa rakyat dapat? nga-nga la jawabnya..

bulan berkata...

Lagu "Ngeh-Nga"ini rentak Hindustan ke? atau rentak cha-cha?

kalau cha-cha aku akan menari kadepan kabelakang, kadepan kabelakang.

kalau Hindustan aku terpaksa lari sembunyi, lari sembunyi sambil menyanyi lagu. Ngeh-Nga Ngeh-Nga.

Tanpa Nama berkata...

"Klu lompat ke PR tak bermaruah dan berbagai2.Klu lompat ke BN,kerana yakin perjuangan BN la konon...BODOHWI!!

Kepala Bana"

BODO punya Kepala Bana. Lupa Sejarah... Yg Nuar nyontot hantar Nian Nua ke Taiwan untuk apa?
Nuar sengeh kerang busuk masa Nasa mem"PKR"kan diri dia...

Nuar kemudian lagi kuat berangan dan canang seluruh dunia dia dan makin hampir jadi PM...

Heheheh Nasa memang bijak, Najib lagi bijak... The art of deceptions ! Kan Najib dan amat matang dalam "peperangan" kerana pernah menjawat jawatan Menteri Pertahanan lebih sedekad...

Tahniah NAJIB, TAHNIAH NASA, TAHNIAH UMNO/BN

Tanpa Nama berkata...

Lelong lelong!!!
ada 22 biji camry 2.4 mau lelong,
harga rizab RM110k, low mileage, plastik belum buka, showroom condition, black colour, auto..

bau kentot pun tarak lagi..

berminat call 019-308.....sape cepat dia dapat

AnakPkan berkata...

Sokong Najib dgn strategi yg betul. Skg kawe rasa confident dgn dia jdi PM sbb dia ada strategi. Tak mcm boss dia yg mengharapkan org lain yg atur strategy dan bertempur dulu (dia lebih senang baring2 lansung tertidur - yelah masih dlm bulan madu).
Dari dulu kawe dah rasa strategi Anuar akan mengena diri sendiri. Sudahlah Nuar - tak yah canang2 yg BN buat tu tak bermoral. Kao yg start dulu - bukan saja nak tawan negeri tetapi seluruh Malaysia dgn cara lompat2 gak. Tak gitu Nuar ?

Moshe berkata...

Tahniah DSNajib kerana menyelamatkan ketuanan melayu Perak dari si ketol pakatan rakyat (Pas,PKR)yg menjadi boneka DAP. Pas parti bertopengkan islam yg menjual melayu untuk kepentingan politik sempit yg gila sangat nak jadi MB, gila tukar kereta camry, gila beri hak milik tanah kg baru tapi membelakangkan kepentingan melayu, Pas, parti haprak yg gila dan tak siuman,.

Nik Aziz yg nyanyuk kata lompat parti tu khianat ? Inilah orang tua yg tak sedar diri, kalau lompat masuk Pas atau PKR tak khianat ? Lidah bercabang dan munafik.

Politik ialah bagaimana mahu berkuasa dgn apacara tanpa melanggar perlembagaan negara, selebihnya "jangan cakap banyak" !! busuk mulut sahaja.

GOMO berkata...

HUA..HUA..HUA...
BEST LAH SIN KAU PUNYA AYAT...

ERRR ANWAR APA CERITA SEKARANG???

ADA DI KEDUTAAN TURKEY KE???

Nasirudin Anjud berkata...

Tender for the bidding of Perak Government is now open at....

http://nasirudinanjud.blogspot.com/2009/02/tender-untuk-perolehan-pemerintahan.html

nobackdoor berkata...

Kerajaan PR dah derhaka kepada Melayu Perak apabila memberikan tanah kepada bukan melayu hak selama 999 tahun. Inilah akibatnya jika Islam dipermainkan.

Burung Jambul berkata...

Ikut Lagu Nyet2 Semut..

Ngeh Nga Semut Sapa Sakit Naik Atas
Ngeh Nga Semut Masuk Angin Keluar Asap
Ngeh Nga Semut Cina Kominis kena Julap
Ngeh Nga Semut Nonggeng belakang Nuar Sebat
Ngeh Nga Semut Perak BN Dapat
Ngeh Nga Semut PR Ngelit Najib Dapat
Ngeh Nga Semut Nizar Nganga Masuk Lalat..

princess jiji berkata...

"Sultan Perak Sultan Azlan Shah telah menitahkan Datuk Seri MohaMmad Nizar Jamaluddin supaya meletak jawatan sebagai Menteri Besar Perak berkuatkuasa serta merta dan jika tidak, jawatan itu dianggap dikosongkan."

Damansara berkata...

Nuar + Nizar + Ngeh + Nga = NGOK

adzroy berkata...

selamat negeri Perak (^_^)V

Tanpa Nama berkata...

Yop;

Jangan lupe tanah pajak 999 tahun tu yea. Harap2 yang bakal dapat nga-nga jugak.

