Selasa, Oktober 06, 2009

Pakai kupiah, ikut berarak, dan menangis


Ada orang mintak komen ana berkenaan gambar kawan kita Sepitman. Gelaran itu sesuai untuk kawan kita ni yang pakai sepit untuk tampal gambar Teoh Beng Hock ke dadanya. Tangan yang diangkat pun dibuat macam sepit.

Hehehe ... dek dek.

Kalau nak ikut perarakan Cina mati, pakailah selubung kepala. Kopiah putih pun boleh sebagai pengganti.


Lepas itu, ikut sama berarak dan menangis kuat-kuat. Setengah tempat, dibayar suruh menangis.

PAS yang kini telah diserba boleh oleh Khalid Samad, Nizar dan Nik Aziz pasti benarkan amalan ini.

Undi! Undi! Apa saja asal dapat undi.

48 ulasan:

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
gotahlantun berkata...

walau apo pun mamat yang poyoh ni bangang nak mampusss!..

antusesat berkata...

Tak kisahlah gambar ini amik di mana pun, tapi sepitlah juga gambar pelajar wanita melayu yang juga meninggal kerana jatuh dari bangunan.

Nampak sangat ada benda tak kena. Kalau ikutkan dakyah PAS, mendiang TBH tu orang kapiaq! Saudari se agama yang menerima nasib sehampir sama dgn TBH tak ler pula PAS amik peduli pula. Dah tunggang langgang Parti Ajaran Sesat ni?

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Liza berkata...

komen dari si"Bengong" untuk penulis "Bongok"!

ustazSAID berkata...

Mamat puyooh ni nak cari glamer, tp x kena cara...klu nak tunjuk aksi pun buanglah serban tu. Hampehhhhhh!

Kembara Politik berkata...

Sepitman Returns!

Menemui anda di pawagam-pawagam terdekat!

Hero: Budak 3 suku curik sepit mak dia sebab masa kecik kena sergah takleh main sepit!

Wakakakakaka...gua ketawa sampai tergolek Sin!

Lu memang kelas!

Suparman berkata...

Poyo sungguh mamat PAS ni.Inilah bila melayu jd pak turut kaum itu.Nak sebut nanti kate racist.Entahla labu..

anjang berkata...

aku confuse ni

MC_Shaharul berkata...

biarla kt,yg korang kecoh sgt pesal?dia nk mmbela org yg dianiaya,walaupape pn nie baru btl dinamakn 1 malaysia,bkn mcm korang duk kempen slogan 1 malaysia agama lain korang hina,kutuk bangsa lain,pegi dah..budus!!

anti - Parti Ajaran Songsang (PAS) berkata...

Pengikut PAS bongok. Sapa yang kena anianya. Kes belum habis, tapi PAS dah jatuh hukum. Kalau ye pun tunggulah hasil perbicaraan. Tapi tak heran sebab PAS bongok memang lebih hebat dari Tuhan (or better, kamceng ngan Tuhan dia). Tuhan dia mesti setuju apa N.Ajis cakap. Yang kita tahu, TBH terlibat sama dalam memalsukan dokumen perbelanjaan peruntukan ADUN. Yang anianya sebenarnya orang-orang Melayu sebab TBH dan ADUN DAPig sibuk dok songlap duit untuk kaum dia. PAS ooiiii, bertaubatlah, semasa lidah masih dapat berkata-kata, sebelum terlewat. Tapi kalau kau masuk neraka kau lagi seronok dapat jumpa Eli penzina yang korang dok defend. Tapi nak kena berbut dengan N.Ajis, aku tengok masa dia jumpa Eli, mata dia tenung semacam je...hehehe

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Kembara Politik berkata...

Salam Sin,

Hahaha. Ekau memang class Sin! Den buek entry khas buek ekau tengok. Kono jual budak tu!

Apo kono sopitman ni! Jang oh jang! Mak ekau panggil poi balik suruh sepit baju kek penyidai!

Tengok sini Sin:
http://kembarapolitik.blogspot.com/2009/10/prk-bagan-pinang-acaro-solingan.html

Tanpa Nama berkata...

sin, budak ni tak nak baca tahlil ke utk TBH?

IS-Kch

Tanpa Nama berkata...

Aku ingat dlm alaf baru ni tak ada lagi anak melayu species ini...yang mudah terikut2 membabi buta.

IS-kch

oghanglabu berkata...

Jangan hina mamat ni Sin. Dia ni la yg cuit Azeez Mamak itu hari..terus masuk spital..

