Sabtu, Februari 07, 2009

Kici-Kici Lembu Jaga, Sudah Tua Saman Raja



Kici-kici lembu jaga
Sudah tua saman raja
Jalan pun tak bole juga
Peluru ada senapang tak guna

Kici-kici lembu jaga

Undang-undang dia pergi belajar
Jadi loyar pandai temberang suka
Kasi wang Karpal kasi fail buka
Kes baik, dia kongsi belakang kira

Kici-kici lembu jaga
Sudah tua saman raja
Jalan pun tak bole juga
Peluru ada senapang tak guna

Kici-kici lembu jaga

Tara takut banyak bising hantam saja
Langgar macam kerbau pendik juga
Sama sultan bukan kali pertama
Kiyai Arshad kasi tampar sama muka

Kici-kici lembu jaga
Sudah tua saman raja
Jalan pun tak bole juga
Peluru ada senapang tak guna

Kici-kici lembu jaga

Kalau bongkok belakang mesti jeling-jeling
Karpal baik sama Brader Anwar Ibrahim
Pandai lakun cakap pun banyak pusing
Balun lembu, menjerit moo sampai pening

Kici-kici lembu jaga
Sudah tua saman raja
Jalan pun tak bole juga
Peluru ada senapang tak guna

Kici-kici lembu jaga

Diubahsuai lirik dari lirik asal sini.

38 ulasan:

Terongpipit berkata...

Salam Sin,

Munkin kat negeri Perak la ni dah takde rakyat Perak yang bersemangat saperti siPutom dan Kiyai Arshad... sebab banyak penyangak dari luar buat onar kat Perak sampai kereta Raja Muda pun dibaling batu... apa dia ingat Raja tu ahli politik ke?

Kat mana cucu cicit siPutom dan Dato Maharaja Lela.

Tanpa Nama berkata...

Mungking itu Sultan Mahmud kot??? Kira baling batu okay la....tak mati pun.

Tanpa Nama berkata...

husin, udah lah tu, jangan kasi orang marah.moh kita pakat tolong yb dr.zambry tadbir negeriku perak dengan baik.ada gak faedah husin.ni asyik perli , sindir, caci , maki orang ada dapat pahala ker husin.udah lah husin.mari bantu mb baru perak .

BERANIKAN HATI berkata...

Salam Sin,
maaf dan mohon izin ketawa: kah! kah! kah! Tak tahan sakit peruk tergelak. Apapun, saya dah mohon izin utk CnP posting husin untuk blog saya, dah tengok? > BERANIKAN HATI http://braveheart-blogger.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Kpd tanpa nama 12:01PM;

Lompat katak BN ke PR = Halal
Lompat katak PR ke BN = Haram

Sultan lantik Nizar dari parti minoriti = Halal
Sultan lantik MB dari parti majoriti = Haram

Baling batu ke kereta Raja = Halal
Baling patu ke kereta PR = Haram

Keadilan atas dasar apa you suke?

MRSM Kalae Chepo 66/73

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Haha...bagus Sin.

Kali ni kau dah kasi lelong sama itu Bai atas kerusi. 1 dirham!

Jgn dia lelong kita dah lah Sin. Aku takde duit nak bayar saman Si Bai.

Skrg saman bukan 1 dirham 2 dirham. Juta2 dinar. Jual 1000 ekor unta pun belum tentu boleh bayar!

Dulu pakai pedang, sekarang sudah tukar senapang! Hehe

-Tuan Sadiq punya guard-

Burung Jambul berkata...

Sin ...

Dari mula kemenangan PR masa PRU12 lagi kat Perak dah kecoh pasal pelantikan MB Nizar . Kapal Singh memang dari dulu mempertikaikan kuasa Raja - Raja Melayu .

Sekarang ni lagi dia suka pasal dah ramai pengikut dia yang terdiri dari kaum melayu pulak .
Apa kebenda ni...sampai baling kereta dan nak saman Raja yob.
Tapi aku percaya...Kedaulatan Tuanku Sultan Perak dan Raja Raja yang ada tetap terpelihara .

Takkanlah apabila si Kapal Singh ni ajak main belakang pun kita pon nak joint jugak . Tapi tak taulah kalu hobi tu sama .

Shifu67 berkata...

hahaha.... lawak... lawak. Dari semalam duk teringat pasal lagu ni bila tengok karpal tu

saya minta izin nak copy & paste lirik ni kat blog saya.... http://tersurat-tersirat.blogspot.com

jangan saman saya dah laaaa!