MRSM Kalae Chepo 66/73

Tanpa Nama berkata...

tak sangka ada ramai yang anti cina di blog nie.heran juga sebab selama nie bila dapat kontark pi serah subkon pada cina juaga, napa yer?heran juga 51 tahun merdeka golongan paling miskin di malaysia, melayu juger, naper? kenapa tak di bantu? sebab kerajaan di ketuai oleh cina ker? heran juga ya, ntahlah husin.pas ni yb zambri jadi mb perak jangan ad pulak kontraktor melayu dapat kontrak serah pada cina juga nanti dan melayu tetap golongan paling miskin di bumi tercinta nie.heran .

Tanpa Nama berkata...

Dongeng cucu-cicit baginda Razak

http://www.malaysiakini.com/columns/94451

Al Kisah...

anok ganu sabai2 berkata...

amboi amboi amboi si moshe,
sodap eh cakap tok guru tak sodar diri,munafik,abih tu abang jib kau kata hukum tuhan tu tak boleh guna dah tak pe ye?(hudud akan akibatkan negara huru hara).
lagi satu moshe kau ingat kau tu sape,hebat sangatkah? insaflah.....
si nobackdoor tu .....apahal poning ni,
apo kono mengono lak kalau betol gadai tanah nogori ngan mempermainkan islam lak,akai mana hang anut ni,yang ketawakan islam yang tolak hukum tuhan lak kau sanjung yek, ikut kau lah,dasar takdok otak.
yang jual tanah ke cino singapura tu tak pe, yang pajak lak salah yo.
dasar kekonyangan duit apo tah..... lu fikir lah sendiri.....
den tak dok mano2,den tukang nengok jah,den ghaso boto den koba an,kok salah den koba an juo.pustop.

Tanpa Nama berkata...

PADAN MUKA DUA KOMUNIS LAHANAT NI !!! orang cina kat Perak sendiri tak gemar kat dua lahanat ni ..

Baru dia sedar tinggi rendah langit ni ...mampuslah kau dua lahanat

Damansara berkata...

Raja Petra’s Website is promoting the Rally against the Sultan’s Decision tonight

One of the articles in that website even proclaimed Nizar as a MODERN JEBAT

For me both Anwar and RPK are MENTALLY SICK people

They have been going hand-in-hand for many years spreading lies under the pretext of JUST DEMOCRACY

Today, for me, is the pinnacle of their MISLEADING PROPAGANDA

Their REAL AGENDA is for Anwar to rule this country; BY HOOK OR BY CROOK

SADLY there are many SMART AND BRAINY PEOPLE easily felt to their obvious trap

They became the best platform for both Anwar and RPK to voice their agenda via ‘the End Justify the Means’ MODUS OPERANDI

At the end, these BRAINY & SMART people become the real DISSERVICE to the very democracy they long for

In the meantime, BN continues to RULE comfortably knowing their opposition has LOST THE PLOT completely

A REAL SAD REALITY

takdok namo berkata...

ceko ceko ahh...
ceko ceko ihhh...
eko eko ahh...
eko eko ihhh...

haaa haaa haaa....
hiii hiii hiii...
hilang gigi tinggal camryy...

p/s: Allah cucuri rahmat ke atas p ramlee..

AntiKakiBelit berkata...

DS Najib tunjukkan sapa yg pndai susun strategik. 1 batu bukan 2 burung yg kne tp manyakkkk burung hehe..

Ibarat main dam aji. DS Najib umpan 1 buah, Anwar dengan cergas makan. Pastu tersengih-ngeh-nga.

DS Najib senyum je..makan 4 bijik buah sekaligus smpi naik aji. Ternga-nga Anwar.

Nik Aziz kata 4 org tu patut dilempar kasut. Tp dia lupa masa ADUN Bota tu lompat, cakap dia insaf dan berhijrah. Byk cntk muka!! Kalo dia buat boleh, org lain buat tak boleh. Apa raa ulamak konon!!!

Tanpa Nama berkata...

Ngeh-Nga-Ngong

babi berkata...

cibai lu!!!

Nizar Jamaludin berkata...

celaka lu sin!!!

Tanpa Nama berkata...

Mai makan nasi bungkus perak..Opss,bungkus2 jgn sebut.Nanti ada yg terasa pedas.

zul berkata...

ngeh ngeh nga nga

komunis DAPat tanah melayu jugak yang ternganga

ngeh ngeh nga nga

melaya sama melayu bertengkar

cina dapat kuasa,tanah,harta

akhirnya melayu yang ternganga

ngeh ngeh nga nga

jikalau hasrat Dogs And Pigs(DAP)tercapai

Raja2 melayu mampus(maaf)

malaysia jadi republik,Brader Anwar Bin Ibrahim jadi presiden pertama

perdana menteri semestinya cina................

Akhirnya melayu jugak yang ternganga