Selasa, Februari 03, 2009

Kalau semua Politik Flip Flop, biar ....



Terjumpa gambar ini di blog Pinkturtle. Blog ini macam menyokong Dolah kekal. Ana baca di sini pun begitu juga dipinta oleh Haji Hadi, dan Karpal Singh.

Ada lagi peminat Sadiq Sigaraga yang dibantu Tuan-Tuan Penasihat penjual negara.

Sebelum pilihanraya 12, bagai nak gila puak-puak ini menghentam Dolah. Sekarang nak sokong pulak. Setujulah mereka jual negara?

Politik Flip flop flip flop ...

Sementara itu, politik tempatan dijangka bergelora.

Ini semua kerana B.A.B.I. tengah menggelupur nak kena masuk balik penjara kerana luar tabiiinya.

Selain itu, Dolah sudah mengatur nak kekal sebenarnya.

Politik Flip flop flip flop ...

Masa Nasaruddin lompat parti, B.A.B.I. duduk sebelah menyambut. PAS dan DAP sambut kelompatan katak ini.

Bila keluar saja ura-ura dua ADUN Perak nak lompat, bagai nak gila pulak si B.A.B.I. menghentam tindakan lompat parti.

Dituduh Dato Najib. Culik dua ADUN PKR.

Keluarlah tuduhan ada jolok wang RM50 juta. B.A.B.I. tahulah pasal masa Sabah lompat, dialah yang jolok ADUN RM2 juta seorang. Itu pun tak disempurnakan janji.

Dia boleh, orang tak boleh.

Habis tu, ada PC kata masih dalam PKR tapi orangnya tak ada. Macam mana boleh Speaker kata dah resign.

Politik Flip flop flip flop ...

Lim Guan Eng boleh menyokong lompat parti.

Bukankah Pengerusi DAP, Karpal Singh mengkritik etika melompat parti?

Politik Flip flop flip flop ...

Kalau semua politiknya flip flop flip flop, biarlah Husin saja jadi PM. Itu pun jika Dato Najib tak ada halangan.

Ibrahim Ali tak boleh, dia dah cukup kuota lompat. Hehehe ...

31 ulasan:

washad berkata...

salam... heh heh... ni cadangan , biar husin aje jadi pm ni...husin mana satu? husin penjual unta ka?
org business ni kalau jadi pm susah gak.. nanti jadi macam taksin lak.. kang ada pm yg kena kes tak bayar cukai import unta.. susah wooo...
kalau betul nak jdi pm.. cakap nak ambik mp kat mana? nanti kitaorg pergi pindah pusat mengundi.. hahaha..pakat sokong husin.. tapi kena ingat2 la bayar cukai import unta.. jgn tak bayar..

paloi bin mulau berkata...

spr pun bangang...kome dengor dia cakap surat speaker dun perak diragui. tapi cakap berok dua unta yg jadi wakil adun tak pulak diragui.
mana spr tahu adun tu wakilkan dua ekor unta tu jadi mulut depa?

dah masuk 4hb pun adun 2 ekor tu tak nampak batang hidung. kalau nak terjun umno pun ngaku ajer la. bukan susah pun. mulut ada. bukannya budak lagi. nak main wakil2 pulak. mungkin adun ni mintak nasihat dari sepol kot.

maun berkata...

Panas semacam je nampaknye Sin. Apa hal..Unta tak laku ke. Beli orang jadikan dia unta lebih untung

Nasionalis berkata...

Untuk membantu pihak pembangkang yang kaki putarbelit atau tak habi ssekolah, sila baca kes mahkamah berikut:

http://dongtalk.blogspot.com/2009/02/ybs-signing-undated-letter-of.html

Sulaiman Akhlakan berkata...

Kalau ente jadi PM, biarlah ana jadi Peguam Negara.

Cucu Tok Selampit berkata...

Tuan Husin jadi PM. Ana sokong. Komisyen 25 per sen.

Tok Uban berkata...

Wah husin, kau sekarang ni betul-betul jilat bontot najib...sampai bersih...pantang orang kutuk najib...terus melenting aje...

Berapa persen masuk?...tapi ingat sin...kau tu jual unta...bukan kapal selam...

Eh..eh..tapi mana taukan sin...kot-kot nanti malaysia nak tubuhkan tentera berunta...hah...kaya kau sin.

Tapi...bila dah tolak... hulur sana...hulur sini..hulur depan...hulur belakang..hang tinggal taik unta aje sin...

sri lanang berkata...

puak anwar akan mempertahankan
pak lah agar pak lah tolong selamatkan anwar kerana terhutang budi sebab boleh jadi pm lagi.

