Khamis, Jun 05, 2008

Macam Pilihanraya Pulak

Rabu lapor ini.


Hari Khamis, keluar begini pula.


Macam hari umum pembubaran Parlimen. Sudah diberitahu, kalau adakan pilihanraya pada Mac 8hb, 2008, terjejas BN. Buat juga, masak ...

Sudah tahu impak kenaikan mendadak mengkucar kacirkan ekonomi dan rakyat. Fikirlah jalan untuk elakkan orang ramai panik. Buat juga, masaklah nanti ...

Wow! Baik lelong Pak Lah ini cheap sale, akal tak guna satu sen.

21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

masa krisis matawang, mahathir berfikir macam2 utk elak negara dijajah dan ikut telunjuk imf.

dolah bodowi ni pemalas nak fikir dan cari jalan kelaur ...

10 sen pun orang tak beli kalau dolah ni di jual ... dia kerja tidor saja

Tanpa Nama berkata...

Makin gila babi Malaysia ni.Esok apa pulak nak naik.Yang pasti malam ni sure Pak Lah naik atas Jin...malam jumaat daa..

Itupun kalau barang dia naik!!



Tongkol Kayu.

Farul Azri berkata...

haha.. biasa la tu, si pantat ni kan suka putar belit kenyataan - terkenal pembohong..

tak buleh charge dalam ISA ke dia ni..?

zanth berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
zanth berkata...

Apa muslihat di sebalik kenaikan yang menggila ni?
1.Pak lah nak tunjuk kuasa pada musuh2 politiknya?(pembangkang,mahadir)

2.Mahukan rusuhan yg memang dijangka agar parlimen boleh dibubar, jadi melayu bersatu dgan UMNO spt 13 Mei,untuk dptkan majoriti di parliment?Sejarah membuktikan hal ini.Tengku Abd Rahman memerintah dalam majoriti mudah spt skang,bila parlimen di bubar disebabkan rusuhan,dan diadakan pilihanraya,UMNO menang besar.Adakan tujuan Pak Lah untuk mengulangi sejarah?

3.Mmg dia yakin BN x akan memerintah penggal depan jadi dia cuba bolot seberapa yg boleh?

4.Untuk biaya projek2 mega yg mana hasil2 dikecapi oleh kroni bukan pada rakyat?

5.MEMANG PAK LAH NI BODOH.

Apa sebenar niat or muslihat politik ni kita x tau.

apis berkata...

pak lah ni bijak...
nak wat jambatan penang semua org kene byr...
dia nak pi australia semua org kene byr...
dia nak wat monsoon cup semua org kene byr...
dia nak kawin dgn jin pun semua org kene byr....
nak mansuh gerbang selatan pun org kene byar juga..
sooooo tgk kerajaan tetibe x cukup duit tu ape lagi nak backup la tu....
naik la harga minyak....
x guna satu sen si dolah ni...
nyampah aku tgk muka dia hari2....
yela nak jadi artis pi la nyanyi lagu puisi dia masa dia bru jadi pm dulu....
damai abadi....
ape ntah dia jumpe...
yang aku namapk dia jumpe jin...
hahahahah
si@l....

apis berkata...

hahahahha
abis la kite semua..
hahahah

zanth berkata...

Apa yg jadi pada Malaysia?
Macamana kita nak terus berjuang dalam parti yg memperjuangkan bangsa Melayu,sedangkan muka bangsa kita yang keluar di rancangan Bersamamu?Sudah pasti kenaikan harga minyak ini menjadikan ramai bangsa kita yg akan keluar di rancangan itu.
Mana janji BN untuk tidak menaikan minyak sblum pilihanraya dahulu?Sedangkan janji PKR Selangor tentang air dituntut,bagaimana janji BN?
Kepada rakan2 UMNO,tolongla buka minda,lihat keadaan negara ,bangsa,dan agama kita.inikah parti yg hendak kita pertahankan?
sy ada berdebat dgn org UMNO berkaitan harga minyak dr smlm,mereka mempertahankan,so sy nak tanya "orang UMNO dapat diskaun ke beli minyak,beli brg makanan,sampai nak pertahan gile2 tindakan BODOHWI ni?"(pinjam istilah anonymous hehe).

zanth berkata...

Kalau cuma komen,org2 UMNO akan kata kita pandai komen aje,buat x tau.

Sy cadangkan,harga minyak naik,tapi jgan tinggi macam ni,dan untuk menampung kerugian dari kenaikan harga minyak dunia,krjaan naikkan cukai lain secara berperingkat,so rakyat x terasa sgat,dan harga barang x melambung.

Kurangkan projek mega yg dibuat untuk nama sendiri,dan kroni.

Maaf jika sy bercakap tanpa kajian,tp ikut logik sy,sbgai pengeluar minyak,bila harga minyak melambung,kita sbg pengeluar untung,bukan smakin beban.Sbb minyak kita,dijual pada harga yg tinggi.Jadi dimana keuntungan 2 disalurkan?

