Jumaat, Oktober 02, 2009

Menjawab Gerakan Mansuhkan ISA


Den donga-donga kumpulan Gerakan Mensuhkan ISA telah guno pilihanrayo kecil di Bagan Pinang sebagai peluang untuk terus menuntut ISA di mansuhkan.

Beberapa hari yang lopeh, terpakso calun BN untuk Bagan Pinang menangkih serangan dan fitnah yang berniat jahat terhadap kerajaan.

Dalam satu ceramah, Tan Sri Isa Samad berucap, "ISA ni jangan dibubarkan. Pinda tak apo. Kita perlu ISA untuk membawa keamanan dan ketenteraman. Dengan itu, baru kemakmuran untuk semua kaum boleh dicapai. ISA sangat diperlukan."

Dio cakap pasal ISA atau dirinya?

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Eden raso dia (Isa) sudah insaf dan telah pun mejalani "hukuman" yang di adili di "Mahkamah Kangaroo UMNO".

Siap ko keri... hehehehhehe

red rooster berkata...

Salam Pak Husin,
Io lah... apo pun, dio dah dipilih. Elok kito trimo yolah... kan namo yo manusio... dah tontu2 ado buek silap. Skrg bang Iso dah ok dah...

kluangman berkata...

Penamaan besok..uikksss..kempen dah berjalan ke.

Isa jangan ghairah sangat laju ke depan sebab 'bom' sebenar belum digugurkan lagi..baru bunyi bunyi mercun, Isa dah melatah ke.

Terdapat khabar yang tidak boleh dipercayai, pergeseran pendapat tentang calon antara Najib dan Muhyiddin lalu 'dihempukkan kepada UMNO Bahagian' sebagai faktor pemilihan Isa sebagai calon.

100% menang atau kalah, bergantung sepenuhnya ke atas bahu orang tempatan, depa cuci tangan !

gotahlantun berkata...

sonang yoo!

idup I S A !
apo2 yoo lah...

princess jiji berkata...

tan sri ISA memang boleh berucap dengan bagus sekali serta low profile!tak jemu dengar celotehnya yang penuh dgn makna mendalam tapi menggunakan ayat2 yang mencuit hati..

*jiji masih ingat lagi ucapan beliau pada PAU 2003,tahun terakhir Tun Dr M jadi Presiden UMNO-memang BEST*

Dr.Sid berkata...

dia ckp psl ISA tu..bkn dirinye..mu ni paranoid sungguh la sin..haha

Tanpa Nama berkata...

PR Bagan Pinang , adalah satu yang perlu dipastikan menang oleh BN kerana kalau kalah ISA pun akan dikalahkan , kalau Isa menang tentu ISA pun akan menang .
Cam no , blogger yang sokong ISA , nak sokong Isa ke tidak ?
Jangan pandai tulih yo , tapi tak pandai bertindak pulak ....

" Sokongan blogger terhadap ISA dan Isa diperlukan "

Merrybj.

pak mat tempe berkata...

Pak Husin, saya rasa dia nak beritahu secara sinis kepada semua hadirin termasuk dari KL dan perhubungan bahawa ISA dan Isa jangan dibuang kerana masih berguna, berharga dalam politik UMNO. Dia memang pandai membuat joke yang sinis dan dalam ketawa ada yang kena dan ternganga. Background Chegu SDAR lah katakan sebuah sekolah yang agak terkenal di N9. Tentang kes dia tu malang dia tertangkap yang lain tidak ,itu
je. kalau nak dengar cerita politik wang ni bermacam versi ada. Ubahlah sistem pemilihan baru boleh dihapuskan politik wang. Jika tidak macam mana kalau kita dengar kawan dah tabur kita tak akan nak diam. Yang menerima satu hal lagi macam mana nak kata tak nak pada duit macam iklan rokok tu. Kita cakap tentang realiti bukan bermakna menyokong perbuatan itu. Budaya ini kena benteras dulu dimana ia telah menular dekad 80han keatas. Tun Musa Hitam pernah beri amaran mengenainya. Sebelum tu jarang kita dengar sebab pemimpin miskin dan penyokong tak pandai demand

Dari kacamata kebanyakan orang N9, TS Isa adalah ahli politik yang dihormati sebenarnya. Beliau seorang yang tinggi budi bahasa, PR bagus, pandai ambil hati pengikut terutama ketua2 cawangan. Dia boleh kenal kebanyakan ketua cawangan di NS dulu. Dalam politik UMNO ketua cawangan lah yang perlu dijaga dalam menjaga kekuatan politik .Dia jenis peramah sapa yang jumpa minta tolong apa2 akan dilayan tapi dapat belum tahu, itu biasa lah orang politik kalau nak layan semua permintaan tak dapat nak buat kerja lain jadinya.

Yang paling orang sayang dia tak reti marah orang, tak menyakiti hati orang kalau marah pun dalam joke je dia bagi. Dia seorang ahli politik yang bijak mengatur strateji dalam mengalahkan lawan didalam dan luar parti tanpa disedari melalui proxy . Dia pun pandai please bos atas dia dan siapa yang patut dia nak please dalam masa dan ketika yang sesuai.

Politik tu kan berkaitan kuasa. skill mendapatkan kuasa, skill mengekalkan kuasa dengan syarat jangan menyalahgunakan kuasa. Kalau salahguna kuasa kita akan hilang kuasa.

Kekurangan dia yang saya nampak mulut dia agak laser dengan pembangkang terutama bekas bos dia dulu DSAI. Remarks dia terlalu pedas. Itu sebab dalam berpolitik kita elakan memberi komen melampau sebab ditakuti akan menimpa kita sendiri. Tu pasal kepada sesiapa pun ahli politik jagalah ucapan kita jangan terlampau dalam ucapan dan tindakan kerana musoh politik tidak kekal . Dulu kawan baik dan cium tangan sekarang musuh nombor wahid. Sekarang kawan lain hari mungkin dah jadi musoh pulak.
wassalam

Al Juburi berkata...

Kalau anwar mmg betullah di laserkan. Layak di C4 saja.

tagskie berkata...

hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/

HUSIN PAKTONGKO berkata...

ISA tu dakh 60 tahun lebih elahlah direhatkan.Patut pun dibuan, ada pun tak guna macam melukut tepi gsntang aje. Kalau menang pun sekadar menyelamatkan maruah UMNO di Bagan Pinang sebentar cuma. PRU ke-13 mungkin tamparan kepada UMNO lebih hebat.(Tu pun kalau tak tipu, tipu kalu tak boleh nak cakap).Ni banyak sangat kes tentang undi pos SPR no komen pun.Nak lawan kalu gentleman le.Ni macam ponen ada talian hayat lagi Puuihh.

Tanpa Nama berkata...

oi husin pak tongkol nik aziz tu umur berapa 17 tahun ke? kalau isa dah tua maka nik aziz tu dah layak la jaga kubur je... memang jenis spesis lembu kau ni "setongkol"

Tanpa Nama berkata...

PAk Tongko dan sama spesis tak habis2 cakap pasal undi POS. Macam lah dia tahu apa yang betul2 berlaku masa undi POS tu. Biaso lah, rakyat marhain ni, tambah lagi org melayu, kalau taksub, pemimpin suruh makan taik pun dia makan. Halo Tongko, tu cumo rekaan pemimpin2 bahlol dari PR jo, tak faham2 lai ko.