Jumaat, Jun 06, 2008

Geram



Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! ...

Jangan suruh aku bertenang. Jangan cakap tak boleh emosi, aku manusia ada emosi dan perasaan. Jangan suruh aku faham tindakan Dolah si Bodoh biul!

Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! Dolah bodoh! ...

Minyak naik mendadak! Elektrik pun dinaikkan sama! Tak boleh fikir jalan lainkah?

Harga pengangkutan naik. Budak nak naik sekolah, bas akan naik. Perkhidmatan pengangkutan awam terencat. Sampan dan bot di Sarawak sangkut. Harga makanan semua naik. Air cap "jambu" naik. Pakaian naik. Harga kos pembuatan naik. Kilang tutup mana orang nak kerja? Kontraktor pulang balik projek, tak mampu rugi lagi. Jalanraya nampak lengang. Dulu ada RM4 billion, mana janji tingkatkan pengangkutan awam? MAsuk poket Scomi ke? Dahlah Shahrir biarkan beras, tepong, dan minyak makan naik. Gula Robert Kuok tak naik pasal dia kawan Musa Hitam dan subsidi masih diberi. IPP dan pengilang dapat harga subsidi. Buat untung gila-gila. Shahrir kata terpaksa tukar kenaikkan dari Ogos ke segera dan sekali sahaja. Tak apa, dapat rebet, katanya. Kenderaan Singapura dan Thai dapat beli minyak subsidi? Ogos naik lagilah ikut harga antarabangsa? Buat apa jadi pengeluar minyak? Semua luar kemampuan. Mana ada lagi gaya hidup untuk tukar?

Sial engkau cakap saja pandai ...

Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! Shahrir si Tiung! ...

Wow! Geramnya, tapi belum puas ...

40 ulasan:

shahf tech berkata...

Hai Abang marah nampak.

apis berkata...

wah!!!
husin dah naik unta...
sabau husin sabau....
nantgi si dol ni turun....
jika umno x turun kan...
sure org muda mcm aku turunkan lalu paksaan...
dah x sabau nih..

hish aku pulak x sabau...
huhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

Dolah Paloi, shahrir dungu

Marahthir berkata...

Sin ooo Sin,
Kau ni marah sangat. Bila kau nak jadi PM? Puaskan hati kau dan orang yang marah macam kau?

Tanpa Nama berkata...

http://www.chedet.com/2008/06/tun-salleh-saga.html see how TDM put the credibility of pm, zaid n TSA to the drains

bencidolah berkata...

ramai dah naik minyak lepas minyak naik ni.

Tanpa Nama berkata...

Anok Oghe Tupat - AKA Org Minyak Yg Dah X leh Jadi Org Minyak Sbb Minyak Naik. Tq F**k Lah.

SKARANG NI AKU DOK MENYUMPAH SETIAP PENGUNDI X KIRALAH DIA PENGUNDI BETUL KER PENGUNDI HANTU YANG MANA MENGUNDI B*BI NASIONAL (BN). KERANA MEREKALAH SELURUH RAKYAT MALAYSIA MENDERITA!!!!!!!!!!!!

Dr Blog ahmadatalib.blogspot.com

* kerajaan kita tak berhati perut!
* tak boleh buat beransur-ansur kah?
* saya pakai kereta Perodua Kancil. Kenaikkan ini menjejaskan hidup saya
* kalau macam ni, macam mana nak pergi cuti dan jalan-jalan cari makan
* What! They think we are millionaires ah!
* I regret voting the Barisan Nasional and put them back into power
* Is this how they return our faith and trust?
* BN menang pilihanraya, rakyat menderita
* Memang betullah orang kata BN tu maknya Barang Naik!
* Kalau ya pun nak naikkan harga, takkan tak boleh buat berperingkat
* Dahlah naikkan harga minyak, RTM pula cuba nak bagi hati kita sedap tetapi mereka tak ikhlas
* Tak boleh pakailah dia ni!
* Kita kena ajar BN di pemilihan akan datang
* Menteri memang mudah cakap, tetapi kita rakyat biasa yang bisa
* Dengan cara macam ni BN harap nak kembali berkuasa di Pulau Pinang, Kedah, Perak dan Selangor? Pergi jalan dah!
* Kerajaan dah bayangkan nak naik harga, tetapi tak sangka sampai begini!
* Apa dah jadi?

razakiyaman berkata...

Kelako la ko ni husin.... Kesian anak bini ko nanti, kalau time ko marah, siap la kena sound macam ni yek....? Jangan mare.... Dah cukup puas kan marah?? :)

Aku pun Melayu gak, tapi marah kejap je kot, tak lah sampai buat blog post.

Tanpa Nama berkata...