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
ikutsukakula berkata...

cuba tanya penyokong PKR/PAS/DAP sorang pun tak mengaku Sepitman Poyo ni orang PR .... paling tidak pun dituduh provok dari BN.
tolong aku carikan surah/hadis yang kata tindakan si Sepitman ni betul

Bawal berkata...

Pakai kopiah tapi agung kan orang yang buat anak luar nikah.. jadi mamat bengong gila babi kalah babi ni sokong perangai orang mcm tu.. h he he geram aku..

HeroTamil berkata...

Hahahahahahahaha....

sekarang baru aku faham maksud ...
PAS for ALL,
Apa jenis upacara agama pun boleh ikut!!!
Dan apa jenis Agama pun boleh kongsi
menggunakan Ayat AL Quran atas pentas PIS.

Yep...that's it PAS for ALL!!
Boleh sesama berkongsi upacara Agama!!
Muahahahahahahahah

Tanpa Nama berkata...

Semenjak tahun 2008 saya kaji secara kasar dan dapati bahawa pihak dan ahli pati syurga yang saya temui dan saya dengar cara mereka berhujah adelah saperti berikut:(terbaru dari BENTA)
1.Tidak Mahu buka TV dan tak ambil tahu berita hal ehwal semasa.
2.Tidak mahu baca surat khabar aliran perdana, hanya baca surat khabar pati saje.
3.Tidak mahu baca blog dan forum internet yang di kendali olih bloggers yang bukan ahli pati mereka.
4.Mendapat berita secara lisan dari soarang ke saorang melalui sms,ceramah atau tazkirah.
5.Begitu percaya(beriman) kapada pemimpin agama aliran pati saje.
6.Menjadi ahli jamaah qariah mesjid dan surau yang di kawal olih pati mereka.
7.Kitaran masyarakat dan muamalat hanye sesama ahli pati mereka saja.
8.Dan lain lain.
Olih yang demikian saya rumus kan bahawa,hujah dan bukti serta dialog dengan mereka ,ibarat curah air ke daun keladi.
Pinjam kata orang putih,mereka "narrow minded" dan fanatik kapada pemimpin mereka saje.Teliga tutup,mata pun tutup.macam gambo mat TBH.
Mereka hanguk kerana pemimpin mereka tak bantah kafir itu sebut ayat Quran al Karim, di Perak ke di N9 ke ,dan ini akan di ulang hingga PRU13.Ketua pati pun menghalal kan Kafir tok tok Ngah/Ngeh Balak ucap ayat Quran kapad aumat Isle.
Jadi Sdr Sdr, buang masa aje,kita nak dakwah kpd mereka .
Sultan mufti dah di hinakan.
Ini ayat suci di biar Kafir main kan.

changkat lobak.
arjuna waspada.

Johan berkata...

Hahahaha... sin, memang bingai mamat sopit nih, buek malu yo, sesapo jangan la teraso, kito kobar'an untuk ugamo dan bangso, kobar pasa melayu sikit dah ado mangkuk mc hangin kato racist, point eh bang mc, kenapo takdo perjuangan pas ni untuk bangso melayu, yang hampir kesemuo eh berugamo islam. Kenapo kalau ekau buleh sopit gamba cino mampuih tu kek badan ekau, kenapo tak gamba budak melayu yang hilang tu, sesapo la anak melayu yang hilang kek mano2 ko. Den gomar boto dongan kato2 anti-pas tu, kot yo pun, apo tak tunggu habih cito kek inkues tu? Main tuduh2 yo. Ni, RPK mano? Dah ado bukti kato Rosmah takdo pun kek tompek altantuya kono lotup. Tuduh sodap yo.

Osah eh bodoh mamat sopit ni, sanggup dikudo'an dek ngikut napsu, tak ngikut akal.

DATU SULAIMAN berkata...

Kesian mamat tu ya, engkau orang hina dia..betul-betul engkau orang semua ni bongkak. saya fikir kalau mamat ni sepit logo UMNO pada baju dia tu, barangkali baru engkau orang puji..tidak apalah kalau itu macam, itu engkau orang punya hal..dosa tanggung sendiri..

Cuma saya nak tanya, antara mamat tu dengan remaja bikinan zaman UMNO yang pakai seluar terlondeh nampak pusat, agak-agaknya mana yang lebih memalukan ???

