Rabu, Oktober 07, 2009

Tersirat disebalik manifesto


Disebalik huruf-huruf Manifesto adalah tersirat seperti dalam warna kelabu berikut:

UNDILAH PAS
"Bersama Kehendak Rakyat" ... yang suka dengar ceramah

Calun Pilihan Pakatan Rakyat ... yang suka berceramah
Zulkefly Mohamad Omar


"Bersama Kehendak Rakyat" ... untuk sentiasa dengar ceramah

1. Sentiasa siap sedia memberi khidmat terbaik bersama rakyat .... untuk datang ceramah.
2. Sentiasa peka dengan kehendak dan aspirasi rakyat ... seperti yang diberitahu penceramah.
3. Sentiasa memahami permasaalahan rakyat tanpa mengira bangsa dan agama ... khususnya yang datang dengar cermah.
4. Sentiasa berusaha memelihara dan meningkatkan keharmonian serta perpaduan dikalangan rakyat ... supaya sedap didengar dalam ceramah.
5. Sentiasa berusaha menjaga kebajikan, keadilan dan kesejahteraan rakyat ... supaya mereka menderma di ceramah.

LAKUKAN PERUBAHAN HAK ANDA ...
lepas tu, tak buat apa-apa melainkan mengadakan ceramah.

38 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Berceramah lebih baik daripada berkaraoke. Lebih baik daripada menebas di padang botak. Lebih baik daripada meraba di club.

Rascal

jelitawan1 berkata...

pas kawin kalu asik p ceramah..dengar ceramah..ha elok ler g bawa tikar bantal duk di tempat ceramah..adalah orang balik dari ceramah sambung kena ceramah..tahan jer la tinger tu...HAMPEH cam keturunan PAS..partii ajaran sesat.hehehhe

Tanpa Nama berkata...

Bersetuju 100% pendapat Rascal. Cuba dengar inti pati ucapan ceramah haji hadi ke, Nik Aziz ke semua menyeru kepada islam dan kebaikan. Kalau kita tak suka mereka atas sebab fahaman politik tak mengapa tapi jangan diperolok Kalau kita siang2 dah prasangka buruk dan memperolok mereka apa boleh buat itu pilihan sendiri. Mereka tak rugi apa2. Sedarkah kita sekarang nak cari imam yang fasih bacaan dan boleh memandi jenazah pun susah. Tambahan lagi jika 10 tahun akan datang sebab generasi sekarang lebih suka karaoke dari baca Al Quran . Tapi macamana pun bila kita diberi musibah atau kita mencapai peringkat umur badan dah sakit2, penyakit dah banyak , berulang alik kehospital masa itu baru tiba keinsafan bahawa kuasa , pangkat, kecanggihan otak memutarbelit dalam berhujah akan tidak ada gunanya lagi.

Ingat lah bermula segala perbuatan itu dengan niat. Jika niat yang baik akan dibalas baik jika sebaliknya hari pembalasan kelak (Akhirat)akan dihitung. Tuhan lebih mengetahui segala sesuatu yang manusia tak akan tahu.

Sentiasa lah berprasangka baik antara semua mukmin. Ingat mengingat itu kewajipan bagi mereka yang mahu mendengar.

Tanpa Nama berkata...

Berkaraoke dan menebas di padang botak lebih baik dari mendengar ceramah dan berceramah kerana di ceramah ada makian, cacian, salahkan orang, fitnah, adu domba, tohmahan, kafirkan orang dan yang seangkatan denganya.Yang last sekali ambil duit rakyat miskin untuk membiayai penceramah yang dah kaya.

iceman berkata...

ceramah yo ko cakap tu tanpa nama..pada aku yang ceramah politik diorang bie semua byk belit.putar belit.tapi yang bebetul ceramah agama n kuliah memang boleh dgr tapi yan politik nie,,baik kaji dulu pasal banyak yang tak kena.kita ada otak dan ada didikan ada rujukan jadi dapat menilai jgn taksub

rascal/kaga/dpp/mudz/ berkata...

Ada lagi yg PR boleh buat:=

DRAMA/WAYANG pra-PRK, PR vs PR

1. Permatang Pauh-UitM kalid lembu
2. Hasan ali vs Roni -todi
..
..
.. Bkt Selambau: dapig keluar PR
..Nuar bertaubat
..Manik Urai: rampasan todi besar2an
..
..
999. Prk Bagan- bergilir2 me**** Penang (Gaduh lagi)
1000. Prk-Bagan- PKR vs PAS vs BN
1001. Prk Bagan Pinang- hasan bab* vs Teng (Seldog)..