Sy lampirkan harga minyak negara2
pengeluar yg terkini.

UAE RM1.19 seliter,
Mesir RM1.03 seliter,
Kuwait RM0.67 seliter,
Saudi Arabia RM0.38 seliter,
Nigeria RM0.32 seliter'
Venezuela RM0.16 seliter.

MALAYSIA RM2.70 SELITER.[MALAYSIA BOLEH!(psst boleh tipu la.)]

Kita lebih murah dari Vietnam,Singapura,Thailand(skrg Thailand RM 2.60 kalau x silap) dan Indonesia.
Kan statment nak bodohkan rakyat namanye tu?

Ini hanya cadangan orang kecil,yg cuma boleh berfikir sendiri, tanpa penasihat seperti PM kita.Rasa2 PM yg ramai penasihat termasuk dr Oxford lg banyak idea.

azlan berkata...

Kalaulah air kencing boleh jadi minyak.........

Tanpa Nama berkata...

.... kj kaki kencing sudah lagi kaya raya

Tanpa Nama berkata...

Kalau Hadhari keluar dan masuk pula Madani bertambah MASAK la kita ni....

Tanpa Nama berkata...

Pak lah paloi.....

kasut-gombak berkata...

saya lupa Lah..

Zubli Zainordin berkata...

Sebenarnya Si Dol ini, Husin Lempoyang, dia seorang yang baik. Otaknya tidak setaraf unta. Kini dia berkuasa sebagai pemimpin negara. Namun dia ada kuasa jika tidak diujinya, kadang-kala dia terlupa. Untuk mengingatkan dia yang dia masih lagi dan tetap berkuasa walaupun ada desakan suruh dia letak jawatan sekarang. Maka di hatinya, dia tidak mahu rakyat tidor waktu bekerja, atau leka menonton rancangan hiburan, atau berkelah-kelahan bersama keluarga ke sana ke sini menaiki kenderaan, dan sebagainya. Jadi, untuk memajukan rakyat berteraskan Islam Hadhari, maka dia cuba bermain-main sedikit cuma untuk menduga akal rakyat negaranya. Maka itulah, hanya dia seorang sahaja Perdana Menteri Malaysia yang boleh main game flip-flop. Walaupun rakyat menderita sedikit sahaja, namun Si Dol dapat ketawa berdekah-dekah, gembira melihat penderitaan rakyatnya, setiap kali di flip dan kemudian dia flop. Lagi pun, setiap kali dia main flip-flop, semua menteri dan orang lain sokong dan mempertahankannya. Kecuali Mukhriz seorang sahaja yang kritik. Jadi, Si Dol tetap dapat sokongan majoriti. Hampir 99.9 %. Begitulah agaknya al-kisah Hikayat Putrajaya...

Tanpa Nama berkata...

Hoi Husin kau dah tau otak dia satu sen pun tak laku masih nak lelong. Tak guna punya penjual unta nak duit aje. Buang aje dalam kandang singa ke, buaya ke atau rimau ke dapat juga jimat belanja sebab binatang takde otak la.

kareem berkata...

Dah nama pun nak elak spekulasi itu pasal umum cepat. Alah, apa bezanya naik semalam ke ogos ke, kenaikan harga memang dah dijangka. Kenapa nak terkejut beruk pulak.

kedaung berkata...

pening memikirkan masalah kenaikan harga ni. kita pandang je lah benda ni ade sudut positif juga, industri2 lain akan dapat lebih dana hasil dari jumlah yang disave dr penstrukturan semula subsidi. entahlah, nk fikir lame2 pon buat pening je

Padan Muka! berkata...

Yes! Padan muka kawan-kawan aku yang pakai banyak kereta besar. Tak perlu share subsidi dengan aku.

Yes! Padan muka yang berlagak hidup senang lenang lebih dari kemampuan sekarang dah tak boleh berlagak dengan aku yang pakai kereta nasional je.

To AAB, walaupun kos hidup aku dah naik tapi bagus sbb dah menyusahkan kawan2 dan jiran2 aku yang berhati besar. Semua orang Melayu yang tak sedar diri dan angkuh. Padan muka! Yes! Yes!Yes!

Tanpa Nama berkata...

betuk pak husin.paklah ni mmg bangsa bodoh dan bebal.yg dia tau membuta jek.dia tak pandai berpikir...kalau letakkan sesuatu bukan pada tempatnya ,cam ginilah jadinya.kalau tak pandai memerintah,bagilah orang yang tahu memerintah...

kedaung berkata...

haha..btol juga kata padan muka.. sekarang semua jadi adil. yang pakai kereta besar rasa. kalau x, diorg je lah yang banyak dapat manfaat, daripada orang macam aku ni pakai kereta kecik2 je. diorg kereta besar isi minyak banyak, lagi banyak makan subsidi, aku sikit je. hehe