Isnin, Februari 02, 2009

Kenapa Anwar dan Dolah terlupa?


Orang tua-tua dulu tak suka bersemuka dengan anak-anak. Cara mereka melarang anak-anak adalah dengan main perintah tanpa keterangan. Nasib baik anak-anak dahulu taat setia kepada orang tua.

Bagi kanak-kanak yang masih belum faham, mereka tak boleh kasar lagi. Cara mereka dilarang dengan menakut-nakutkan 'hantu hantu'.

Satu lagi cara melarang adalah dengan mereka-reka macam-macam pantang larang. Hari ini banyak pantang larang dilanggar pasal tak masuk logik sains. Silap orang tua tak beritahu sebab musabab.

Bercerita mengenai larang melarang ada satu perkara yang buat mak bapak serba salah nak melarang. Fitrah anak-anak muda remaja dari belasan tahun yang sedang meningkat umur kita sedia faham sudah mula meminati wanita. Ada antara mereka terlebih hormon hingga terlalu suka berseronok sendiri berangan meranjang. Mak-Mak hanya bisingkan cadar kotor. Pasal malu nak sebut, dimarahi anak kecin dalam tidoq. Bapa-bapa yang malu nak bersemuka, melarikan dari berdepan dengan tabiat baru si anak.

Orang yang selalu boleh memainkan peranan menasihati adalah orang-orang tua lain yang pejenis suka berkawan dan melayan anak-anak muda. Cara mereka menasihat pulak dengan menakut-takutkan kononnya jadi pelupa.

Budak-budak pula ada yang pandai jawab. Yang selalu pelupa orang tua, maknanya lama lagi baru kesan pelupa menjadi. Hai ... pandai budak sekarang menjawab.


Ana terbaca laporan Anwar menempelak Dolah sebagai 'kongkalikong'. Itu biasalah. PM flip flop kita selalu berubah-ubah keputusan.

Kenyataan Anwar pula menunjukkan pendirian dia berubah-ubah juga. Dialah pelopor dan pakar lompat parti (dan politik wang). Dari zaman Sabah diambilalih UMNO hingga lepas Mac 8hb, semua Anwar berperanan.

Orang yang berubah-ubah fikiran disebabkan bodoh atau pelupa. Melayu kan mudah lupa.

Tak tahu pulak Anwar sudah pelupa. Kalau Anwar pelupa sekarang ini, ia mesti dari kesan dulu-dulu. Adakah dulu-dulu itu masa Anwar bergelora masa dalam asrama di MCKK (atau diajuk orang MC Gay Gay) kah?

Nampak gaya lepas kes sodomi Februari 5hb ni.

Husin rasanya bila bicara mula, tak lama dia masuklah balik. Itu yang banyak wayang Hindustan Anwar tak henti-henti sejak tercetus pengakuan Saiful.

Biaq pilah Anwar dengan geloranya.

Nak tahu pulak apa yang menjadikan Dolah pelupa. Anak cucu Tok alim ni pelupa masa tua-tua. Anak cucu Tok alim ini bergelora masa muda kah?

Kalau tak mahu Husin jual sebagai pelupa atau meranjang sorang-sorang masa muda-muda, baik Dolah mengaku bodoh saja. Hehehe ...

Wow! Nasib baik unta tidak dijadikan tuhan punya jari. Kalau tidak, susah ana nak jual unta yang pelupa.

29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hidup Husin..hang lagi terer politik dari Dolah dan Najib dan Anwar DLL !!


poyo.

F.A.Z.R.U.L.L.S berkata...

Aku pun setuju. hang memang pandai husin...

Insan pelapis berkata...

Wahai Tuan Husin yang bijaksana, apakah caranya hendak mendidik anak-anak muda zaman sekarang dan akan datang supaya mereka dapat mengharungi zaman bergelora dengan jayanya?

Minta ditunjukkan jalan.

Samad berkata...

Sudahlah Anwar... Macam bagus sangat. Bukankah beliau yang menjadi pelopor pelompat-pelompat parti ni? Sekarang ni nak tempelak Pak Lah pulak...