Cuba engkau orang jawab.
Nota: apa saja bentuk remaja kita hari ini adalah sebahagian besarnya salah UMNO kerana UMNO memerintah dan menentukan acuan pembentukan persekitrana hidup dan pendidikan remaja kita..

Tanpa Nama berkata...

wei datu sulaiman.. lu balik mindanaolah... jangan menyebok dimalaysia ni.. paham!

Tanpa Nama berkata...

Tok Leman

Remaja yang pakai seluar terlondeh nampak pusat dan pemudi yang sampai nonok diambil gambar adalah orang PKR.

Mamat dalam gambar dan mereka yang jadi teroris dan extremis adalah produk latihan unit amal pas dan hasil pendidikan sekolah rakyat dan pondok yang disesatkan pas.

Semua yang jadi sesat dan tanpa tujuan adalah sebab mak bapak yang tak tahu beri pelajaran dan didikan yang sesuai dengan masa sezaman dan rohani yang tulin.

BUkan salah parti pemerintah, Salahkan ibu bapa yang sesat.

Tan Sri Lemon

Tanpa Nama berkata...

Anda boleh mengkritik semahu-mahunya, tetapi kenapa dikaitkan dengan kopiah yang merupakan sunnah Rasulullah s.a.w.dalam hal ini..berhati-hatilah dalam berkata-kata

PKMPL berkata...

Ilmu tak ada disalahkan Kerajaan, Sekolah dan Universiti berlambak kat Malaysia ni.

Tuntutlah ilmu dan jauhi kesesatan.

WAK SAPU berkata...

BEGITULAH SANDIWARA DUNIA POLITIK.

NAMPAKNYA SESETENGAH ORANG MELAYU ISLAM MASIH BELUM MENCAPAI USIA MATANG WALAUPUN UMUR DAH LEBIH 30 TAHUN.

KALAULAH SEMUA ORANG MELAYU ISLAM BERPERANGAI MACAM GAMBAR DI ATAS...

Tanpa Nama berkata...

Salam.

Buat Datu Sulaiman. Kalau budak ni kepit logo UMNO, aku rasa UMNO dah nak berkubur dah. Tapi mana ada benda ni mcm ni dalam UMNO. Cuma aku respek kat PAS, sebab dia boleh pengaruh budak gila isim jadi penyokong fanatik! ha ha ha ha

big cat berkata...

Oi orang Pas,
pakai kopiah tu ikut sunnah nabi ke? dah tu yang aku tengok gambar orang Pas pakai kopiah kacau budak perempuan puteri umno masa penamaan calon tu kira ikut sunnah nabi juga la ya? Haris Ibrahim free thinker tu letak gambar tu dalam blog dia siap puji puji lagi. Bangga ke orang Pas orang orang parti dia pakai kopiah kacau pempuan? Mengaku je pejuang Islam tapi adab sopan pun tak reti jaga.

mudz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

pakai kopiah kononnya ikut sunnah nabi tapi perangai ikut syaitan. Ooop! lupa pula bahawa puak ini boleh berkawan dgn syaitan.

isk.

Tanpa Nama berkata...

Sin, Ini dah kira edisi pecah perut!

SedaraSepitman!

Tanpa Nama berkata...

Tuan Husin Saudagar Unta,

Terima kasih ana ucapkan pada ente sebab buat coverage seperti mana yang ana minta!

Tapi ana dengar Sepitman ini amat berkuasa!

Aziz si Saudagar Motor sudah kena sepit!

Senjata sepit Sepitman mmg dasattt...

Dengar cerita, yang kena hampir koma!

Hahaha. Nasib ente la Azez!

Siapa suruh ente berani lalu lalang depan Sepitman!

(Nasib baik si Mail Sabri si Saudagar Telur cepat-cepat jalan, kalau tak bukan 2 sen saja harga telur turun, mahu percuma seumur hidup!)

Siapa yang kena jual?

Ana rasa dua-dua sudah kena lelong!

Sepitman dijual dek DAP (janji masuk Syorgaaaaaaa) dan Aziz dilelong rakyat 2 dirham !!!

Kita juga tak ada untung 1 dirham pun Sin!

Kalau macam ni lebih baik jual sepit dari jual unta!

-SaudagarSEPIT-

P/S: SaugadarSEPIT makan ikan, rasa telur tiap-tiap hari!

Perati berkata...

Muadz

Kalau kamu PAS/Pakatan, kamu memang nak kalahkan kami.

Kalau kamu UMNO, kamu ada hak menyuarakan pandangan tapi anih pula kamu mahukan Isa kalah.

