Selasa, Jun 03, 2008

Makna Mahathir

Musa Hitam anggap pengunduran Dr Mahathir dari UMNO sebagai hilangnya "duri dalam daging" dan berakhirnya Mahathirism.

Jawab Dr Mahathir, Musa adalah sebenarnya "duri dalam daging". Sumbangan sebagai Menteri tidak seberapa tetapi kerjanya mengadu domba sesama pemimpin. Dia pujuk Tengku Razaleigh supaya melawan Dr Mahathir. Apabila kalah, dia tidak ikut Semangat 46 tetapi masuk UMNO.

Dolah Bodowi ini adalah anak didik Musa. Ide-ide lapok Musa yang tidak laku yang dibawa oleh Dolah.

Yang tidak malu si Musa, dia terima bantuan Dr Mahathri untuk menjadi Duta ke Bangsa-Bangsa bersatu dan lain-lain jawatan korporat.

Demi dendamnya, dia sanggup mempertahankan Dolah membohongi orang Melayu dengan slogan Agenda Melayu tetapi mengikis hak orang Melayu di WPI dan akan diperluaskan ke seluruh negara. Selepas PRU12, dia akur kepada tekanan dan menghancurkan tiang-tiang kuasa Melayu dan hak yang termaktub di dalam Melayu dan

Dr Mahathir amat realistik untuk menyedari orang Melayu belum bersedia untuk bersaing dan perlu dibantu. Orang Melayu yang kononnya berkata dirinya berani bersaing hanya cakap banyak saja. Mereka tidak pernah bersaing, malah belajar, bekerja, berniaga, dan lain-lain urusan yang bergantung dengan bantuan kerajaan. Sebenarnya, mereka hanya berurusan dengan firma-firma Cina sebagai Ali Baba.

Abdullah bukan saja dilekakan dengan pemikiran sedemikian, malah terbawa-bawa hingga kedaulatan negara tergugat dengan persekongkolan Kalimullah, Khairy dan juga Anwar dengan Singapura dan kuasa barat. Hilang Pulau Batu Puteh dan bakal hilang WPI.

Padanlah nama MAHATHIR bermakna "Must always hit Abdullah till he is removed". Fahamlah kenapa Musa mahu menamatkan Mahathirism kerana ia bermakna "Must always hit Abdullah till he is removed, including Si Musa." Mengikut orang Thai, Maha-thir bermakna "the great erection", bermaksud seorang pembina yang hebat.

Ada orang kata, ia banyak melakukan pembaziran, mengamalkan korupsi, kronisma dan nepotisma, dan menghakis kuasa hakim. Bila disuruh bukti, tidak ada yang beri bukti yang tiada kesangsian dan boleh dipertahankan. Konon membersihkan kes Salleh Abas pun menggunakan rasuah, penipuan dan hanya permainan politik.

Kalau Dr Mahathir tidak bising mengenai kedurjanaan Dolah, siapa pula boleh? Nik Aziz dan Hadi terlalu cetek pemahaman untuk mengetahui ini semua dan tidak akan didengari. Kalau Anwar, serupa sokong Dolah. Orang PAS ada yang sedar telah ditipu dan diketepikan Anwar untuk DAP. Kalau Lim Kit Siang, serupa Lee Kuan Yew. Hendak berharap kepada Samy Velu dan Lim Keng Yaik gut?

Kata Zam, Malaysia have "erection" every five years. Speak for yourself. Husin can have "election" every breakfast, lunch, dinner and supper. Wow!

28 ulasan:

isyak berkata...

Kelakar betul ayat last tu woi! HAHA!

Buat masa ni strategi PakLah duk diam dengar je dulu apa orang kata pasal dia. Jap lagi kang ada lah dia bukak rahsia orang2 tertentu nanti. Dia nak tak nak je... Jangan main2 beb... Sekali PakLah bukak mulut keluar semua rahsia Mahathir jugak! Itu yang Mahathir beriya nak turunkan Abdullah weh!

azlan berkata...

Slogan Kepimpimpinanku

1. Cemerlang (tak jugak)
2. Gemilang (jalur aje kut)
3. Terbilang (memang pun, semua orang mengata)

*Bilang : Istilah Indonesia dan Singapura bermaksud kata atau cakap

mat_terab berkata...

