Isnin, Februari 09, 2009

"Kaum India tak kecit hati takda wakil dalam exco Perak ..."

Zambry yang mana satu, tak kenai ...

Sembang-sembang teh tarik semalam dengan rakan-rakan.

Mereka kata ada pihak kata kerajaan baru Perak tidak diwakili oleh kaum India. Pasai semua calun MIC di Perak kalah. Wakil-wakil rakyat India berada dalam parti PKR dan DAP.

Leman beritau hampir semua ahli MIC dah ada dalam PKR. Parti tersebut dah patut dipanggai Parti Kelin & Rakyat (lain). Masa mesyuarat PKR pun kebanyakkan hadirin pun ramai sekali Kelin.

Geng kami Maideen kata itu tak menghairankan kerana Penasihat atau Karpal kata Punahsihat PKR yang diidolakan ramai adalah anak India Muslim Penang. Oghang Ceruk Tok Kun pun tau bahawa dia pun cucu keling Hindu kutip botol yang masuk Islam (Alhamdulillah).

Habih kami gelak sat, Khalid pula kata susah keadaannya di Perak. Exco mesti diambil dari ADUN yang ada. Dicadangkan ditawarkan kepada salah seorang ADUN India.

Tapi bila ditanya patutkah dia lompat parti atau tidak. Semua tak tahu bolehkah dibuat. Kami semua setuju lagi kecuh kalau ADUN PKR India lompat parti pasai oghang-oghang Hindraf dalam PKR akan baring di semua jalanraya di Ipoh sambil pegang bendera Tamil Nadu. Habih jem bandar Ipoh.

Ana cakap tak mengapalah kaum India tak ada dalam exco. Tak boleh buat apa-apa. Asal kerja membela kaum India diteruskan dengan kerjasama ketua-ketua masyarakat. Mungkin lepeh Samy Velu turun,depa beri peluang balik sama Yem Mai See.

Raju yang berdiam mula bersuara dan setuju dengan apa Husin kata. Menteri Besar baru pun kata demikian. Kami semua tanya sama Raju samada dia tidak tak tersinggung kah.

Dia jawab, "Kaum India tak kecit hati takda wakil dalam exco Perak. Kita sudah dapat Menteri Besar."

He he he ... Betul juga cakap si Raju. Masa MB pi Thaipusam semalam, kami tak kenai yang mana satu dia dalam TV. Obama Malaysia ...

49 ulasan:

Husin Lempoyang berkata...

Aisay .... ana kena kasi peringat. No spam, No cut and paste pjg2.

Sini utk bersembang, kutuk mengutuk, ketawa diketawa. Nak kongsi artikel, tulis pendik2 atau aksi link.

Rumah ana ada undang2, respek la.

bungaraya berkata...

India (MIC) adalah sebuah parti yang ada "otak". Cuma kadang-kadang tersasar strategi bila mendengar Sammy Vellu membuat ucapan dan pengumuman. Nak suruh berhenti siapa yang berani?. Kaum India di Malaysia sangat jelas mainan politiknya. Yang mustahak mereka berusaha sedayanya untuk menjadi warga yang berbakti kepada Malaysia. Soal cintakan negara India itu adalah perkara biasa. Bukan senang nak lupakan negara asal kita. Masalahnya melayu, inilah saja negara kita. Kalau ada apa-apa hal bahaya, kita nak kemana? Tanya budak-budak genius yang asyik sokong PKR dan PAS tu. Nak gi Palestine dan menjadi warga sana?

Fazrulls berkata...

Salam Husin,

Betul tu, kalau MB Perak ni makan di kedai masa bulan posa pun orang tak perasan.. heeee :)

Apa pun selamat untuk beliau dan selamat bertarung merebut opis esok.. heee ;)

Jamal Pak Tongkol berkata...

Menteri Besar baru Zambery
Anak Kadeer jual roti
Sarapan makan capati
Gulei tempoyak tengahhari

Dengan India dia serasi
Melayu pun dah pasti
Ketuanan Melayu bole pergi
Okay juga Makhal Sakti

Semua rakyat kasi beri
Taklah sampai 999 kasi
Bila bagi semua merasai
Aman damai sesama sendiri

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Sin,
Kulit tak dapat membezakanya....siapa si mamak tu, tapi duit boleh...$$$$$

Ceraikan isi dari kulit tu, perjuangan sebenar adalah perjuangan duit.

Duit la, segala galanya....he he he

Dari,
Nak Duit

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 berkata...

Jamal Pak Tongkol jual...

