Ahad, Oktober 04, 2009

Hadi yang asyikkan bulan


Dalam ceramah malam tadi di Bagan Pinang, Haji Hadi kata, bila isteri sedang mengandung, kita tanya berapa bulan. Orang tak tanya isteri selalu berapa kilo. Jadi mengikut logik Haji Hadi, inilah asas untuk undi bulan.

Memang sah Haji Hadi jenis orang tak pergi pasar.

Bila nak beli sayur dan ikan di pasar, mana kita tanya sayur dan ikan berapa bulan. Di pasar, peniaga ikan dan sayur jual segar-segar belaka. Marahlah mereka. Ada ke tanya ikan dan sayur berapa bulan???

Macam mana nak perintah negara, benda macam ni pun tak faham. Itu pun masa isteri-isteri Haji Hadi (ada tiga dengarnya) bersalin anak pun, ditanya juga berapa kilo. Akhirnya tanya juga pasal berat baby.

Jangan lupa ye, bila nak timbang ikan, sayur dan baby, kena pakai dacing atau alat ukur berat.

Guna dacing supaya tidak ada kena tipu dan beratnya tidak bertukar-tukar. Semua perkara diambilkira. Itulah kena selalu tanya berapa berat.

Psttt ... tanya skit.

Kalau PAS menang Bagan Pinang dan perintah Negeri Sembilan, beer dan arak boleh jual tak di Hotel-Hotel dan tempat peranginan di Port Dickson. Ana harap PAS nyatakan terang-terang tanpa syak ddan waham.

Jelaskan pendirian kepada semua rakyat tanpa mengira suku kaum bahawa arak dan beer tak boleh jual pada orang Islam. Hehehe ... Take Beer!

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"Jangan lupa ye, bila nak timbang ikan, sayur dan baby, kena pakai dacing atau alat ukur berat."....

Heheheheheheh terkena juga Hadi. Ko memang hebat Husin...

Hiihihihihi

Khun Pana aka johanssm berkata...

Reporter: Hello datuk nazak , Bik Mama sehat? Bik Mama sekarang berapa kilo beb?

Pak Husin, sekarang tak boleh pakai dacing. Dacing akan dirampas dan tuan dacing boleh di saman mengikut undang-undang timbang dan berat. Sekarang chuma boleh pakai timbang , Bik mama bulan ni dah berapa kilo? kakaka...
Untuk PD , ada bir ke,tak ada bir ke tak apalah. Janji ada amoi seiras ziana zain cukuplah.
Bir bolih sendiri impot dari KL.kakaka....

Jangan marah, nanti kena jual..kakaka

zain berkata...

azalina othman said masih menipu

Tanpa Nama berkata...

Hadi : Kenapa bersedih bro?
Nuar : Bini ana datang BULAN la ustaz

Wak

Tuan Doktor berkata...

Dr: Hello Haji Hadi? Assalmualaikum

Haji Hadi: Mualaikum salam.Ha ... Tuan Doktor. macammana periksa hari tu.

Dr: Ada berita baik.

Haji Hadi: Bagus apa tu?

Dr: Tiga-tiga isteri Tuan Haji dah tak datang bulan.

Haji Hadi: Tiga2 mengandung .... apa penatlah aku kena berceramah nak cari duit ....

Terus pengsan.

HUSIN PAKTONGKO berkata...

awat che suka sangat ke arak dan beer tu.Che dok minum kot

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN berkata...

Tentang beer jawapan hadi : Kami kena rujuk kat tuan punahsihat PR dan peguam kerpal sink sebab tuan punahsihat kami lidah dia bercabang tiga untuk 3kaum dan tuan kerpal sink pula kami kena tunggu dia meninggal untuk langkah mayat dia

PADANGBOLA berkata...

mu keno letok jawate Hadi, kalu tidok amalanmu tuhe tidok terimo

Tanpa Nama berkata...

che dok pekena arak juga ke kat PD?? sebab tu sibuk tanya awal2 sebelum pangkah. Kalau cam tu ko pangkah UMNO ajelah sbb orang cam ko nie jelik.