MALAYSIA MARAH - Siapa akan disalahkan nanti. Mestilah peniaga yang dikatakan akan mengambil kesempatan. Tapi semua perlulah beringat bahawa bila harga barang naik, maka pekerja juga meminta kenaikan gaji.
Semua ini bersangkutan - apakah gunanya ada gaji minima bila gaji naik RM1.00 harga naik RM1.10.
Kalau ahli UMNO tak berani turunkan Paklah kita buat demo hari-hari, matikan saja engin kereta dan letak tengah jalan. Lepas tu naik unta

azlan berkata...

Sin sabar Sin
Kita kena ubah cara hidup Sin
Sin sabar Sin
Harga minyak kita masih rendah dari jiran2 kita
Sin sabar Sin
Kawan2 jom lari Husin dah nak mengamuk!!!!!!!

NGINAP SRENGENGE berkata...

Hang maki macam mana pun paklah buat tak tau jer.

Macam kambing,lagi dimaki lagi gemok.Lagi naik harga.

pasal tu harga barangan dok naik.

kita jadi sial pula.

Tanpa Nama berkata...

paklah babi,bodoh,sial,haramjadah

zanth berkata...

Minyak dah naik,apa tindakan kita?

Kalau kita just bantah,buat perhimpunan,adakah membantu?

Paklah,menteri UMNO buat x reti je,macam2 alasan diberi untuk sedapkan hati rakyat
.
Kalau kita jatuhkan Pak Lah,adakah masalah akan selesai,naik Najib.Track record dia pun teruk.Bak kata Anwar,turunkan pemimpin yg lemah,naikkan yang rasuah.Setel ke?

Pada sy,kalau pokok 2 dah rosak,tebang pun akan bercambah juga di tunggulnya,so senang kita cabut terus.Maksudnya di sini,bukan saja kita jatuhkan Pak Lah,tapi UMNO,BN kita jatuhkan!!!

UMNO guna sentimen melayu untuk terus berkuasa.Dan dgan sentimen ni la kita terus ditindas,rakyat semakin tersepit.Bila keadaan berterusan,x mustahil rakyat memberontak,kejadian di Kemboja,Indonesia akan berlaku juga di Malaysia.

Punca tragedi ni disebabbkan pemimpin yg korup,nak penuhkan perut sendiri,rakyat menderita.Jgn fikir "mustahil rakyat nak mengamuk",sejarah telah membuktikan.
Masa 2,dah lambat untuk dibetulkkan.

Tanpa Nama berkata...

Aku dok ingat Pak Lah ni cerdik, rupanya bodoh. Tak tau nak fikir sendiri, ni tentu idea jin dan monyet. Apalah punya sial dapat PM macam mangkuk hayun, bodoh nincompoop...

Tanpa Nama berkata...

Kawan-kawan..
Tak baik mengata Yang Amat Berhormat Dato' Sri Abdullah Hj Ahmad Badawi macam-macam....
Dia kan memang bodohhhhh

Tanpa Nama berkata...

Kawan-kawan..
Tak baik mengata Yang Amat Berhormat Dato' Sri Abdullah Hj Ahmad Badawi macam-macam....
Dia kan memang bodohhhhh

Tanpa Nama berkata...

Kawan-kawan..
Tak baik mengata Yang Amat Berhormat Dato' Sri Abdullah Hj Ahmad Badawi macam-macam....
Dia kan memang bodohhhhh

Tanpa Nama berkata...

Bila nak mampuih pun tak tau Dollah ni ...hidup menyusahkan orang...

Tanpa Nama berkata...

Mak aih ......
Marah nampak .....
Kau melalak pun tak guna, minyak naik gak.
Sape suruh jadi orang miskin?

Tanpa Nama berkata...

Ulang 21 kali, menjadi bodoh betul nanti.
Eh..eh..tapi tak ulang sebanyak tu pun dah jadi jugak.
Siapa pulak yang dah ulang 21 kali banyak kali sebelum ni?
Sebab dah banyak benar orang ulang, tu yang kita dapat akibat camni. Kita juga yang salahhhh........

Tanpa Nama berkata...

ingat kan website ni dah kena `hack' rope rope nye tuan punya website yang buat hal. Walaubagaimanapun tuan husin kita perlu berfikiran hadhari dalam hal ini......
ku cari damai dihati........

Tanpa Nama berkata...

aku buka buku imam ghazali......
dalam nya terjumpa satu jin......
jin itu bini aku sekarang.......

Tanpa Nama berkata...

aiik husin marah, ikut peraturan sapa marah kena jual!!!

Tanpa Nama berkata...