Dan akhhirnya..(memetik kata hasan)
jln cerita amat mudah boleh diteka..Mcm filrm hindustan:-
happy ending story..

Ending:
Episod 1001- Hasan ba** berdamai pd 7 Oct 09..

36 stratagem, create something out of nothing..

yalah Rascal taik..lagi baik buat filem komedi dari berkaraoke, bergaduh & berceramah..

Rastam berkata...

Rascal

Meraba di club lagi baik dari dgr ceramah pas.

Kurang2 tangan tu dapat merasa apa yang dipegang.kadang2 tu sedap dan yang diraba tu sedap.

Dgr ceramah pas menurunkan IQ sebanyak 30 markah.

Tanpa Nama berkata...

Anon 11:12 cakap:

Berkaraoke dan menebas di padang botak lebih baik dari mendengar ceramah dan berceramah kerana di ceramah ada makian, cacian, salahkan orang, fitnah, adu domba, tohmahan, kafirkan orang dan yang seangkatan denganya.Yang last sekali ambil duit rakyat miskin untuk membiayai penceramah yang dah kaya.

Den cakap. Betul tu. Pemimpin Pas dah sedio kayo. Ado yang duit saguhati corai ajo dah cocah RM3juta. Berpuro-puro jo.

-sukojandoadunmelur-

R.K berkata...

salam pak husin,

yo rascal,nak dengar caramah SAHAJA kalu,tubuhkan consultant,bukak syarikat jual "objek/perkhidmatan",
tour satu Malaysia,BUAT CERAMAH.

apa ingat nak tadbir nagara pakai air liur cukup?
*dui,air liur banyak lagi kegunaannya.

Tanpa Nama berkata...

Jadilah macam di Manek Urai. Yang kalah pulak bina jambatan. Yang monang korek idong membosarkan lubang dio...

hidupas

Tanpa Nama berkata...

Mudah2an Allah tak menggelapkan hati-hati kalian semua (termasuk usin).. Cubalah 2-3 kali pergi dengar apa ceramah yang disampaikan, lepas tu barulah bercakap menggunakan akal dan fikiran.. Semoga usin bertaubat sebelum terlambat.. Segala siksaan Allah adalah benar... Semoga usin tak menyalahkan saya apabila kita bertemu di akhirat nant.. Allahhualam..

-melayu yg beragama islam-

Desperado berkata...

Manifesto pertama PAS berkenaan keperluan masyarakat setempat...

Selalunya tak payah manifesto, maki hamun sudah cukup untuk menang...

Memang nak kalah teruk la...mana la puak-puak ni berkhidmat untuk rakyat, yang dia tau berceramah untuk pendengar jer...

Tanpa Nama berkata...

Wahai R.K

BN slama nie pun memerintah pakai air liur lar bangang... Duit tu duit rakyat, duit hasil negara.. Ko ingat dieorg perintah pakai duit BN?

Dan satu lagi, ko ingat nak bagi komen kena pakai air liur jer ke? Pakai lar akal dan pikiran R.K oii..

Apa punya bangang lar ko nie...

Tanpa Nama berkata...

Mak aii.. Apasal gua nampak biru jer kat sini.. Berkarat pulak tu.. Eii.. Geli gua nak baca beb...

R.K berkata...

oh ye, saya bangang, terima kasih.

memerintah pakai duit rakyat,ye betul~
MEMERINTAH!
lu ingat senang2 nak nampak gah di mata dunia tanpa wang.nak dapat jalan tar,lampu jalan,bekalan internet takde pakai wang? nak pakai wang sapa? wang individu sebgai pemerintah? itu macam, sape pon tanak jadi pemerintah.

pakai duit sendiri kalu,tubuhkan consultant,bukak syarikat jual "objek/perkhidmatan".
laku,sendiri kaya, x laku, sendiri muflis.

*oh ye,saya bukan penyokong BN.
saya bangang dan kamu "ayam" tanpa nama seorang yang pandai.

jog berkata...

