Khamis, Oktober 29, 2009

Kisah katak dan lalat hijau bermata biru


Ibrahim Ali menjawab sindiran Anwar Ibrahim di Parlimen semalam.

"Saya nak sebut bab katak ini ... katak lompat, katak di bawah tempurung kononnya otak tidak berkembang, beku. Itu kata Ahli Parlimen Permatang Pauh (semalam). Katak bawah tempurung hanya lompat dari bendang ke bendang, dia tak lompat sampai ke Amerika, tak jauh lompatannya ... dekat je.

"Saya hendak ingatkan, katak puru atau katak lompat tidak bawa penyakit. Yang bawa penyakit ialah lalat hijau. Lalat hijau nampak cantik, mata biru ... cantik dan ada bunyi apabila berjalan tapi apabila hinggap di mana-mana dia bawa penyakit sama ada denggi, taun dan sebagainya.

"Ini lalat hijau, jangan jadi lalat hijau. Sekarang ini kita ada masalah dengan lalat hijau. Apa pun, katak akan awasi lalat hijau dan katak juga boleh makan lalat hijau."

21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

anua tak perli jefri gak ka...dia tak plak melompat ke sabah

Tanpa Nama berkata...

Lalat hijau ni suka bangkai tak pun taik jaaa... kepala lalat hijau pun akal taik jugak.. kepala lalat hijau nak sondol tp macam kepak tak mau terbang cari bangkai...

Abang Lembut berkata...

Ketua lalat hijau cari bontot sebab ada taik.

Tanpa Nama berkata...

Lalat hijau pengotor dan suka tempat bau busuk seperti bontot tempat keluar tahi. Tempat macam ini lalat hijau suka

gotahlantun berkata...

jangan 'mati katak' sudah laaa!

Tanpa Nama berkata...

pak sheih kena boomerang dia sendiri..adooooii!!!!

Tanpa Nama berkata...

ahli politik membazir duit rakyat dengan bercerita benda -benda tak berfaedah dalam parlimen

killer berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

killer
anak nangngoi!

he ho berkata...

Usin,

Katak makan Lalat, Ular makan Katak.
Baik ko jaga jaga katak

Tanpa Nama berkata...

Ulasan killer amat racist, mari kita report polis. Biar mereka siasat ke atas org bacul ni.

Abang Lembut berkata...

Anon 6.01

Tak payah buang masa, dia pun macam Bang Nuar jugak.

Mai, mai , abang lembut tonggeng!

Tanpa Nama berkata...

hoi killer

you are what you eat

so if Malay Muslims do not eat pigs, guess who are the REAL PIGS

you lah bodoh

what to expect from a coolie decendant infested with all the pigs' vrius and diseases

pangkat kuli ni kan rendah, otak pun macam udang (najis dikepala)

hahahahahahahahaha

Singh Is Kinng berkata...

Salam Ya Tuan Husin,

Lalat hijau memang suka dengan bangkai, dan ada sekor bangkai dalam UMNO yang Dollah tinggal.

KJ Jatuh UMNO Kukuh

Wassalam.

Singh Is Kinng berkata...

Sin, kena delete komen si killer, depa ni satu gang ngan collac, tabur komen sama.

Tanpa Nama berkata...

Pak husin,

Tersilap gambar ko, sepatutnya gambar lalat tu hijau, mata kasi merah dan katak tarok lain warnalah baru kena dgn cerita atas tu.

geli hati orang politik ni kan jawatan MP tapi cerito pasal katak.

Pak husin PRU13 nanti bertanding lah dapat jadi MP lai sodap boleh gelak dari pagi ke petang. Perut lapar keluar kejap pas tu masuk balik. Siaran langsung diberi jgn takut.

Katak terbang

Tanpa Nama berkata...

Sin,
takde class la kalau tahap Bekas TPM berucap kat parlimen bawak isu katak. Sebelum tu asyik kutuk kata budget tak bagus. Ingatkan bila berucap sekurang-kurangnya berilah idea bernas maklumlah Bekas menteri kewangan IMF Dan TPM.
Bodoh punya Anwar, lagi bodoh penyokongnya. Jeffries Kitingan mana tak geram, ajak orang masuk PKR tapi masih meragui kesetiaannya. Cabutlah apalagi. Sama macam YB Badrul jadi YB tapi duit pembangunan YB DUN orang lain jaga (Nik nazmi atau Azmin kalau tak silap) habis dah tak percayakan orang sendiri. Sepatutnya YB penggal pertama ini perlulah dibimbing tapi tak malah diaibkan lagi. Sudahlah Khalid, Diri sendiri tu uruskan dulu. Adik beradik pencuri pasir diselangor semua tau banyak mana abang Mat Gagap songlap duit pasir.

Tanpa Nama berkata...

tak lupa ke slogan SABAH BARU pada tahnun 80-an dulu. depalah yg punya kerja.tanya che det

Tanpa Nama berkata...

DSAI tu macam menyombong dan angkuh, dia lah terbang sana, terbang sini (terbang macam lalat), ke America (jumpa Yahudi) dan menghina orang yang tak macam dia kerana tidak terbang sana sini.

Mana ada "katak bawah tempurung" sekarang, kan ada internet boleh surfing sekeliling dunia.

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah tua tak larat
Banyak rehat dan beribadat
Jangan dok jadi lalat
Tangmana hinggap di situ berulat.

Manpen.

washad berkata...

bravo dato panglima ibrahim ali..