Kunyit berkata...

Dolah terlupa bukan pasal dia onani.

Satu benda tak masuk otak pasai asyik tidor saja.

Anwar terlupa pasal asyik nakkan budak jambu onanikan dia.

Jamal Pak Tongkol berkata...

Ini mesti Anwar onani dolah dan dolah onani anwar. Dua2 terlupa.

AloQStaQ berkata...

Al-Jub ni style dia, semua yang dia buat betui ... orang buat salah. (Walaupun apa yang orang buat tu macamana yang dia dia buat jugak!)...

Ibarat Penjual Unta bagi unta mandi ... Al-Jub kata Salahhh! Salahhhh! Tak bulehhh! ... Tapi, bila Al-Jub lalu tepi jubur unta dan berbau busyuk, dia marah kenapa tak mandikan unta-unta ini Wahai Pak Husin Lempoyang!?????????? ....

Al-Jub 2x5 dengan Dolah jugak! ...


AloQStaQ
Layari : www.KMU.net.my ATAU www.UMNO.org ! Jual Unta!!!

Tanpa Nama berkata...

Aloq Star

Al Jub kalau lalu tepi jubo unta, dia tak komplen suruh mandikan. Pasal dia suka benda busuk tu. Tak menghairankan dia ... kan si unta tu.

Kepala Bana

Masterdedah berkata...

Husin Kata....

"Husin rasanya bila bicara mula.........wayang Hindustan Anwar....... sejak tercetus pengakuan Saiful".

Masterdedah kata.....

http://www.masterdedah.com/2009/01/anwar-mat-kapoor.html

Tanpa Nama berkata...

Kepala Bana..

Pehh!!Otak kau betul2 mcm kepala bana!!

Burung butbut.

WaShad berkata...

Salam..
tak baik la tuduh depa berdua tu pelupa sbb 'tut'..
Kan byk sebab pelupa lain..
Kalau nak tuduh sebab pak lah dan nwar brahim terlupa, elok kata sebab suka makan kepala ikan.. kat pinang kan top kari kepala ikan... jadi sapa2 yg suka makan kpla ikan kari kat kedai tu, henti henti lah...

ZiZi berkata...

Husin Lempoyang

Mendalam sungguh falsafah dalam pos ini, disulami gelora-gelora pulak ya...

Ehem!

Wa nak cadang satu jah. Boleh kasi training 10 ekor unta lakukan penerajang dak?

Husin Lempoyang tak yah buat begitu, biaq unta jah.

Unta tak pelupa kan bang..?

Org Bugis berkata...

Macam Nik Aziz punya fatwa syaitan:

1.UMNO-MCA haram kerjasama kafir

2.PAS-DAP Halal mendakwahkan Islam.

Nuar pun bingai:
Kalau orang lain masuk BN tak boleh. Dia nak kerajaan belakang beria2 suruh org lompat.


Lagi Satu Nuar ni otak sastera
Satu buku pun tak dihasilkan beliau., untuk dijadikan manual.

Mcm Chedet selain kutuk, tamak dsb
ada juga Manual untuk peniaga kecil, dilema yg menyedarkan Melayu, dilema asia, the challenge
yg penuh isi & boleh dipakai idea.
dia pun doktor.

tengok blog nuar pun dah tau. beza Chedet Vs Nuar det mcm orang vs beruk yg nak pisang.

Tak taulah kalau orang2 PKR masih suka istilah bising Seantero, Mapan dsb yg bunyi aja gempak, maksudnya sama aje.

paloi bin mulau berkata...

awat la hangpa ni mangkuk sangat..hahaha..kalaukau untol la hangpa ni. nuar dok cakap gitu sbb baru beberapa hari sblm tu pak lah sakap lompat2 ni tak bermoral.

huhuhuhu...paling cerdik dlm kes lompat2 ni najib la. dia cool je

Watdono berkata...

Pak Dolah "kongxkong".
KJ "yamxseng".
Nuar "kongxkek".
Najib "mangkukxayun".

buah kiwi berkata...

sungguhlah kelakor comment dr Jamal Pak Tongkol... ndak ke diorg saling onani?