Modal 2 Perjuangan Rakyat gila..modal 'killer' yg gagal ditandingi BN:_
1. Ceramah Umum
2. Jamuan Teh charge RM 50.00
3. Wayang pra-PRK..
4. Fatwa n.ajis -kafir,neraka dll
5. Simpati Nuar dianiaya (simbol pejuang miskin-padahal kaki songlap)
6. Gobala/Dap- baca Quran (masa PRK aje)
7. Keluar BN, masuk PKR beramai2
8. Menuduh orang taik kroni, padahal Wan jijah, Nurul izah, LGE &bapak/bini, Baboon deo tu pun taik kroni juga..
9. TERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRkini..jeng2 j2ng jeng22:-

aljuburi bakal bersumpah di PD lepas solat jumaat..bagi menafikan dakwaan Mat SYABU anwar Al-juburi..

Tanpa Nama berkata...

"berceramah lebih baik drp pergi danok. Lebih baik drp pergi amerika. Lebih baik pergi tidur dgn bini org"

Rasa Can.

Tanpa Nama berkata...

selamat pagi sin,
blog kau ni la yang selalu ditunggu-tunggu saya setiap pagi.Setiap kali membaca artikel kau memang senyum punya...bukan apa cara kau tu..walau kau kena kutuk ke ape ke saya masih setia dengan blog kau ni..ala pasal ceramah masa pilihanraya je abih ni senyap lah bukan lama lagi 3 hari je lagi kan...
sementara tu dengar je lah parti ceramah ni berceramah...

Tanpa Nama berkata...

Pak Husin mmg hebat...
cuit skit je, berjela2 org komen...

otak Pak Husin blh bikin batu cincin...


-mr manson-

princess jiji berkata...

biasalah tu..PAS kan daripada dulu suka berceramah sebab bagi depa melalui ceramah tu depa berdakwah!BN/UMNO hanya buat ceramah masa nak election saja..itulah bezanya parti politik picisan dan parti politik elit!

SN Global Marketing berkata...

Pada yang suka dengar dan mempertahankan ceramah dan yang tidak suka dan tempelak ceramah - apakah anda semua sudah bersedia dengan serangan hari ini, 8hb dari Bendera Merah Mat Mat Indon.

Mereka mengaku bangsa yang ada jati diri tapi kebuloq nak mai Malaysia dan yang aku tahu bendera merah tu, hat pompuan punya - pelaq betui puak tu.

Negara depa huru hara dengan malapetaka, sebok nak serang negara orang.

Puak puak Bendera Merah itu agak agaknya lah jenis yang mana satu:
1) Suka Dengar ceramah atau
2) Yang suka raba..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

"Berceramah lebih baik daripada berkaraoke. Lebih baik daripada menebas di padang botak. Lebih baik daripada meraba di club."

Rascal

Helo Gulayu Rascal, gua tengok itu LAP (maca: DAP) munya olang hali-hali pi karaoke dan meraba di kelab tetapi dari segi pelangai wa tengok DAP jauh libih baik dalipada itu Pas munya olang. Itu Pas munya olang mana ada kilija tetapi pakai keleta besat juga! Ini adabeza lengan DAP. Depa hali-hali buat bisnes dan talak buang masa bikin itu celamah politik.

Kalau in macam wo kalu PR menang, DAP solang kena kilija kuat tetapi PAS dan PKR duduk lumah jadi agen tulis skrip celamah bagi DAP munya menteli. Apa munya Gulayu, haiyahh!!

APEK POKAN

borhan berkata...

Puak UMNO ni perasan yang harta negara tu milik mereka.Perkhidmatan awam, tentera,polis milik mereka.Tak sedar bahawa rakyat membayar cukai tak kiar apa jua faham politik mereka.
Jadi wakil rakyat, jadi exco negeri, jadi ahli parlimen, jadi menteri sama saja macam jadi ahli jawatankuasa masjid.masuk bertanding nak uruskan masjid dan masuk bertanding nak uruskan negara. Jemaah sumbangkan derma dan berwakaf. Tok Iman dan ahli jawatankuasa masjid buat majlis berbuka puasa, maulud nabi dan sebagainya. bagi orang makan kenyang. takkanlah mereka berkata pulak: "kami dah beri makan ni jangan banyak cakap pulak.itu tak betul inin tak betul.Kau orang patut terima kasih pada kami. kalau tak tak merasa nak makan free dan sedap macam ni."Negara pun begitu juga.Ini lain pulak ..dia dah ambil macam projek kerajaan.Buat pulak tak ikut spek..runtuh sana pecah sini..benda harga RM 1 caj RM 10..tiba-tiba membebel pulak macam negara ini kelab golf tok dia..

Tanpa Nama berkata...