Tanpa Nama berkata...

sin depa nak jual 2 ketul tahi tu supaya bakul org lain pulak ber bau busuk...tapi org tak nak beli..tahi-tahi ni di palit-palitkan supaya org yg bebau akan pening kefala...kau nak tengok 2 ketul tahi yg disorok ni kau tunggu 10 Feb ni...

Sumpah-sumpah ini tahi sapa mau cuci..

Tanpa Nama berkata...

Aku pelik betul. Kalau ada benda yang tak Najib jugak jadi mangsa sementara Dollah yang tak buat apa-apa betul jugak. Nuar yang nyata salah bersih lagi.

Kalau aku jadi Najib aku biar aja depa berkelahi perintah macam dekat Indonesia. Itu yang gamaknya depa mahu.

DAP ingat kalau depa perintah Malaysia boleh jadi aman.

Anwar ingat kalau dia jadi PM, itu pun kalau DAP beri dia jadi PM.

PAS ingat depa boleh perintah ka dengan Cina Keling takut hukum hudud yangakan dilaksanakan kepada orang Islam.

Susah-susah Malaysia ni pecah balik ikut negeri aja senang, perintahlah ikut selera masing-masing.

takdok namo berkata...

dolah bongok!

Burung Jambul berkata...

Sin ,

Aku sokong ko , pasal ko bebas dalam mengkritik politik Malaysia .
Sesiapa yang salah tetap salah . Tidak mengira bangsa dan fahaman politik mereka .
Teruskan perjuangan untuk mengelakkan kemungkaran .

husin X berkata...

hei! husin bodo , ko pk dari najib ngan f**k lah sape lagi baik? tolak ko dalam jamban, mesti pak lah kn, so ko ni xkan la sokong najib kot, ko jual la telor ko dari jual unta, makan taik je bole, otak macam unta. dgn adenye paklah negare mudah lah jatuh dowh,, hahahaha,,,, tara otak ka, kah kah kah macam unta juga pikir

Tipah AJK UMNO ada GIGI berkata...

Ramainya penyokong BABI dan Al Jubori yaa...

Najib tak pasal2 kena balun!

Tapi kalau ada fresh election bolehkah Umno berkuasa kembali atau BABI juga menang?

Apa-apa hal tunggu Tuanku cakap dulu sama ada BABI menggelupur ke tak?

sepot berkata...

Orang lain tak boleh buat. Anwar saja boleh buat... Dulu, Anwar beriya-iya kata aada beberapa ADUN BN Sabah akan lompat parti. Tapi satu pun takde. Sekarang ni bila ADUN PKR nak lompat parti, tak boleh pulak... Mengarut betullah Anwar ni...Benci tau!!!

Tanpa Nama berkata...

Sumpah - sumpah tak habis habis ini taik sapa mau cuci

Tanpa Nama berkata...

husin x,
husin tak bodoh macam awak. komen tak pakai otak tapi pakai lutut. ini sebab terlalu fanatik dengan idola kau si B.A.B.I.. semua tindak balas macam 'knee jerk reflex' belaka.

Tanpa Nama berkata...

pengkiritik politik kono la bebas..umno ko pkr ko,klu salah totap salah..

Izzshah berkata...

hahaah...aku ingatkan flip flop flup... tapi apa pun posting ko kali ni memang ada class... heeheheh.. husin l for pm...

ORANG PERAK berkata...

AKU MUAK DAH SIN! AKU RASA NEGARA KITA BOLEH HANCOR MACAM NI. SEPATUTNYA POLITIK NAK BINA NEGARA, BUKAN NAK PI RUNTUH! AKU RASA BIAR UNTA HANG AJA TADBIR NEGARA. KALAU ROSAK PUN, TAK APA LA, KITA TAU UNTA TU BEBAL.

ORANG PERAK berkata...

PAS ingat depa boleh perintah ka dengan Cina Keling takut hukum hudud yangakan dilaksanakan kepada orang Islam.
.......AKU SOKONG HUDUD..ITU HUKUM ALLAH. TANGGUNGJAWAB ORANG ISLAM UNTUK MENERANGKAN DENGAN LEMBUT KEPADA MEREKA YANG TAK MEMAHAMI.

Tanpa Nama berkata...

anu-war berahi aljuburi kata:

5.50pm: Opposition Leader Anwar Ibrahim accused BN of trying to form Perak government 'by hook or by crook'.