Duo-duo tu samo jo sen oi.... duo kali limo jo...kalau dah bako umno tu tak ke mano, samo jo.....

jamal_trex berkata...

can pak lah still have an erection? only jinny oh jinny knew...!

Zubli Zainordin berkata...

Disebabkan orang tak berani bersuaralah maka the great erection maju ke hadapan untuk bersuara, "till he is removed", diharapkan sebelum the next erection! Tak gitu, Husin Lempoyang? Wow!

Mantap berkata...

mahathir ke pak lah ke anwar ke sama je.asalkan dalam umno semua penipu.

syukurlah anwar dah kuar dari golongan penipu.

Tanpa Nama berkata...

memang sama pun 2x5..5x2..tapi kalau suruh pilih.. aku pilih yang pandai sikit laa... yg. dunggu tu...dunggu nak mampos.

A Voice berkata...

The Big Erection berpolitik utk selamatkan parti, bangsa, negara dna agama dari di jajahi sekali lagi atas jemputan Abdulah dan keluarga dan kawan.

Dia tidak ada jawatan yang diingani. Perjuangan yang lain kerana jawatan.

Kalau Anwar bukan penipu, bermakna siang itu bukan kagi terang dan malam bukan lagi gelap.

Sebabbya bila dia erection, dia selalu pergi tempat luar biasa dan ditempat "taik". Maka negara kita akan jadi hina, kalau Anwar naik kerana kita akan dijajah sekali lagi.

chua habag mai berkata...

...kata Mahathir "dengan Singapura pun takut...."

Takbir! berkata...

Sin,
Kamu ni buta ke ape? Kronisme dan nepotisme Mahathir tu kalau dia boleh mematuk, dah lama dia patuk bijik mata kamu tau tak.

Jangan nak bodek punya pasal kamu tutup sebelah mata. Ke mata kamu sebelah memang dah tak nampak sebab dah kena patuk? Ish..ish..ish...

Pemuda Pelapis berkata...

Salam semua,

Saudara TAKBIR kalau nak menyampuk pasal politik, gunalah kepala hotak dengan waras sikit. Tuhan letak dah cantik pada kalimah, yang kamu alih ke tapak kaki apa pasal? Nama samaran dah cantik tapi perangai dungu macam Lelah Betawi jugak. Saya belum pernah marah pada orang buat komen. Inilah baru kali pertama sebab jelas sangat bahlul macam tak guna akal.

Apa bendanya kamu cakap orang lain buta? Kamu agaknya yang buta dua-dua bijik mata dengan kepala hotak sekali. Apa ke benda lagi Tun Dr Mahathir nak kejar dan penting sangat nak patuk? Dia tu kan dah pencen, dah 22 tahun pun pernah jadi PM. Lain kali kalau nak cakap, tolong guna kepala hotak, bukan guna bontot taik macam Anwar. Tak kenal siapa sebenarnya Mahathir janganlah cakap banyak. Husin dan saya kenal Dolah dan Mahathir luar dalam sebab tu kami bercerita supaya korang buka sikit minda dan kepala hotak.

Tak faham politik, duduk diam-diam hisap ibu jari Dolah buat macam puting. Otak semua dah buta ke tak nampak lagi apa Malaysia nak jadi berPMkan si Dolah bangang tu. Sedar-sedarlah diri sikit atau kamu ni talibarut Dolah masuk nak menyampuk? Mengucaplah banyak-banyak sikit, jangan suka menyamar nama Takbir tapi hati busuk macam pekong serupa macam Dolah jugak.

Apa ke faedahnya Husin dan semua orang yang menyokong Tun Dr Mahathir dikatakan pembodek? Kamu-lah bangsa kaki ampu dan pembodek menyokong Dolah membawa rebah. Kalau kami yang menyokong Tun dikatakan bodek, memang sah akal kamu memang buta sungguh. Lagi bagus bodek Dolah bodoh tu, dapat jugak habuan walaupun tak dapat jawatan. Gunalah akal bila bercakap. Lagi sekali aku nampak memang aku balun pecah kepala.