UNDILAH PAS

1."Bersama Kehendak Rakyat" -- Rakyat mahukan Pas jadi pemimpin bukannya ikut membuta tuli telunjuk PKR dan DAP.

2. "calon pilihan Pakatan Rakyat" -- adalah insan macam Eli dan LKS dan warihnyo, bukan macam Zul.

3. "Sentiasa siap sedia memberi khidmat terbaik bersama rakyat" -- itu termasuklah menjadi ahli puak Ah Long.

4. "Sentiasa peka dengan kehendak dan aspirasi rakyat" -- termasuk restu untuk berguling atas jalan raya.

5. "Sentiasa memahami permasaalahan rakyat tanpa mengira bangsa dan agama" -- atas sebab itu rumah sembelihan kerbau pendek di robohkan dan atas sebab itu anggur peram tak boleh dijual (minum boleh).

6. "Sentiasa berusaha memelihara dan meningkatkan keharmonian serta perpaduan dikalangan rakyat"
-- hangpa nak mengaji apapun dan belajar guna bahasapun adalah hak anda!

7. "LAKUKAN PERUBAHAN HAK ANDA" -- Hmmm, dosa komunis boleh dilupakan begitu saja tetapi 'dosa' seteru politik PR biar PR yang tentukan kedudukannya.

TEROPONG POLITIK

Tanpa Nama berkata...

Ni nak tanya cikit lah apa dia fitnah yang pihak pas kata tu. cuba sebutkan baru lah semua orang tahu samada ia fitnah atau sebaliknya atau memang hangpa tak pernah gi dengar ceramah pun cuma dengar cakap orang saja. Cek bukan orang pas tapi ada dengar sikit2 cd dia . Apa yang diulas termasuk kes Lingam correct corect apa kesudahannya, kes PKFZ apa perkembangan nya melibatkan ribu2 juta . Ini cuma beberapa contoh sahaja banyak lagi. Eloknya berbahas lah dengan fakta bukan dengan emosi yang penuh kebencian sebab terlalu menyokong satu pehak.

Andaikata berubah pemerintahan Malaysia . Andaian sahaja, jika betul pun tak mustahil sebab dah banyak terjadi dalam dunia ini tak ada pemerintah yang kekal, terbaru LDP dijepun, Golkar di Indonesia, Taksin di Thailand, kongres di India , Marcos diPhiliphine dan banyak lagilah kalau nak sebut. Mana saudara nak gi kalau Hj. Hadi jadi PM sebab saudara dah kutuk teruk. Atau saudara akan gi cium tangan dia kata saya sebenarnya sokong Tn. Haji dan kutuk sebelah sinun pulak.

Kita berpolitik ini utuk kebaikan negara dan rakyat. sebelah sana buat tak betul kita tegor dan jika sebelah sini perentah sebelah sana tegor. itu tujuan asal memilih kerajaan melalui peti undi supaya dipilih yang terbaik dari yang baik. walaupun baik itu perkara subjektif dalam kamus politik
( Yang tak lokek ulok baik yang ceramah jahat dan merapu).

I am sorry jgn marah

Tanpa Nama berkata...

Siapa yg against hal-hal ceramah ni mesti golongan yg pro 'Jangan jaga tepi kain orang' atau 'mind your own business'.
Thus, Tuan Husin.
Mind your own business..jangan duk selak kain orang.

Rascal

Tanpa Nama berkata...

Kalau betul ceramah agama tak apa. Kebanyakannya bukan ceramah tetapi menghasut dan mengumpat. Apa yang dapat? Dosa -- penceramah yang dapat; pahala orang yang diumpat yang dapat, keh, keh.

APOLITIKAL

Tanpa Nama berkata...

rascal spin .... kah kah kah kah kah ha ha ha ha ha hu hu hu hu ... murah.

hehehe

Tanpa Nama berkata...

aku tak kisal la kalau nak ceramah nak hentam kerajaan pun tp adatak pernah berterima kasih.

memang la kerajaan guna duit rakyat yang baya cukai tapi yang takbir urus tu sapa, bukankah kerajaan BN. Kalau tak kena cara nya jadi macam kelantan la...rakyat dia keluaq p kerja tempat orang pasal apa???...bayang kan kalau PAS memerintah 20tahan dulu, mungkin aku pun p kerja kat negara len.

sekurang kurang nya berterimakasih la kat kerajaan sekarang. kalau nak ubah kerajaan bukan satu perkara mudah. memerlukan pengalaman dan kepakaran.