DOLAH MEMANG BODOH.
aku dah buat MOGOK tak keluar RUMAH hari ahad.
aku mogok pegi TAK keje sehari dalam sebulan
kecik kecik tak nak MAMPOS,
dah besar MENYUSAHKAN rakyat!

Zubli Zainordin berkata...

Tersebutlah kisah Busra pening kepala nak lelong Dol, sebab harga yang ditawarkan dan akan dibeli lebih murah dari tahi unta Husin Lempoyang. Sementara itu ada yang berminat untuk membeli Shahrir yang turut dilelong pada hari itu. Shahrir sebijik macam tiong. Tetapi mereka yang mahu membeli Shahrir dengan harga berpatutan meminta Busra supaya menggunting bibir Shahrir terlebih dahulu. Adakah Busra akan setuju?

zanudin berkata...

dollah dol, dollah doh, doh dol,dollah doh, dol doh, badui samdul

Zubli Zainordin berkata...

Memanglah rakyat boleh melepaskan geram kepada Dol, dan dia tidak akan marah, sebab kalau Dol marah menantunya akan jual si Dol ini. Tetapi pakar bedah tidak operate telinga Dol yang pekak, jadi geram rakyat belum cukup power lagi. Dol tidak dengar lagi sepenuhnya. Betul dak Husin Lempoyang?

Zubli Zainordin berkata...

Berpeluh lah jugak Ramli Sudin dan Ajis naik basikal keliling kampung mencari Z Ibrahim. Entah kat manalah si Z Ibrahim ini bersembunyi sekarang? Sama ada bawah ketiak Dol atau di muncung Shahrir. Sedang mereka berkayuh basikal, maka mereka terdengar kat Shah Alam, suara Kassim Selamat, yang telah buta di cucuk garfu oleh mereka yang bermesyuarat di sarkas. Inilah pendedahan Kassim Selamat, "alangkah lebih baiknya jika Tuhan menjadikan kamu semua haiwan..."
http://www.youtube.com/watch?v=M3ux1S3Oeug
Betul dak Husin Lempoyang?

Tanpa Nama berkata...

Panjang betul zikir ko tu sin...Harap2 dimakbulkan Tuhan. Amin.

Letting the time pass me by berkata...

Kekadang ini ujian Allah... Dulu bila PM Tun Mahathir memerintah kata dia zalim, walhal, tak pernah pulak kerajaan zaman Tun naikkan harga minyak mengarut-ngarut... Ingat masa kegawatan ekonomi tahun 1997, langsung kerajaan tak naikkan harga minyak..

Kini Allah uji kita pula dengan seorang lagi pemimpin yang katanya mencari Al-Ghazali dan As-Shafie... Tetapi lupa kepada rakyat, dan lupa untuk melihat keadaan orang-orang susah...
Saya sungguh-sungguh tak paham apa yang berlaku kepada ekonomi negara sebenarnya... Kita tak pernah putus bekalan minyak.. Kenapa harga minyak perlu naik? Lainlah kalau bekalan minyak negara habis, maka perlulah naikkan harga minyak.. Atau kalau bekalan beras naik dan kena import masuk beras, perlulah beli beras dipasaran luar.. Kita ade minyak kat Malaysia, dan bekalan minyak masih mencukupi, kenala berkongsi susah dengan rakyat...

kudin berkata...

“AKU ANAK MELAYU” Aku ada 5 org adik beradik dalam keluarga dan aku yg paling sulong yang berasal dari negeri paling utara di Malaysia. Aku dan adik ke2 masih menuntut di IPTA,3 org lagi masih menuntut di sekolah menengah dan rendah. Ayah bertugas sebagai tukang kebun/tebang pokok dusun mengambil upah RM30 sehari yang bekerja 6 hari seminggu.Ayah mempunyai kereta DATSUN 150Y yang dah nak relai (buruk) tapi banyak berjasa kepada kami sekeluarga sehingga kini,Ayah terpaksa menggunakan kereta untuk mengangkut alatan-alatan bertukang.Jarak tempat kerja Ayah dgn rumah kami adalah 60KM darab pergi dan balik bersamaan 120KM yang memerlukan kos minyak RM20 sehari pada harga minyak petrol RM1.92 seliter,baki RM10 dibawa balik dan diberi kepada Ibu utk perbelanjaan harian.PADA HARI INI dengan kos minyak yang naik,kereta DATSUN Ayah yang paling banyak berjasa kepada kami, memerlukan RM30 sehari utk jarak 120KM.Ayah terpaksa bekerja dalam jarak yang jauh demi keluarganya. Persoalan yang timbul difikiran kami adik-beradik mcm mana kami nak menampung kos perbelanjaan harian kami,makan dan minum,PELAJARAN kami adik-beradik. Walaupun kami mendapat bantuan PTPN dari kerajaan,dengan bantuan itulah Aku dan adik ke2 dapat belajar dan dengan hasil bantuan itulah kami berdua menampung perbelanjaan adik-adik kami yang masih kecil dan bersekolah disamping pendapatan Ayah yang tidak seberapa. Adakah aku perlu berhenti belajar di IPTA? Dan mencari kerja untuk membantu dan meringankan bebanan yang ditanggung oleh Ayah. Adakah nasib yang sedemikian juga akan berlaku kepada anak-anakku pada suatu hari nanti?