Tanpa Nama berkata...

Pemuda Pelapis,

Apa yang kau lapiskan??Kamu mewakili pemuda mana?Pelapis Tun Mahatdir??Harap kamu juga mengucap banyak-banyak!!

Tongkol Kayu.

Tanpa Nama berkata...

Macam bagus je pemuda pelapis ni nak "balun pecah kepala".Ini kan demokrasi.Suka hati sapa-sapa lah nak kata apa apa yg dia suka!!!

Pemuda Pelapis berkata...

Bercakap gunalah akal dengan waras dan biarlah ada fakta. Orang marah bersebab. Memang pun lebih baik sokong tongkol kayu daripada sokong Dolah penipu. Bab menipu rakyat dia pandai nak rancang tapi bab nak menolong rakyat Dolah yang korang sokong tu buat-buat tak ada otak, akhirnya betul-lah Tuhan jadikan macam manusia tak berakal. Cuba pandang muka dia betul-betul dah macam orang bingai. Korang pun nak ikut join sekaki jadi bingai jugak ke? Syabaslah! Makin bertambah anak bangsa Melayu bingai macam Dolah. Kaulah pewarisnya.

kluangman berkata...

Kebebasan berpendapat termasuklah yang bodoh bercakap tentang perkara perkara yang bangang.

Yang mengaku pandai luar dan dalam pula asyik nak balun kiri dan kanan, asyik kira buah dia saja, sekali kena buah orang lain, baru dia tahu dalam politik ini banyak buah, itu belum dikira sepak dan terajang.

Kesimpulannya, biarlah kita besederhana dalam mengutuk dan memeuji kepada siapa yang kita rasa betul dan suka, dan ingat, yang baik itu datangnya dari kita, yang baik hanya datang dari Allah s.w.a

kluangman berkata...

pembetulan "yang buruknya datang dari kita"

Takbir! berkata...

pemuda pelapis,
wah emo nampak.aku baru komen sikit ko dah mengamuk tak tentu pasal.tapi alhamdulillah kemarahan kau tuh mencerminkan peribadi kau yang sebenarnya.walaupun aku pun tak puas hati, tapi tak la sampai berbahasa jijik dan poyo membodek macam kau.kau ni pathetic la.

kau nak aku listkan semua nama syarikat yang melibatkan 3 anak jantan mahathir termasuk 3 iparnya? ah malaslah aku nak layan pembodek-pembodek yang menyanjung manusia seolah-olah suci sangat macam kau ni.tapi kalau tak puas hati kau pergi baca buku (Gomez dan Jomo K.S., 1997: 96, 152; Searle, 1999: 97; Backman, 1999: 304-11; Tan, 1999a: 38-9, 80-1, 90-1, 216-7, 340-1, 486-7).

kalau tak nak atau tak paham jugak,aku tak boleh tolong orang yang menyokong membuta tuli ni.aku cuma mampu kesian.aku lebih kesian pada orang yg macam kau dari mahathir sendiri.

Tanpa Nama berkata...

sdr Takbir, harga minyak dah naik. Tahniah !!! Mmg benar kata2 sdr itu. Mintak tolong dgn tuan DSAI ato Dollah kesayangan engko tu, bole tak ? Oooo.. harga minyak dunia dah naik rupanya...Sah!!! mmg bingailah sdr Takabur nie...

Tanpa Nama berkata...

Helo takbir bangang,

Pemuda Pelapis cakap tu betul la mangkuk hayun. Korang puak2 jenis suka fitnah. Buktinya dah mcm2 Dolah Bodowi dakwa Mahathir tapi apa pasal satu pun tak lekat kes semuanya buang kes? Mahathir bukannya PM lagi pun.

Anwar yg jantan main ngan jantan tu ke yg kau nak sokong jadikan PM? Memalukan bangsa Melayu ada manusia mcm kau ni. Eh bingai, kau tukar nama Takbir jadi Peliwat la lagi baik dah kau pun langsung takleh kena canggah. Aku tak suka buang masa layan puak2 PAS dengan PKR yang sebenarnya suka menyokong membuta-tuli.

