Rabu, April 08, 2009

Bukan pangkah gasing, makcik


"Makcik pangkah sapa tadi," tanya seorang wartawan kepada seorang makcik yang baru keluar dari pusat mengundi untuk bahan berita.

"Makcik memang geram kat DAP. Nger dan Nga ni memang jahat. Cina komunis dua orang ini. Mereka yang sebenarnya berkuasa di negeri Perak. Sampai bekas MB sanggup derhaka kat Sultan." Katanya dengan geram.

"Jadi Makcik undi Barisan?"

"Mestilah undi Barisan. Tak akan nak undi Nizar boneka DAP?

"Hang tau, dia parti PAS tapi anak Makcik kata dalam Dewan Undangan dia tak mengaku PAS perjuangkan negara Islam. Penipu besor punya anak Cina. Makcik pangkah-pangkah kotak boneka DAP."

"Makcik letak pangkah pada kotak sebelah PAS atau BN?" Ditanya si wartawan untuk kepastian.

"Makcik tak suka, maka makcik pangkah sebelah muka Nizar macam pangkah gasing!"

Alamak ... padan kalah. Cina Bukit Gantang yang tak setuju dengan negara Islam. pangkah PAS macam pangkah gasing, gut?

Oghang Iban lagi pandai pangkah.

Hehehe ... Saja buat menghibur hati yang kalah.

38 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau dekat Bkt Selambau pening kepala makcik ni nak pangkah 14 org die tak suke

new_del

ayor lemuju berkata...

Kat bukit selambau mak cik banyak rait daripada pangkah. Kunci dia rait, kapalterbang dia rait, payung dia rait, telefon dia rait. Dia rait semua benda yang berguna dan berharga untuk dia. Dacing dia rait dua kali sebab dia kata ada dacing baru adil. Tapi lambang pkr dia pangkah. Pasal apa mak cik pangkah tang tu? Entah le... mak cik nampak macam bentuk lubang jubor jadi mak cik pangkah la sebab mak cik tak suka.

Tanpa Nama berkata...

Sin..dalam kertas undi ada 'muka nizar' ke sin?

hehehe


Nampaknya Batang naik

Bukit naik gak.tapi besar sebelah

~naklong~

John Ngawah berkata...

Dua bukit tak guna tanpa satu batang

Dr. RBAONG berkata...

Melayu pangkah ikut hati

Cina pangkah ikut perut

India pangkah ikut siapa dia boleh bertenggek

Pemuda UMNO pangkah sebab sayang Kepala Agong (Bukan sayang Agong)

Saya pangkah Husin Lempoyang

Jamal Pak Tongkol berkata...

Batang Berjuntai pangkah Janda Baik baru menjadi

LensaPR berkata...

kesian kau...

Syaitan berkata...

Kesian BN hilangkan duit rakyat "sponsor" 14 bebas tu di Selambau. Itu duit rakyat tu tau...apasal bazir bazir nak buat undi rosak kacau PKR......ingat BN pandai...nampak, Tuhan lagi pandai mengira. Siapa suka fitnah fitnah, siap masuk Neraka la ko!

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Sambal berkata...

wah, mcm dah mng PRU gamaknya tukang carut PR nie! sana sini ler engkorang tunjukan kalimah2 master korang. woi beb, baru dpt air dua tempayan, takan dah berangan nak berenang ? kami ni mmg rasa jeles, apa tidaknya, dpt bantuan dari langit....

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Sutera Timur berkata...