VersedAnggerik berkata...

I can't help but agree with U too. You anger is my anger too, in fact, its the anger of a nation!

Tanpa Nama berkata...

Bukan engko ke Sin yang pangkah dacing haritu..maknanya setuju la tu !!

Husin Lempoyang berkata...

anonymous 10:27 pm

pandai kau nak jerat aku ye ... hehhehehe

aku tak pergi mengundi psl calun kawasan aku org pak lah.

aku bantu calun2 umno yg baik2. semua menang... dan mereka tak setuju naikkan minyak begitu drastik.

Tanpa Nama berkata...

ada orang memang suka dilihat seperti orang bodoh untuk menarik perhatian orang lain kepadanya, dan paling malang dia sebenarnya memang bodoh

kulatlapok berkata...

HOI BANG HUSIN,

KALAU DIAORANG JAHAT, POHON DIBELASAH AJE,

KALAU DIA ORANG BAIK JAGAILAH DIA SEPEERTI MENTERNAK UNTA..!!

http://www.kulatlapok.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

elok la maki cam tu..
kalau aku lagi teruk kalau nak maki..
biar di sedar...
jenis bodo...
balun bang usin...

Tanpa Nama berkata...

Abang Husin ,,,,,,,,, Jangan Marah. Pak Lah dah umumkan potongan 10% dari elaun keraian dia dan kerabat kabinet untuk merasa kesusahan rakyat. Besar sin 10% tu.. Ibatrat gaji di 1 ribu dia potong 10 sen , banyak rakyat bulih tumpang tu..dia skarang pon susah , ialah 10 % elaun keraian, menangis dia hilang 10%. Aku dah ckp kat anak anak aku, kau lepas ni beruntung , duit tak perlu banyak , sebab pak lah dan kerabat kabinet dah potong 10% dari elalun, muka depan paper lg. Terimakasih Pak Lah... Sejarah hoiii .. ( Tapi biasa lah... ingat tak Kerismuddin kata Yuran Sekolah Free........ keluar paper, hadirin tepuk tangan , last last yg free tu nak beli stoking kat pekan sahari pun tak lepas ) . AKU DAH RABA DIATAS KEPALA , TAK DE PON TANDUK LEMBU , MACAMANA PAKLAH DAN KERABAT KABINET DIA RASA AKU RAKYAT MALAYSIA NI MACAM LEMBU....... PELIK BETUL LAH

Serokguys berkata...

Abang Husin ,,,,,,,,, Jangan Marah. Pak Lah dah umumkan potongan 10% dari elaun keraian dia dan kerabat kabinet untuk merasa kesusahan rakyat. Besar sin 10% tu.. Ibatrat gaji di 1 ribu dia potong 10 sen , banyak rakyat bulih tumpang tu..dia skarang pon susah , ialah 10 % elaun keraian, menangis dia hilang 10%. Aku dah ckp kat anak anak aku, kau lepas ni beruntung , duit tak perlu banyak , sebab pak lah dan kerabat kabinet dah potong 10% dari elalun, muka depan paper lg. Terimakasih Pak Lah... Sejarah hoiii .. ( Tapi biasa lah... ingat tak Kerismuddin kata Yuran Sekolah Free........ keluar paper, hadirin tepuk tangan , last last yg free tu nak beli stoking kat pekan sahari pun tak lepas ) . AKU DAH RABA DIATAS KEPALA , TAK DE PON TANDUK LEMBU , MACAMANA PAKLAH DAN KERABAT KABINET DIA RASA AKU RAKYAT MALAYSIA NI MACAM LEMBU....... PELIK BETUL LAH

HAJIMAN IBRAHIM berkata...

Ala bang Husin, dah kita teramai mengundi PM ngok tu, sekarang kita tanggung le akibat nye. Tapi Bang Husin jangan lupa, kita ni sibuk pasal minyak naik je, tapi si Ching Peng dan Si Kitol suka PM kita sekarang ni, di gelembong je , semua dia tuntut dapat. Sementara ni beli je Moto , kereta kat umah tu jadikan penghias laman.

Zaman Tun Dr Mahathir jadi PM hidup terasa aman dan bahagia. Sekarang dah rasa macam musim kemarau.