Tanpa Nama berkata...

nuar bodoh

Tanpa Nama berkata...

dalam kes ni yang salah orang tua la..kalau cadar to kotor tanyalah ape pasal kotor? bagitau kat anak tu jangan selalu sangat "gelora" kan dah terpancut-pancut.

buah geduak berkata...

dalam kes ni yang salah orang tua la..kalau cadar to kotor tanyalah ape pasal kotor? bagitau kat anak tu jangan selalu sangat "gelora" kan dah terpancut-pancut.

buah geduak berkata...

dalam kes ni yang salah orang tua la..kalau cadar to kotor tanyalah ape pasal kotor? bagitau kat anak tu jangan selalu sangat "gelora" kan dah terpancut-pancut.

BERITA PARLIMEN KUALA SELANGOR P096 berkata...

Lempoyang menulis secara general saja, adakah menulis dengan fakta, atau menggunakan kepala lutut saja...

Shitsurei shimashita berkata...

jadi sapa pemimpin Melayu yang bagus kita ada, yg leh jadi pemimpin dan pengurus yang baik?
pikir2anlah...

maun berkata...

Salam orang bugis,

Hai, orang tua dah pencen pun ko nak mengampu lagi. Tak ingat ke macam mana dia jual Raja Bugis ko tu. Kalau Nuar tu berok memang le pisang tu dia punya, makanan dia, yang manusia dok sebok apa hal.

Tanpa Nama berkata...

najib jahat nya..bodo la yg jual unta tu jumud lembu

MERAK KAYANGAN berkata...

Semua ahli DAP akan Masuk Syurga. Sebab DAP sokong PAS.

bulan berkata...

Cik Lempoyang anak2 keluaran dahulu ta sama macam keluaran sekarang. Kalau orang tuanya beliakkan mata, budak ni faham, ta berani buat sabarangan.Tunduk diam saja, patoh pada orang tuanya tetapi anak2 keluaran sekarang sampai terkeluar biji mata pun, dia main pukul ta faham saja. Anak2 ini, kalau dah besar jadilah macam Anwar. Cakap depan, belakang boleh kira.

Org Bugis berkata...

buat apa nak bodek org tua..takda faedah..

yg aku baca buku2 Mahathir..ada nilai intelek.

tahun 1999 aku penyokong Nuar..
tapi lepas aku kutuk2 mahathir. aku mula baca buku2 Mahathir.
dear delema melayu, harapan baru utk asia.

akhirnya ada perbezaan Nuar & Mahathir.

org politik memang aku tak suka. aku tak pernah undi pun. Tapi selain dari tamak & kroni kedua2 bekas UMNO ni..ada bezanya..

sorang jaja cerita jubur keseluruh dunia nak jadi PM..Sorang lagi bagi iea untuk maju..

peringatan kpd orang2 jahil, aku sekadar menilai otak orang. takda apa2 yg aku dapat dari org2 politik

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Aku ni budak Utagha.

Pasai benda tu, depa cukup ambik beghat. Bila aku lepas subuh besunat, abang pupu aku bawak ayam jantan sughuh lawan dengan benda tu.

Dia kata dia mau benda aku tu jadi sama garang dengan abang pelaga dia. Menjadi sin...tak dak pagi yang dia tak bangun!

Di tempat aku, depa kata kalau banyak meranjang mata kelabu. Aku ghasa betullah... aku form 2 dah pakai kaca mata. Tapi bila dah tua ni mata aku lagi kelabu, aku ingat pasai politik kitalah... kelabu memanjang.

La ni hang nak susah apa. Budak-budak kita tu ada macam-macam hantu dalam internet yang depa boleh tengok. Bukan macam kita dulu, tengok lagak ayam dan itik saja.

Oklah Sin, takat ni aku tulih dulu.

Pak Long

Siapalahaku(taman negara) berkata...

susah susah kita jual sajalah anwar dan dolah ni. siapa mau beli abdi no 1.5 dirham saja.