Kalau kamu atas pagar, itu hak kamu bersuara.

Yang mana satu kamu????

Rafie berkata...

janganla hina budak ni krn dia ni mangsa politik rakus pas.aku tengok dunia ni dah terbalik la sin org buat taik cam teoh tu yg dibela2 kematiannya.buntingkan anak org(senang cite berzina),songlap duit rakyat,mungkin bunuh diri ,tapi diagung2kan oleh pas,tapi anggota tentera & polis kita yg terbunuh atau cedera krn jaga keamanan negara tak dibelanya sampai gitu.aku bimbang dgn keadaan ni takut Allah turunkan bala kat m'sia nanti.

Tanpa Nama berkata...

Sin..aku rasa orang DAP pun akan gelak tengok budak sepitman ni..

Tanpa Nama berkata...

bro semua,

allah tidak melihat pada pakaiaan seseorang tu, tapi pada hati dana amalan.

gambar diatas boleh di "intepretkan" dari pelbagai sudut.

tak tentu lagi dia dalam gambar tu orang muslim. sekarang ni kat mana mana di malaysia kta boleh tengok macam-macam rupa orang. malangnya kita stereotype kan kalau pakai macam ni mestilah orang muslim.

pada aku, pi lantak dia nak kepil gambar siapa. allah bagi otak pada semua makluk ciptaan nya.

tapi yang berakal cuma sebilangan saja.

dulu ada juga rakyat malaysia kononnya tapi kepil gambar gandhi berarak.

orang yang berakal guna orang yang tak berakal tapi ada otak. dunia dah macam tu, apa nak buat.

-akalilah.

HeroTamil berkata...

Alahai "Datuk" Sulaiman,

Iyo lah tu... semuo nak salahkan UMNO...
Yang omak bapak tu kilang buek anak ko??

AKu salahkan omak bapak yg duk suroh anak... jgn maki hamun org, ikut cara nabi...ikut cara Islam.
Tapi omakbapak poi masjid poi surau berceramah, sebuk naik pentas utk maki dan hamun org lain.

Aku salahkan omak bapak yang cakap tara serupa bikin.

jelitawan1 berkata...

apersal muka mamak ni cam mat INDON jer. cara pakai serban pun semacam..agak2 baru belajar buh serban kut...di upah untuk menjatuhkan martabat org Islam yakni melayu...satu jer nak tau..TELOR mamat ni ada lagi ker tak der???...hehehehhehe

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah...

Tiada lagi komen unsur memaki dan lucah/mencarut diterbitkan.

Syabas Pak cik!

-Peace One Love-

aweksepitman berkata...

Sepitman ko lah idolaku.Sepit jgn tak sepit ye bang..

Husin Lempoyang berkata...

Muadz

Kau rupanya spammer. Konon buang eh.

jauhar berkata...

aperla datu sulaiman.. kau memang otak sempit..

bukan ke pentadbiran umno juga mengizinkan rancangan mari mengaji, jejak rasul, forum islam, al kulliyah tu belom akhil hayy penceramah pas pun umno tak kesah masuk tv untuk berdakwah...

aku teringat seorang uztazah kata sedangkan aishah yang sekolah agama khas dan sentiasa dididik hal agama setiap hari dan bapaknya org kuat masjid pun boleh murtad....

jadi sapa bersalah ..??? salahkan kerajaan.??? salahkan sekolah agama..?? salahkan ibu bapa.?? salahkan pas yang kononnyer islam tulen..???salahkan takdir allah..???

salahkan diri sendiri la beb... semua dah tersedia samada nak ikut atau tak jer..

Tanpa Nama berkata...

bukti TERNYATA bahawa orang PAS ni tak dapat berfikir langsung

asyik menurut perintah pemimpin

yg kafir dok ketawa terbahak bahak

Tanpa Nama berkata...

ini yg dikatakan MANAGING PERCEPTION

niat utk kelentongkan rakyat

dapat orang ni terus tanya siapa yang bagi UPAH utk kerja macam ni

barulah tahu siapa SPONSOR yg sebenar

Tanpa Nama berkata...

kahakhakhakahkahakjahjkahjahjah

aku tergelak sensorang dekat cc neh..adoyai sin...


-redazun

Tanpa Nama berkata...

Aku doakan brader yg korang gelar SEPITMAN nie terbuka pintu hatinya melihat jalan kebenaran... Semoga Allah bukan pintu hatinya untuk menyertai UMNO dan membawa ISLAM yang sebenar.. Amin....