Menteri Besar baru Zambery
Anak Kadeer jual roti
Sarapan makan capati
Gulei tempoyak tengahhari

PPK1 beli..

MB Nizar dok ada lagi,
tp hang duk sibuk nak jd MB,
mandat dan harapan rakyat dan bagi,
Bubar DUN la kalau berani.

---------------------------------
Jamal Pak Tongkol jual...

Dengan India dia serasi
Melayu pun dah pasti
Ketuanan Melayu bole pergi
Okay juga Makhal Sakti

PPK1 beli...

MB Nizar dah mangli,
semua kaum dia peduli,
Melayu, Cina, India & Benggali,
Kpd Pakatan diberi Undi.
------------------------

Jamal Pak Tongkol jual...

Semua rakyat kasi beri
Taklah sampai 999 kasi
Bila bagi semua merasai
Aman damai sesama sendiri

PPK1 beli..

Bila BN rampas negeri,
Harta dirompak rakyat gigit jari,
Dari Grik sampai ke hujung negeri,
BN buat bak harta sendiri.

Apa salah 999 di kasi,
bukankah mereka juga rakyat negeri,
kat Perak hang sibuk duk perli,
Genting Highland nape hang tak peduli?

Husin Lempang berkata...

Kalau benarlah kata tuan Husin Saudagar Unta merangkap Menteri Perdagangan Negeri Blogostan maka seharusnya kita bersyukur kerana orang India sudah ada wakil jadi Menteri Besar. Kita semua termasuk juga orang DAP semua tumpang gembira untuk melihat kejayaan visi Malaysian Malaysia.
Singh Kici-kici Lembu jaga pun terubat hatinya kerana rakan jiran senegeri Srinagar dari Tamil Nadu sudah jadi jajahan baru Benua Tanjung Keling.

Oghang Ghombau berkata...

Cakap banyak orang PAS PIS PUS dgn putar alam assobiyah taik kucing hangit.

Tuhan ada kata kalau tak kaum itu membela dirinya siapa lagi? Nak harap orang Cina bela Melayu?

Kalau dalam kilang dan pejabat cina, yang dia naikkan mesti cina dulu dan kalau dia mahu buang mestilah melayu dulu.

Kalau orang Cina adil pun,mestilah mereka ambilkira semua dan cara mereka free market dan pasaran bebas akan bunuh orang Melayu, Peribumi dan India sekali.

Ini bab ekonomi orang PAS PIS PUS tak paham. Dia orang tahu bab sembahyang dan ugama sahaja. bab hidup tak tahu. Habis kena tipu dengan Nger-Nga. Padan dah nganga ....

Ada pulak cerdik juga. Profesyenal konon. Tapi pasai depa ni muda2 banyak buat maksiat dan kuat melancap. Bila besar baru rasa bersalah dan ikut membuta pada ulamak sesat dan cetek PAS PIS PUS.

Nabi sendiri ada kata. Jangan hina orang Arab kerana ana orang arab. Quran bahasa Arab. Adakah Nabi assobiyah dan bangga2 dgn kaum.

Bangsa dan kaum ini tabii manusia. Dah fitrah. Tuhan dah kata dia jadikan manusia bermacam2 dan berkaum2. Ini supaya berkenal dan berbaik sesama satu sama lain.

Apa boleh buat? Orang PAS PIS PUS luar tabii. Pasai depa bodoh,mereka mudah dicucuk hidung menjadi perusuh jalanan oleh Nuar luar tabii.

Nuar berkonon2 dia tak mahu politik perkaum, PAS PIS PUS kena tipu bulat2. DAP bukanperkauman cina. Buta sejarah! Hindraf yg banyak2 dalam PKR tu apa? Apa skit cerita India, Orang India PKR mesti lawan di Parlimen.

Hangpa diam bangsa sendiri kena hina oleh Hindraf. Tak ada maruah punya PAS PIS PUS.

Ini masalah bila orang PAS PIS PUS jumud, dia memandang sesuatu itu satu saja cara. Isu dia remeh temeh, bab cukur, bab janggut, bab serban, pompuan kena beratur lain, etc.

PAS ditipu DAP dgn melihat keadilan itu sebagai samarata. Lebih adil meletakkan sesuatu pada tempatnya.

Adakah 60% orang melayu di perak tapi berapa kerat exco melayu sana? Orang Melayu penang ada 41% dancina 43%adakah adil namanya orang Melayu berapa kerat jadi exco dan semua kekayaan pi kat depa.