Bukan aku nak cakap orang PAS memang tak dak productiviti. Tecnician asyik dok cuti ja p dengar ceramah. tak pun dok tido kot dalam stor. Bila boss tengok cina tu akan kata orang melayu malas. maksud aku bukan semua tapi kebanyakan kat tempat aku laaaa...

saja nak kasi panas...

fakir al banjari berkata...

huh. kesian rakyat Malaysia. hari hari dengar ceramah, kutuk, hina, maki, hamun dan seumpamanya d TV, radio dan surat khabar tapi tak sedar.

yang tegur sambil maki sikitsikit pulak yang dihebohnya....

poppiapap berkata...

Ceramah PAS mmg mengasyikkan - penuh dgn caci maki, adu domba, fitnah memfitnah, putar belit dan macam2 lagi. Semua tu sbb mereka sanggup berkawan dgn setan (org lipis kata si-te)...ha,ha,haaaaaaaaaaaaa.

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 11.11'
Haji hadi dan NAjis seru kpda islam dan kebaikan? Ya,pasti kebaikan utk PAS dgn memfitnah UMNO. Kebaikan utk PAS dgn memcahbelah umat. Prasangka buruk? Yg byk prasangka buruk adalah org PAS sehingga sanggup mengkafirkan org lain. Sanggup menidakkan syurga utk org lain. Imam fasih baca quran? Oi orang lain pun fasih juga. aku dengar bacaan NAjis penuh dgn loghat kelantan.Mandi Jenazah? Apa kamu fikir mandi jenazah oleh orang lain tak sah? hanya PAS yg sah? inilah pransangka yg kau kata tadi.

ISK.

Tanpa Nama berkata...

bila bn kalah dalam pru ke 13 nanti kita hantar penyokong-penyokongnya keneraka jahannam

Tanpa Nama berkata...

NI SAH DAH ORE pkr. KALAU MAMAT PAS DEPA TAK GHOYAK TENTANG NERAKA JAHANNAM PASAL DEPA TAHU IANYA JUGA ADALAH TEMPAT UNTUK MALAUN pr JUA!!

Tanpa Nama berkata...

Nak ceramah dalam TV 3/4 ..TV MALAUsia?? Kalau kat tV tu panggil forum sebab tk nampak orang ramai...
LU PIKIR LA SENDIRI!!

Cucu Mat Kepit

Tanpa Nama berkata...

MELAN**P lagi best ooooooo!!!! Tak camtu Pak Usin!

Abu Garcia berkata...

Ceramah punya ceramah, kerja dan tanggungjawab sebenar dilupakan. Yang tak lupa gaji dan elaun (termasuk claim). Lepas tu makan angin. Kerja tak buat jugak. Tengoklah apa jadi di Kedah .... hampir semua daerah, sampah menimbun macam bukit di tepi jalan. Exco buat apa? Nganga goyang tel...!

Di Penang, semua exco, Adun, Ahli majlis, ketua parti tunjuk pandai. Bising melalak sepanjang masa. Pandai cari salah orang sama ada kakitangan awam ataupun kontraktor.Semua orang salah, semua orang rasuah. Bila mintak peruntukan, suruh mintak kat federal.

Asyik jaja prinsip C.A.T. konon..C = Cari Pasal, A = Adu-domba, T=Terminate kontrak/kerja. Kalau semua pekerja dan kontraktor kena terminate, sapa nak buat kerja? Orang politik? Cakap saja pandai !!!!

washad berkata...

rascal.. hahaha.. hang dah tunjuk rupa sebanar hang.. tektik puak2 PR.. berkata sesuatu nak bg nampak macam elok..bg yg tak pakai otak sangat mgkn tektik tu berjaya.. tapi hr ni tak ramai org yg buta huruf.. hang pi banding dan sebut benda yg lebih buruk dgn perkara yg buruk.. memang nmpak perkara buruk lebih baik dr yg lebih buruk.. cuba bandingkan perkara yg buruk dgn perkara yng lebih buruk tidak menjadikan perkara buruk sbagai perkara baik.. sama juga berkata bila saya brkata org tu lagi jahatdari saya0 org itu lagi teruk dr saya tidak bermakna saya org baik.. kerana hakikatnya saya tetap org jahat.. ada paham en rascal dan yg lain2 ?? kalau iklas.. banding kan perkara yg korang kata baik tu dgn perkara yg lebih baik.. itu cara nak jadi lebih baik.. kalau dok bandingkan dgn perkara lagi tak baik.. makin tak baik lah jadinya..