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
lanterajiwa berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
kluangman berkata...

Kici kici jaga lembu
Sudah tua macam lembu

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Watdono berkata...

Saudagar Husin ,

Kat blog ko ni pon boleh nak kempen ceramah perdana ke Sin..

Selama ini pon aku tengok ko tak pernah pon kempen dalam blog nak buat ceramah pasal nak biakkan lebih banyak unta .

Kalu kempen nak jual orang sudah semestinya...

Cucu Tok Selampit berkata...

Tuan Husin,

Andai kata Kyai Arsyad masih hidup, tahulah Kici Kici lembu jaga itu apa yang nak jadi. Dua peluru senapang tak berguna tak mengapa Tuan Husin. Itu B.A.B.I suka itu belakang saja. Satu lubang banyakkkkkkk guna.

Ahlil Korporat berkata...

Raja Eleena ada 7.5% Gamuda. So what? Stock market tempat judi kaki spekulasi.

Bukan Sultan Azlan punya! Bukan controlling shareholder!

Pooodah! Apa punya bodoh tak faham data corporate?

Abis anak raja tak payah kerja? Dedahlah semua client ;aw firm Raja Eleena.

Kenapa tak cerita dia kumpulan zikir Tariqah Naqsyabandiah bawah Sheikh Nazim?

... Itu benda baik kan?

Tanpa Nama berkata...

kiai arshad hidup pun dia tak mahu tolong org perak. Sebab org perak pandai cakap je yeop!
Org luar dan bangsa lain pijak ko orang semua buat dek je!

cekodokmasin berkata...

Salam Tuan,
Muhahahahahahaha. Nak tambah sikit tuan:

Kici-kici lembu jaga
Sudah besar saman raja
Belum mati sudah pakai kerusi roda
Bila mati kena bakar neraka juga

Sekali lagi... Muahahahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Brother Najib ada bank CIMB. Najib dapat komisen kapal selam.Sin ada dapat tak??? Kesian tu Altantuya...tak dapat apa apa pun, dapat C4 je.

Dari,
Roh Altantuya

Tanpa Nama berkata...

HAHAHAHAHA lanterajiwa.. sempat jugak miker buat iklan kat sini iyerr..
Chendeghong Baleii? oiiit miker nak sughuh oghang ghamei datang ke tempat jin bertendang tu ker? Utk yang kat luor sana..usah datang komer oiiit... Chendeghong Balei ni tak ader aper yeop yong oiit.. yang ada puak-puak yang pakei ketayap..peh tu pandang oghang yang lain pandangan politik ngan demer ni macam alien..!! Usah ler komer datang sini wehh..
Balei Poleh yang dekat selekoh Chendeghong Balei saner tu.... tangkap ajer demer yang datang esok..sumbat ajer dalam lokap komer..kalo tak muat anto ajer demer tu ke penjagha tepen...Muahahahahaha

Mahap Sin,
aku anak Chendeghong Balei.. nak bagi tau lagi sekali ni.. usah ler komer semua menyemak kat kg aku ni wehh.. usah datang lerr.. pasei tandeh tak cukup yeop yong oiit.. takkan komer nak melepeh kat paghet tepi jalan tu kot??? eeeeyyuucckk !!

Tanpa Nama berkata...

bujur dididak ngaran..ngalihi org kampung ku hajak nak berkumpul di cenderong balai malam ni..hanyar setahun jd kerajaan negeri perak..habis semuaan tanah di dijulongionya ke org .... 999 tahun..kinak anak cucukku handah diam di manak..mujur sg manik rezab melayuk/banjar..

ko paham ke usin..

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Abang Hussin, den ado satu info tapi maafla lari topik sikit, informer den kobar kek den Yamtuan Negeri Sembilan yang baru Tuanku Mukhriz dah hantar surat minta MB Negeri Sembilan untuk meletakkan jawatan berikutan pelbagai kemelut yang berlaku termasuk yang terbaru memecat Mufti Negeri Sembilan Sahibus Samahah Dato Murtadza Sheikh Ahmad. Harap abang Husin dapat sahihkan berita ni sebab den nak tengok diorang nak derhaka atau tidak.

Tanpa Nama berkata...

karpal sing ada 1 bilion lee kwan yew bagi..utk kacau melayu.

maun berkata...

Bagus Sin ko titik depa baguih-baguih, nanti Najib boleh ko sikit komisyen bahagian Altantuya. Tak pa jual unta jangan otak macam unta.

lupo berkata...