Kalau orang PAS PIS PUS itu tak ada perasaan assobiyah, kenapa sibuk pasal PPSMI? Biaqlah pakai omputih. Jangan pakai bahasa Melayu kalau hangpa rasa diribukan orang Melayu. Cakap arab lah!

Ulamak penipu PAS PIS PUS.

Tanpa Nama berkata...

halim ;

dr zambry bahagiaan pangkor merupakan yang pertama calonkan khairy jamaluddin sebagai KP umno

pemandu teksi berkata...

Oghang Ghombau.. ekaulah oghang ghombau yang paling bangan den ponah jumpo selopeh Khairy Jamaludin.. kek pondok mano ekau monuntut?? pocok talipon dopan kg. bongek tu ko??
Khak ptuihh..!!

Hadi Boroi berkata...

PKK1

PAS PIS PUS
PAS bahasa omputih mampus

PAS PIS PUS
PIS singkatan melayus

PAS PIS PUS
Shahnon tulis pasal PUS

PAS PIS PUS
Parti Nuar cucuk anus

Tanpa Nama berkata...

Sin,
MB BN Perak kata nak jadikan Perak Negeri yang TERKAYA di Malaysia....agaknya, siapa yang kaya??? Masih sibuk pasal Camry lagi??? Sin oh sin.....mengucap sin...mengucap lar...

http://keithrozario.blogspot.com/2009/02/perak-controversy-and-conspiracy.html

Dari,
Pencari Kontrak

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Dari live blogging saudara anilnetto. Kenapa penyokong PR biasanya datang sendiri pakai kereta, basikal & beca tapi penyokong BN biasa pakai bas bas yang disediakan??? Kena beli kot?

14:12 After lunch at the "wangeh" nasi kandar restaurant, I head for the padang. But it's the wrong padang. My contact who is passing by the MB's house calls to tell me that youths wearing yellow headbands are disembarking from half a dozen school buses there. It looks like these are the pro-royalty supporters. I will head there to have a look now.

Pak Oncu berkata...

ANUS TU APO HAH???

Si Bangau berkata...

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Kenapa Nuar lompat lambat,
Senjata dah makan diri

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Bila tewas bisng kiamat
Lupa dia yang memulai

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Nak jadi parti dihormat,
Tadbir tiada otak, tembak kaki

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
999 tanah lama sangat
Macam hidung ditarik babi

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Poket Nger dan Nga sendat,
Nizar boneka nangis sendiri.

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Bila ditegur angkuh sangat
Nizar tak ambik peduli

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Nizar kena terima hakikat,
Bila tak ada majoriti

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Apalah PAS bising sangat
Di Perak cuma 7 kerusi

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
ADUN memang pilihan rakyat
Jawatan MB Sultan beri

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Sultan Azlan amat cekap
Helah Nizar tak sidang lagi

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Kenan Sultan tak dapat,
Lupa kata serah pada duli

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Jangan derhaka tak bertempat
Akhirnya akan makan diri

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Jangan mintak Pilihanraya Cepat,
PR derhaka, rakyat tak bagi

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Parti Islam jangan sesat
Tak baik fitnah, benci, maki

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Sabar dan ajak taubat
Kalau bijak, berpeluang lagi

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Kalau nak kuasa sangat ,
Islam Melayu jangan diketepi

Lompat Sikatak Lompat,
Lompat lah tinggi tinggi,
Kalau nak selamat,
Jangan dibohong Anwar lagi

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Kerana sikap racist tu yang menyebabkan Malaysia hancur. Orang India, Cina dll yang turun temurun bekerja kuat dan bayar cukai lebih sayangkan negara dari bangsa yang baru datang tapi sama warna kulit dari yemen, indo, bangla, tah mana lagi dijadikan bumiputera. Tak payah kerja, dok rasuah dan songlap duit rakyat tu. Mana tak habis??? Tengok Amerika tu....sayang negara lebih sayangkan bangsa...baru boleh maju dan ada roket naik bulan. Bila kita nak naik?

