Ahad, Jun 08, 2008

Suka benar diperiksa doktor

Ada seorang Mantan Menteri pergi buat pemeriksaan doktor biasa. Sesampainya doktor bertanyakan perkembangan sakit pinggangnya.

Semua orang tahu dia suka menunjuk-nunjuk bengkong dengan memakai di luar. Padahal bengkong itu boleh dipakai dalam baju. Saja hendak minta belas kasihan.

“Sila buka bengkong untuk saya tengok”.

Mantan ini ikut saja.

Setelah doktor habis melihat keadaan pinggangnya dan memberitahu semua okay, Mantan meminta,”Doktor saya rasa macam bawasir nak datang. Boleh tak doktor periksa?”

Hairan doktor muda dan segak ini. Dalam hati, dia bertanya-tanya asal datang suruh cek bawasir. Terpaksalah di buat.

“Saya akan masuk scope untuk periksa. Agak sakit tetapi sekejap saja. Selama menyebut nombor 55.”

Mantan pun menonggeng untuk diperiksa dan scope dimasukkan.

“Sudah, Dato Seri.”

“Tak apa, lama pun boleh. Saya masih tengah kira pelahan-lahan ... 7 8 9 ...”

Eck Muntah! Biarlah ambil pencen selama-lamanya dari jadi PM.

18 ulasan:

Sulaiman Akhlakan berkata...

Suka si mantan lama-lama ... polsec atau naib president dia suka tak?

Pengundi Bebas berkata...

Saya tidak membenci Anwar tetapi dengan ikhlas tak ada keyakinan kepadanya.

Dia terlalu ketara dengan dendamnya, terlalu asyik mengagongkan diri, dan terlalu bongkak terbuka dengan keinginan untuk menjadi PM.

Secara serius, saya tidak selesa melihat perubahan pada dirinya sekarang. Disamping itu, saya benar-benar resah apa akan jadi pada negara jika ia menerajui kerajaan.

Dia mengajak ahli Parlimen lompat parti. Walaupun ianya melibatkan Barisna Nasional, bukankah itu tidak adil dan satu penipuan kepada pengundi2.

Dalam Anwar mengkritik BN/UMNO, dia sendiri adalah pada suatu masa dahulu sebahagain dari mereka. Sedikit pun dia tidak menunjukkan penyesalan dan tidak pernah meminta maaf atas penglibatannya dalam UMNO.

Bagaimana kita mahu mempercayainya? Kini Ezam kembali dan dikataan Trojan Horse. Sebelum Black 14, Anwar berkata dia tidak dibenarkan menjadi ahli. Ban terhadapnya adalah utk memegang jawatan.

Sehingga hari ini, dia belum mengumumkan keahliannya dalam PKR. Bolehkah Anwar bersemuka samada dia sudah jadi ahli PKR atau tidak?

Banyak perkara tidak kena mengenai Anwar, saya sebagai pengundi yang atas pagar tidak senang hati.

Tanpa Nama berkata...

dosa memfitnah lebih teruk dari membunuh..

saya setuju dgn pendapat masing2 suka tak suka itu ikut suka masing2, apa yg terjadi DSAI adalah atas kezaliman dan konspirasi.. mahakamah dah pun mengatakan sodomis itu tak sah, dibatalkan, aku sendiri mengikuti perkembangan DSAI dr ABIM hingga masuk UMNO, percaya benda itu FITNAH utk mengaibkan..

so wajar lah manjaga diri supaya kita tak terlibat dlm menyebarkan fitnah.. wallahua'alam...

wama karu, wama karallahu hairul makirin...

Anti Khairy berkata...

Betul ... "mahkamah dah pun mengatakan sodomis itu tak sah, dibatalkan" ...

... tetapi dua hakim yg melepaskan anwar berkata percaya perbuatan itu berlaku.

Atas sebab itu, anwar tidak dapat saman dr mahathir.

Waris Panglima Hitam berkata...

Maka syahadan teringatlah saya akan sebuah hikayat yang dikhabarkan kepada saya tentang seorang mantan memanda menteri yang telah menconteng arang ke mukanya sendiri, tetapi saya sangatlah berdukacita dan lagi nestapanya akan perbuatan mantan memanda menteri itu yang turut juga menconteng arang ke bontot hulubalang pengiringnya.

anas mohiddin berkata...

keputusan mahkamah tu kata dia dibebaskan bukan bermakna perkara itu tidak berlaku cuma ada sikit masalah teknikal. nak putus samada ia dilakukan secara sukarela atau paksaan. kalau paksaan barulah benda tu jadi salah. boleh jadi nak buktikan benda tu berlaku secara paksaan tu lah tak cukup kuat bukti. apa pun lesung ada mengaku dalam mahkamah bahawa halu memang sudah masuk.

Mat Rempit Rocker berkata...

Anonymous 4:47 PM

Pembetulan: Dosa memfitnah lebih besar dari dosa berzina.