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Hadi bukan takut apa, hanya Gerhana bulan sebab Roket meletup Dan mata lebam punya kerenah. Port Dickson orang tengok anak bulan. Kalau kena penangan Tan Sri Isa bukan hanya 2 Roket jatuh keBN tapi bulan pun jatuh ke riba.

Junah berkata...

Salam,

Tentang beer tu kami dah tukar sekarang kami nak mendidik pula,

nak hapus km xberani, nk rampas pun xberani,nk tgkp pun xberani,

tp pangkah kami masuk syurga juga.

Tanpa Nama berkata...

Masuk dalam agenda kempen
"Kalau PAS menang,tak boleh lagi minumm arak tepi pantai kat Port Dickson". Buat banner besar-besar.

Rascal

Pooi Pokan berkata...

Rascal

Boleh tak kau letakkan banner sama di pejabat dua khalid lembu????

washad berkata...

salam..
dulu pernah jgk org tmpat kawan dok bangga kempen pangkah pas..kata dia lambang pun pas lgi bagus dr bn.. katanya bulan lg bagus dr dacing.. bulan boleh bagi cerah waktu malam.. dacing nak wat pe? lagu p ramli pun dok sebut bulan, kawan tanya la balik.. hang belajar sains tak? hang ada belajar agama tak? sombong dia jawap aku pun grad u jgk.. kawan kata kalau hang belajar sains, hang patut tahu yg bulan tu dok tipu org.. macamlah cahaya tu dia punya.. padahal dia cuma guna cahaya matahari.. pantulkan ke bumi.. mcm tu lah hakikat nya PAS ni.. BN UMNO dok buat mcm2 utk agama, bangsa dan tanahair.. depa sedap aje buat mcm depa yg sediakan.. masjid2 kat kelantan ni.. 156 kali kutbah pasal politik dlm setahun.. termasuk kutbah raya.. hentam kerajaan bn.. takpernah nak sebut yg masjid yg depa gok guna tu kerajaan bn tolong usahakan bina.. harapan PAS.. 20 tahun.. sebiji aje masjid.. pas tu kawan tanya pasal ada belajar agama tak? kalau belajar agama.. yg mana satu lambang yg lebih mencerminkan ajaran islam? kata dia bulan lah.. sebab itu tanda kebesaran Allah SWT.. dacing ape benda?.. kawan cakap betul pasal bulan.. tapi hang jgn pelekeh dacing.. sebab yg akan tentukan hang masuk surga ke tidak nanti dacing.. dacing tu kata lain neraca. sblm kita masuk surga ke neraka.. amalan kita nnti akan ditimbang.. jadi nerca @ dacing tu patut dipandang sebagai ingatan pada manusia.. ke neraka ke ke syurga.. pendek kata lambang dacing tu lebih islamik dr bulan.. jangan lupa neraca di padang masyar nnti..

Tanpa Nama berkata...

hadi akan jawab..psstt.lu tau wa tau cukup laa..
alahai pas..orang bodoh boleh laa kau tipu

kluangman berkata...

Dalam bab ni aku terpaksa sokong Hadi, sebab sejauh mana hujah hampa pun...akhirnya hampa kata, lambat lagi cukup bulan, aku dah pokai ni..

Tuuudiaa...hampa dok rindu cukup bulan dan hampa ceria awai bulan!!!

Tanpa Nama berkata...

sin,lu kena buat coverage tentang perangai tak senonoh "sepitman returns" yang main tengah jalan ni...curi sepit mak dia..semata-mata kena dera tak bagi main sepit masa kecik...gua gelak besar tengok mamat tu main sepit...baca komen..kat situ..

http://kitaanakmelayu.blogspot.com/2009/10/nizar-jatuh-terduduk-siapa-ajar-budak.html

pak mat tempe berkata...

Lawak tuan Doktor tu kira ok lagi kira happy ending lah sebab tak datang bulan sebab isteri mengandung tetapi jika doktor beritahu bini dah tak datang bulan sebab dah mencapai umur monopous.

Apa tindakan pak husin , tambah lagi satu cawangan atau menerima berita sedih itu sebagai hukum alam dan kenyataan hidup. Peperangan memerangi nafsu kan lebih berat dari perang dimedan perang. Renungan malam