Dari,
Si Racist #1

Tanpa Nama berkata...

bukan nak memandai tapi ini cuma pandangan saja. YB Zambery dah tunjukkan kelemahannya. sebagai seorang yang memimpin haruslah tunjukkan ketegasannya. ketegasan tidak bermakna kuku besi. ketegasan adalah kerana kita dipehak yang benar. jika kita memang bersalah tak perlulah kita bertegas. umpama menegak benang basah. tapi jika kita dipehak yang benar kita harus pertahankan hak kerajaan dan rakyat yang ada. kenapa harus dibiarkan mb yang telah dilujutkan jawatan oleh sultan berada dirumah kerajaan. seolah olah ia masih ada kuasa sedangkan jelas beliau tidak berkuasa. jangan biarkan rakyat perak berada dalam kekeliruan. adakah sesiapa saja boleh menduduki rumah kerajaan sedangkan ia telah kehilangan haknya. gunakanlah kuasa yang diberi untuk mempertahankan hak kerajaan yang sah. orang yang telah hilang kuasa dan masih masih tergila kuasa tak akan mudah mengalah malah akan lebih kemaruk kuasa. ana hanya penjaga amanah sahaja...

Tanpa Nama berkata...

Sin,

KO bio bebeno..jgn nak hiner pulok mb teman..kulit camtu tak per..yg pentin otok beb..ghoper hansem, kulit melepok tp hotak kosong macam orang yg bergulin2 kat jalan kat kuale kangso tu hari, nak buat haper..

Tanpa Nama berkata...

Hallo Mr.Sin,
Tuhan dah murka kat BN....dah bagi signal tu buat election di Perak. Sultan sudah silap....

Tanpa Nama berkata...

SUDAH ADA MB PERAK SEBELUM NIZAR ENGGAN LETAK JAWATAN

sila baca di ;

http://msomelayu.blogspot.com/2009/02/mengenang-sejarah.html

Tak Ngaku Racist #2 berkata...

Si Racist #1

Teman setuju dengan kome.

Teman mmg tak mahu pemimpin yang tak kerja tapi cuma kerja buat syarahan politik dan ambil komisyen dari derma. Harapkan bos politik untuk baring hadang lalu lintas raja serta merosakkan majlis diraja.

Teman mmg tak mahu pemimpin yang dok rasuah macam nger dan nga yang kasi kontrk pada kawan2 cina dan konsesi balak pada cina.

Teman mmg tak mahu pemimpin yang dah di suruh turun oleh sultan masih tak tahu malu nak duduk rumah mb dan pakai kereta camry. Habis tu dia kasi tanah ada orang luar untuk pegang 99 tahun.

Teman mmg tak mahu pemimpin yang sembah pada cucu cicit komunis untuk songlap duit dan harta rakyat untuk kasi pada pembantu komunis.

Tanpa Nama berkata...

http://msomelayu.blogspot.com/
2009/02/mengenang-sejarah.html

Awan Lahon berkata...

huie....tak hormat olang tua ka Sammi olang tua takdak kecik hati ka?...kakaka

kambeng berkata...

samo yo ghoman ehh...mano 1 menteri bosa???

Tanpa Nama berkata...

sin.tolong sikit.ada member teman tanya, mb zambri tu mamak atau melayu? aku pun tak pasti.tolong sin

kambeng berkata...

Najib turut mengulangi bahawa kebajikan masyarakat Cina di Perak akan diberi perhatian oleh kerajaan negeri BN, yang baru dibentuk.

http://www.malaysiakini.com/news/97892

camno ni?cino lg????ngeh ngeh ngeh..

Sinatra_Z berkata...

Walaupun tulisan Encik ini mempunyai frasa frasa berbaur perkauman dan pasti akan menyinggung sesetengah Pehak namun saya tidak dapat menahan diri saya untuk gelak.

Terutama bila Raju kata kita sudah dapat MB!!

Hang tak baik panggil depa nama "K" tuh tapi kelakar jugak laa hang tulih.

Sinatra_Z berkata...

Walaupun tulisan Encik ini mempunyai frasa frasa berbaur perkauman dan pasti akan menyinggung sesetengah Pehak namun saya tidak dapat menahan diri saya untuk gelak.

Terutama bila Raju kata kita sudah dapat MB!!

Hang tak baik panggil depa nama "K" tuh tapi kelakar jugak laa hang tulih.

kluangman berkata...

Camno nak kenal mana satu MB haram dan halal..

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Ada pengacau lagi si Kera suruh strip kerakyatan si Nizar half chinese tu.
Tak habih2 mengacau nak orang carry liability dia.
Barua betui la.
Kami dapat perak takde bantuan si kera pun.
tak kena mengena atau sangkut menyangkut.
diam dan banyak berfikir...dan kira ko punya hari-hari terakhir sebelum najib jadi PM.
Kasi sembelih sama budak itu.
Celaka.

Tanpa Nama berkata...

MB Nizar darah Sina MB Zambry darah Kelin. Lepas ni kampung kelin dapat 999 tahun ke?

