Isnin, Jun 23, 2008

Campaign For The Introduction Of A Malaysian Word


This SMS Campaign have been going for the last two months and it deserves our support. It reads:

There are possible plans underway to apply to the Oxford and Webster Dictionary to introduce a new word for their latest 2009 edition.

badawi (baa-daa-wee) v.t. To start something full of promise but end in disappointment, failure and/or disaster. eg. 1. I'm trusting you too perform this task well. Don't do a badawi, ok? 2. France badawied their Euro 2008 campaign. 3. England pre-badawied theirs, while Italy were guilty of over-badawification!

Certainly a useful word to describe a certain specific action. This is another accolade for Malaysia which no more seek to Boleh (Can do) but surprisingly is seeking to attain Cemerlang, Gemilang and Terbilang (Glorious, Outstanding and Distinction).

Husin see another derived word, badawilisation to describe the disillusion to start a new civilisation or religion but it is too confusing to be understood and although end up as failure and disappointment, still is being pursued. eg. Islam Hadhari.

Wow! Make more money selling people than camels ma ...

8 ulasan:

azlan berkata...

I hate Oxford Dictionary, saya suka Kamus Dewan

Tanpa Nama berkata...

I hate KJ from Oxford...kunun.Piraa mabukk!!!

apisfires berkata...

yup..
i hate him to..
perampok harta negara....
sokong DBP

Azhar Abdullah berkata...

Abdullah Ahmad Badawi and the Company badawied us all Malaysian...err...boleh ayat gitu cikgu?
atau Pak Lah Badawi is still badawiying us...

The Eugenist berkata...

Salam.

The best joke you have written, so far this year..!!

The rest macam biasa2 jer

apisfires berkata...

sin...
aku mau ko wat pasal si menteri pintu belakang ni...

Atas prinsip dan moral, mana-mana Ahli Parlimen yang bertindak melompat ke parti pembangkang harus berhenti daripada menjadi wakil rakyat dan memberi peluang kepada orang lain bertanding.

"Ini soal prinsip, dia dipilih bukan atas parti yang dia hendak (sertai), tapi dipilih atas orang sokong BN.

"Ya, secara prinsip itu yang dia perlu lakukan. Jika tidak, ia akan jadi seperti mengkhianati mandat yang diberikan," kata Ketua Penerangan Umno, Senator Tan Sri Muhammad Muhammad Taib ketika ditemui di sini.

Ketika ditemui sempena tiga bulan pertama selepas pilihan raya umum ke-12, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah itu berkata, ahli-ahli Parlimen harus menghormati mandat yang diperoleh atas tiket BN dalam pilihan raya.

"Ini orang punya mandat. Bila saya suruh anda perlu pergi kedai untuk mebeli beras, anda mesti beli beras. Anda tidak boleh pergi ke sana dan membeli tepung.

"Mengapa anda beli tepung, saya minta anda beli beras, orang tidak akan suka," katanya.



p/s= x puas ati aku... bkn dia menang pu pilihan raya nak suruh orang blah???
dia tu sape?? main belakang beb..

hafiz samad berkata...

saudara husin,

As an expert in the english language as I assume you are, that is still a disgrace towards the Prime Minister. He still deserves some respect as a human being. A Muslim at that.

Piggy Singh berkata...

Being a muslim, behave like a muslim, especially being a leader to a muslim country.

Ni dok cerita pasal nak cari Shafie dan Ghazali, tapi dok meraba orang punya bini.

Cita pasal tak nak duit berjuta, tapi anak dan menantu dok buat harta.

But I should not be complaining as we are all being badawied by Dollah Al-Tidori.

How about introducing other new words like

kayjay - (adj) those who use sijil nikah to grab fortune and power; example: Khairy mengahwini Nori atas tujuan kayjaynya sendiri.

brader - ...... you know what la!!!