"We are pushing for a dissolution of the state assembly and fresh elections in the state. We must go back to the people and get a fresh mandate," he told AFP.

agaknya peliwat tua neh lupa sapa yang mulakan dulu pujuk rayu lompat melompat sejak tahun lepas lagi.

bak kata aljuburi "we have the numbers".siap declare lagi PR boleh bentuk kera-jaan pada 16 sept

kerajaan PBS sabah dulu tumbang kerana kaki sodom ni jugak juna jalan belakang.ternyata aljuburi begitu gemar akan benda2 belakang

ko jadi banduan sg buloh lg la nmpknya peliwat oiiii

Jai berkata...

Tuan Sin.
Seronok baca ulasan hang ni, tapi kalau boleh komen-komen yang mengarut hang tak payah siarlah, hang filter lah sikit-sikit..

Dr. RBAONG berkata...

Flip flop, flip flop, flip flop.....

Tu bunyi PERUT YB YB tu tengah meragam.

Perjuangan konon!!! Yang penting jaga tembolok masing-masing.

Bunyi perut YB Bota paling kuat.

"we have the number" said B.A.B.I.

Sekarang makan asap ajelah.Pergilah guna nombor tu untuk beli 4D.

Nombor tu B.A.B.I yang telan, tapi keluar ikut Dubur dia sebab dah loose, lalu Najib ambik (Ada orang gelar Najis)

Flip flop, flip flop, flip flop.

Bunyi tembolok masing-masing. Rakyat terganga.

Kalau selipar/monyet/etc yang bertanding untuk apa-apa pilihanraya akan datang, saya akan pangkah.

Tak buat ape-ape pun takpa, janji selipar/monyet/etc tak akan tipu kita.

Bosannnnnnnnnnnn.

Tanpa Nama berkata...

Pakatan Rakyat kini merasai sendiri akibat rancangan lompat Anwar Ibrahim yang cuba memancing ahli Parlimen BN untuk mengambil alih kerajaan persekutuan pada 16 September 2008. Semasa itu semua ahli Pakatan Rakyat menyokong rancangan tersebut tanpa rasa malu dan bersalah. Kenapa pula bila BN melakukan perkara yang sama di Perak , Pakatan Rakyat marah. Adakah melompat ini hanya boleh sehala sahaja dari BN ke PR sahaja?

Tun Perak berkata...

Sin ..

Perak akan ada 4 pilihan raya kecil.
Kali ni tentu lebih hangat dari PRK KT .
Sin ... ko masuk calon dari salah satu tempat tu atas tiket bebas . Ko letak logo unta ko sin..
Gerenti menang ko sin ...

Khun Pana aka johanssm berkata...

Aku rasa Pak Husin tak perlu jadi PM.
Lebeh untung jual unta dari jadi PM.
Mat mongol akan tempah 10000 unta ( jenis satu mongol dan 2 mongol atau bongol) gempur berperisai untuk ATM .
Bisnes unta cukup lumayan.
Kalau dapat kontract, boleh saya jadi pembekal tong "najis" untuk unta 10000 ekor itu?
Wow ! ana pun mahu buat bisnes

Eden From Kolo Pilah berkata...

Apa nak jadi dengan politik Malaysia skrg ni.....sebelum pilihan raya...politik...dah abih pilihanraya....politik lagi.....tak abih-abih!
Dah poi buek bondo lain lak!!!....tingkatkan ilmu, kuasai ekonomi dan jangan lupo beramal........

Mak Andeh berkata...

Sin

B.A.B.I dah tukar jadi Pak KAduk
menang sorak kampung tergadai
baju buat dari surat kabor terkoyak
Habis nampak kemaluan yg longlai

keris jawa berkata...

flip flop flip flop..
kita sudah rasa loya..
masuk tahun baru bulan dua..
politiking masih tak reda-reda..
anak muda mula leka..
si tua x sudah-sudah mengata..
yang kaya gagah mengumpul harta..
yang miskin terus meminta-minta..

flip flop flip flop
kita sudah rasa loya..
melihat orang di atas beria-ria..
bukan apa sibuk nakkan takhta..
dapat bantu usaha niaga..
sudahnya yang lain terus menganga..

flip flop flip flop
kita sudah merasa loya..
cukup la dengan segala dosa..
mengutuk mengata mencaci mencerca..
yang tua baik berbuat pahala..
bateri bukan boleh tahan lama..
bagi yang muda pula merasa..
curah keringat dan juga idea..
baru la segar negara kita..

flip flop flip flop..
kita sudah merasa loya

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.