Tanpa Nama berkata...

tuan husin..yang mana satu ni MB Perak yg baru ditabalkan? Sama aja..hitam semua..gigi je yg putih.aku mmg tak kenal sin. Lain kali kaun letak arrow atas kepala dia baru aku kenal.

Oghang Ghombau berkata...

Pemandu Teksi

Bila aku sokong KJ? PAS PIS PUS dan Raja haPraK (RPK) yang sokong KJ supaya senang UMNO koyak rabak.

Bodos punya PAS PIS PUS. Sokong RPK, PKR dan KJ adalah menyokong Amerika dan Israel.

PAS PIS PUS mmg pemikiran jumud adan sempit serta mengamal ugama sesat.

Pi bawak teksi la. Nak cakap politik. Tak kesampaian.

Serupa Nizar yang dah kena pecat tak tahu alu nak duduk rumah dan pakai kereta official lagi.

Alias Mohd Yusof berkata...

Rasanya tidak ada masalah kalau Dr. Zamry Abdool Kadeer sendiri lompat masuk parti MIC.
Kerana ini tidak akan mengurangkan kerusi BN di Perak.
S.O.K Ubaidillah dulu pun ahli MIC juga.

cekodokmasin berkata...

Salam tuan,
Tabiat koliang ni bila ada untung sebuk mengerumun macam semut. Bila agak2 titi nak patah, berebut2 lari selamatkan diri. Tak sedar lagi ker, Samy Veloo dah kalah di Perak? Semua calonnya hampeh termasuk dia sendiri. Lupa ker, bila kalah, salahkan UMNO. Ni bila BN ada kuasa sikit, sebuk pula tonjolkan diri minta jawatan. Adey tamby... Sudah lupakah kata mau pakai ramai peguam mahu lawan kerajaan pasal kes Murugiah?

Raison D'etre berkata...

Tak baik Kome kate gitu kat Zambry, Sin.

nak buat gimana, dah dia kelammm sikit. Touch up ngan photoshop pun tak cerah.. :)

LensaPR berkata...

Yang jahiliah masok islam pon kta raikan dengan baik, inikan india botoi....

Tanpa Nama berkata...

Anwar Ibrahimpun darah keling gak..datuk dia, india jual botol yang masuk islamkan..jadi AI lagi pure drah keling..cuma sib baik nyer cerah je..tp aku rasa AI lagi keling dari keling...

Tanpa Nama berkata...

husin ni...dia kata depa dok biasa jual jering la jual org dapat 5o juta tu yg masuk wad
hang baca kat sini:-

http://www.n32.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

sin ini tahun kulit hitam banyak untung berjangkit kat barack obama la mB aku ni,,,,..

MENGKARUNG JINGGA berkata...

Ali: DUN Perak takda india. Tapi menteri besar cakap dia akan tolong India.

Sami: Apa takut. itu menteri besar juga is an indian.

Ali: Melayu lah . nama dia Zambery lah.

Sami: Apa peduli? Nama saja Melayu tapi muka India.....WoooKay laaaah...Ada juga orang India tapi nama orang putih. Woookay lah.

jawa peranakan berkata...

PERAK : selepas OBAMA, kini muncul seorang lagi PEMIMPIN BERKULIT HITAM yang hebat..

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Satu MB macam kacukan Melayu/Cina dipanggil Melacin seperti Nizar yang beragama Islam PAS, dengan MB kacukan Melayu/Indian yang biasa dipanggil Mamak Zambery yang mengikut Islam UMNO....

Dari
Macidia

Hasrul Halid berkata...

Bro Husin, Say No To Lompat party!

http://suratdalambotol.blogspot.com/2009/02/entri-245-gerakan-rakyat-malaysia.html

Jalak Lenteng berkata...

Lepas ni suruh si zambery tu makan tempe, gerenti hensem macam si Toyo...cuba tengok masa si Jawa tu masa mula-mula jadi MB, poyo jer kan....

paloi bin mulau berkata...

nanti teman cuba tanya amno perak berapa tahun depa bg tanah kat sunway untuk buat sunway city tambun. dengar mcm 19 tahun je.

ada org cakap tokey sunway tu antara org melayu tulen paling kaya kat perak. baguih le gitu. teman bangga bila amno mampu melahirkan org melayu yg bilionwan.

paloi bin mulau berkata...

teman risau kalau taun ini semua yg gelap dapat tuah. silap2 kay jay ambik tempat najib muahaha

mat_terab berkata...

Zamri satu kaum dengan orang india sebab mereka tak kesah