Alhamdulillah, Sultan dan keturunannya berduit...aku takda takpa...nak dengki buat apa..dah rezeki masing masing...

Tanpa Nama berkata...

tak habis-habis altantuya..takde kena mengenapun..dia mampus apa kena mengena dgn aku..

kalau najib jahat apa kena mengena- dgn Perak?

Nizar jahat.. itu pokoknya.
Karpal jahat barua DAP..cuba saman Lee kwan yew? mampus tak boleh duduk singpork.

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Tuanku Azlan buat yang terbaik buat rakyat Perak. Baginda
tanya YB seorang semi seorang sebelum buat keputusan. Dulu masa DS Nizar dipilih juga sebab beliaulah calon yg terpelajar dan berakhlak. Tapi Sekarang terbukti Nizar juga dr golongan HAPRAK yang tak ada akhlak dan susila golongan terhormat. Adakah dengan kekerasan dan kedegilan dapat menyelesaikan masalah? Tentu tidak.
Rakyat Perak akur dengan titah Tuanku. Hanya sekitar 3000 orang menunjuk perasaan itupun dengankehadiran orang luar. Tuanku dengan bijaksana memilih Nizar tapi sayang Nizar hanya boneka. Saya percaya lebih ramai Akan sedar tentang kemusnahan dan musibah yang banal melanda umat Melayu jika mereka DERHAKA kepada institusi Raja Melayu yang merupakan lambang keagungan kesultanan Melayu di Nusantara. Redhakanlah. Hidup Mati ditangan illahi. Ke mana hilangnya adap dan susila umat Melayu dan Islam. Redhakanlah demi kebaikan umat

Tahun Lompat berkata...

Sin...
Adun adun PR di Kedah dan Selangor tiap2 hari kena telefon bos dia orang untuk bagi tau mereka berada di mana.Selama 4 tahunlah adun2 ni kena buat macam tu.
Hahaha.. lawak-lawak.

Sin..unta-unta ko kena jaga elok2 sikit sin , nanti melompat dia ke rumah si Jenab Janda.

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Mahadey cakap boleh SUE itu Sultan kalau tak betul...

"that the right to sue a ruler only belongs to a Malaysian citizen."

http://en.wikipedia.org/wiki/1993_Malaysian_constitutional_crisis

Dari,
Judge Dread

Mat Cendana berkata...

Sin,
Ni ada post baru dari wartawan Shamsul Yunos: Nizar sacked himself

Dalam semua-semua post berkaitan undang-undang, saya dapati yang inilah post paling mudah faham. Nizar telah tersilap langkah, mengikut Shamsul Yunos.

Tanpa Nama berkata...

untungle masih ada rakyat yang berani macam Karpal. Melayu kena belajo dari dia. Jangan bengong je jadi balaci raja macam Hang Tuah. Tukang cari gundik untuk raja

Pak TongKo berkata...

Husin ni pun penuh dgn hasat dengki..patut la blog ni pun jadi sampah pecacai UMNO..camna UMNO nak terus idup kalau semua ahli macam hang ni husin..semua nya pecacaiii..citsss jadi la org melayu islam...jgn kuat sgt hampa nya taksub dgn melayu UMNO tu..nnti kat dlm kuboq Dia tak tanya hang parti mana la husin woiii...Dia tanya hang dok tulis apa selama hang dok hidup ni..hang dok jadi pecacai saja ka Husin?????

Husin Lempoyang berkata...

Aisay .... ana kena kasi peringat. No spam, No cut and paste.

Sini utk bersembang, kutuk mengutuk, ketawa diketawa. Nak kongsi artikel, tulis pendik2 atau aksi link.

Rumah ana ada undang2, respek la.

Nizar Derhaka berkata...

Hang Tuah tak derhaka walau tahu Sultan tersilap..dia sanggup mati kerana Kestabilan Empayar Melaka.

Nizar mahu Karpal babi masukkan sltan ke penjara..

Terongpipit berkata...

Salam Sin,

Cakap kat Pak Tongko bahawa bila mati nanti hang dah berwasiat supaya diletak kad ahli PAS dan mayat dikapan dengan Bendera PAS... sure tak kena tanya Malaikat Munkat Nankir.... kahkahkahkah

dokpikiaq berkata...

wahahaha...
ingatkan ramai yg pakai akal..
rupanya tidak..
akal simpan otak juga guna..
kici² x nak mampus..
besar² menyushkan org..
kah kah..
buta kayu..
bagal...

icon2008 berkata...

racist blog. let's FLAG this blog