Cakap byk tak guna kau dedahkan bukti sahih dengan dokumen. Setakat tulis semua org boleh tulis macam kau si bingai. Apa kau ingat PAS tu betul sangat ke suka hati murtadkan sesama Islam? Haji Hadi tu dah lama murtad sebab dosa memurtadkan Islam lain. Pergi belajar ugama sampai faham la woi bodoh. Aku jijik ngan puak2 korang.

Takpe Pemuda Pelapis geng2 aku tetap sokong kau balun je takbir tu bingai nak mampus.

Takbir! berkata...

Aku suka fitnah? Haha kesian la korang. Aku bukan macam korang pembodek. Ni mesti budak-budak yang berasa bagus faham politik tetapi lembab tak tahu permainan/strategi politik.
Kesian...betul la..aku kesian kat korang...

Tanpa Nama berkata...

woi takbir selipar jepun ko rasa ko sekor je ke fhm sgt politik? org tu dah cabar ko suruh dedahkan dokumen ko bangang ke tak fhm bahasa?

mcm tu ke jadahnya ko kata ko fhm sgt strategi/permainan politik? aku sumpah ko esok lusa bengotlah mulut ko kena angin ahmar macam hj hadi tok guru ko hari tu. dasar manusia setengah tiang. setengah pembangkang setengah lagi mengikut bontot pak lah yg mmg bangsat giler muka tak tau malu.

mcm ni punye melayu pun hidup lagi zaman moden ni. satu brand bingai mcm pak lah jugak. inilah pewaris pengkhianat bangsa sendiri. cakap sebijik mcm telor busuk celah kangkang ko tuh yg bau pekong.

ko dgn famili ko takde mencekik hasil zaman mahathir jadi pm ke woi? biarlah tau malu sikit.

azlan berkata...

Sudah-sudahlah tu. Ni kan blog satira, bukan blog gaduh-gaduh. Mari kita gelak2, senyum2, happy2, enjoy2. Sekurang2nya dplat release tension minyak naik

Husin Lempoyang berkata...

Kau orang ni.

Kalau dr mahathir erection balik, baru padan muka ...

Suka gaduh berlebih2 :)

Tanpa Nama berkata...

Betul cakap Azlan tu..

Bangang punya pemuda kuih lapis!!Eh papan lapis yg sebenarnya.

Tanpa Nama berkata...

Ei azlan, kau diamlah..

Ei takbir, kau takbirlah banyak2 ajak dolah ngan anwar sekali, sebelum ko mamposssssssss

apis berkata...

woi takbir...
ko mmg xtau politik....
nama aje takbir...
ntah ape ko takbir tu.....
mmg la setiap pemimpin ada kelemahan....
mahathir tu cuma degil giler2, laju gler2, dpn giler2...
x terkejau aku...
si anwar tu konon2nye dpt ahli parlimen sabah sarawak....
kelentong aje...
x heran la jika dia kelentong kata dia x main laki..
ntah2 karpal ada rahsia dia...
tu yang anwar aljuburi sokong tu...
maybe macam lingam video...
wakakakakakka
dolah 3 beranak kaki rasuah....
semua org tau...
tun mahathir...
ku sokong mu dulu kini dan selamanya...

Tanpa Nama berkata...

Apis bodoh sokong tun mahatdir.

Orang tua tu bukan boleh buat apa-apa pun. Laa ni...aparnama dia dah takde kuasa..he he padan muka.

burnmz berkata...

ape la sume nak gaduh susah2...
terbaca satu komen kat blog mane ntah..
aku pun nak ikut cara dia,tapi kali ni nak tambah sorang g..sebab die pun nmpak dua kali lima ngan dolah...
cakap banyak kerja tarak....

aku sumpah dolah n anwar jadik minyak!!
aku sumpah dolah n anwar jadik minyak!!
aku sumpah dolah n anwar jadik minyak!!
aku sumpah dolah n anwar jadik minyak!!
aku sumpah dolah n anwar jadik minyak!!
aku sumpah dolah n anwar jadik minyak!!

puh harap2 la menjadi, x dpt jadik minyak masuk balik perut malaysia masuk tangki kapcai aku pun jadik!!!