Kalau dapat ... ah ah ah ah ... dgn erra, maya karin, atau fasha shanda, berbaloi juga berenti fitnah anwar.

Kalau dapat sukma, baik aku tambah2cerita fitnah ... hehehe

Husin Lempoyang berkata...

Apalah kau orang komen pasal brader anwar bin ibrahim? aku kata mantan menteri.

Aku tak kata apa2 pasal sodo mee. Nanti dia naik PM, aku yang tak dpt pink form byk2 mcm dulu.

Dia dah sedia nak jadi PM. Semua nak lompat bila2 masa sahaja.

Kalau tak minggu ni, minggu depan.

Kalau tak bulan ni, bulan depan.

Kalau tak dua tiga bulan ni, akhir tahun.

Kalau tak akhir tahun, tahun lain.

Kalau tak dalam kehidupan ini, dalam akhirat... syurga atau neraka, terpulang kepada tuhan.

Tanpa Nama berkata...

apa pun husin, setiap yg kita buat kat dunia di akan di kira waima sebesar zarah, so terserah lah pa korang..

aku tak nak terlibat nanti mati susah ada dgr cite mohtar abdullah? dr, ristina? khalid jafri?

amik iktibar bro.. sesungguhnya kita sudah kesuntukan masa, maut pasti.. pasti tiba... sudahkah kita bersedia?

wallahu a'lam

abghalim berkata...

Husin

Berebut jawatan PM lebih senang dari jadi PM....yang paling senang meniaga orang lebih baik dari meniaga unta......Orang gila tak pernah mengaku dia gila...hanya jauhari yang kenal manikam.Yang berdosa tahu akan dosanya.Tertuduh saja yang tahu siapa bersalah....KEMAAFAN ADALAH DENDAM YANG TERINDAH

Tanpa Nama berkata...

Sejauh mana keyakinan saudara/saudari bahawa Anwar tidak terlibat dengan homosexual ?

kulatlapok berkata...

Salam blogger,

Apa yang peliknya undang-undang negara ini jika ada kepentingan, diletakan dibawah undang-undang sivil, bila tak ade bukti tilam, katil sehingga kondom (kondo) yang tak wujud pun di masukan sekali.

Itulah kalau dah TERPAKSA semuanya boleh jadi. Bab L@*#t ni kan bagus kalau diletakkan dibawah undang-undang syariah? Hukum Islam dah menentukan, kalu Tak ada saksi 3 orang? Camne..? Islam itu pelengkap kehidupan.

ps*Sehingga kini tilam masih dalam ingatan.
http://www.kulatlapok.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

kulatlapok

kalau tak cukup saksi, yb pas beromen dgn bini orang pun nik ajis boleh defend kan.

Betul tak?

kalau cukup saksi pun boleh defend member sendiri, katakan saksi fasiq pasal tiap2 pagi melancap dlm bilik air.

Ini semua bukti2 adalah utk mahkamah menentukan hukuman.

Bagi kita org ramai2, bukti yg ada selalunya cukup utk sekadar kita tahu seseorang itu bermoral atau tidak?

serupa bikinkah apa yg dicakapnya? layakkah utk jadi pm?

Piggy Singh berkata...

Nak confirm si BABI ni sodo mee ke tak, pi blog Anwar at
anwaribrahimblog.com
tanya dia soalan simple and mintak dia jawab dengan bersumpah demi kalimah Allah dan Al-Quran, guarenteed comment tu kat keluar.

Orang Johor berkata...

Piggy Singh

Semasa kecik saya diajar di sekolah agama bahawa bersumpah nama allah itu seolah mempermainkan nama allah.

Seorang kenalan saya dari permatang pauh suruh anwar buat mubahalah di masjid semasa dia baru di pecat. Anwar berdalih tidak mahu buat. Apa sebab?

kulatlapok berkata...

anonymous 3.41pm

tapi bangaimana pulak saksi penting (yang kata kena sodok b#@lk*&g) kena tangkap khalwat? kita orang ramai2 gi tengok kat mahkamah A/Gajah. Dah le mengaku salah. Yang peliknya jadi saksi terus. DSAI pun kena 6 tahun. pastu tak bersalah pulak? amende tu?

ps*itulah politik.kita pun ikut sama rentak menari.

http://www.kulatlapok.blogspot.com

kulatlapok berkata...

anonymous 3.41pm

tapi bangaimana pulak saksi penting (yang kata kena sodok b#@lk*&g) kena tangkap khalwat? kita orang ramai2 gi tengok kat mahkamah A/Gajah. Dah le mengaku salah. Yang peliknya jadi saksi terus. DSAI pun kena 6 tahun. pastu tak bersalah pulak? amende tu?

ps*itulah politik.kita pun ikut sama rentak menari.

http://www.kulatlapok.blogspot.com

nikdublin berkata...

Huahahaha...jahat betul lawak ni!