Pak Husin ,

Lepas ni tolong beritahu pada pemimpin-pemimpin Barisan Nasional supaya jaga mana-mana negeri yang atau DUN yang menang dan dikawal oleh BN dengan sungguh-sungguh.....bagi DUN dan negeri yang kalah jangan diambil peduli sangat kerana itu kehendak mereka sendiri.Layan penyokong dengan ikhlas dan jujur.jangan semasa pemilihan baru nak tengadah ditengah kampung ,masa lain batang hidung pun tak nampak.Kena peduli dan tanya khabar selalu pada mereka. Perbanyakkan kursus-kursus jatidiri antara pemimpin dan penyokong masing-masing. BARULAH PENYOKONG RASA MEREKA TIDAK DIABAIKAN dan terasa dekat dgn pemimpin. PERNAH DULU BERLAKU DIKAMPUNG SAYA ,RUMAH WAKIL RAKYAT MACAM KLINIK DAN MASING-MASING TERPAKSA MENUNGGU DAN MENGAMBIL GILIRAN DENGAN SABAR UNTUK BERJUMPA WAKIL RAKYAT DENGAN PERMASAALAHAN MASING-MASING,BEGITULAH JUGA WAKIL RAKYAT TETAP SABAR CUBA MENYELESAIKAN MASALAH PENYOKONG SEHINGGA LARUT MALAM,TANPA MENGELUH .Tapi kini masih adakah wakil rakyat sedemikian.Cubalh selidik pada penyokong wakil rakyat sekarg apakah wakil mereka buat untuk selesai masalah orang kampung atau sekadar cari projek dan kumpul harta sehingga penyokong terabai.Wakil rakyat yang muda kebanyakannya begitulah dan sibuk dgn kereta besarnya .begitula gambarannya sekarang.Satu lagi utamakan negeri yang BN MENANG BESAR UNTUK PEMBANGUNAN dan KOTA LANTIKAN MENTERI ATAU TIMBALAN MENTERI SUPAYA NEGERI YANG MENANG TIDAK RASA TERPINGGIR BILA RAMAI MENTERI DILANTIK DARI KALANGAN NEGERI YANG KALAH. CONTOH KELANTAN.berbelas-belas tahun kalah tapi mendapat keistimewaan seperti negeri yang BN menang besar . Jadi bagi mereka apa guna Menang kalau kemenangan tidak dapat menafaat drpnya.ConTOH TERENGGANU SELALU DIANAKTIRIKAN DARI SEGI PEMBAHAGIAN KOTA PEMIMPIN DAN PEMBANGUNAN.MAIN POLITIK APA MACAM TU ,MUNGKIN SATU HARI MEREKA AKAN KALAHKAN UNTUK MENDAPAT PERHATIAN DRP PUSAT dan memng betul bila kalah pada 1999 barulah projek banyak masuk......begitukah yang dikehendaki oleh kerajaan pusat...mereka kemudian terhegeh-hegeh konon nak bawa pembangunan dan bela negeri kalah akhirnya tapi ditolak mentah -mentah oleh rakyat Kelantan dan tiba-tiba negeri yang kaya raya dan menyokong kuat BN seperti PERAK, SELANGOR, PENANG ,KEDAH tak semena-mena JATUH KETANGAN PEMBGKG ATAS KELALAIAN PEMIMPIN-PEMIMPIN BN.LEBIHKAN PERHATIAN PADA NEGERI-NEGERI YANG LEBIH MENYOKONG BN......TOLONGLAH
FIKIR-FIKIRKANLAH ....NEGERI MENANG DALAM BN mesti diberikan keutamaan dalam kerajaan diperingkat nasional DAN HARUS MENIKMATI AURA KEMENANGANNYA ...BIAR NEGERI KALAH TENGOK.... ..diharap negeri kalah jangan dibela sangat nanti naik lemak ,sampai negeri lain pun nak kalah kerana dapat perhatian .....yalah..BN kata nak berubah jadi memang kena berubah.... jangan cakap tak serupa bikin....rakyat pun pandai juga main politik sekarang ....INGAT susukan anak dirumah,jangan susukan kera dihutan.......anak mati kelaparan....

WASSALAM.....

nagagua berkata...

assalamualaikum encik husin saya bersetuju degan pendapat SUTERA TIMUR .BN HARUS MENJAGA negeri yang dimenangi mereka.Kepada encik syaitan saya ingin menasihati saudara janganlah mengaku diri kita sebagai syaitan kerana syaitan itu seburuk buruk makhluk di dunia ini.Sebab syaitan itu dilaknat allah atas sifat bangga melakukan penderhakaan terhadap penciptanya.Kepada orang pas dan pkr teruskan usaha menggadai negara .kamu semua menjual negara kepada orang yang tak tahu berterimakasih.renung dalam dalam apa yang telah kamu lakukan.

ayah chor berkata...

bagus ko pujuk diri sendiri..jgn harap org pujuk, sapa peduli?

batang padi tercuat..
batang gandum tersanggung..
sudah lemau ego pucat..
jgn kasi pening kepala agong..

sapa kata sin tu dosa? godam kang hehe

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
makcik pangkah berkata...

bodoh punya untuk suka mengata orang, siapa nak maaf hang punya dosa mengata ke Nizar, Nizar ada mengata kat hang.

macam akau aku boleh kata " minta maaf pasai kata hang bodo macam unta"

Tanpa Nama berkata...

sin kt sini ada cara bagaimana nak hilang kan kecewa akibat kalah,boleh di tiru terutama oleh calon yang kalah....

sila masuk blog ini:
http://getahskrap.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Sin,

Nuar sebenarnya minat batang dari gantang Saripah A. Tapi depa bagi gantang kat dia. Dia lebih steam kat batang dari kat gantang.

Din Pungkok.
Tanah Liat
Permatang Pauh.

Raison D'etre berkata...

Kalu gitu, yang geram kat Amno pangkah kat muka IS?

Oh gitu rupenye...

Heh.

Hasrul Halid berkata...

Aduuuuhaiii Usin... bagus jugak lawak nih! Kurang-kurang boleh jugak aku senyum-senyum... uhhhh!

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
izzati berkata...

husin,

orang cina undi pas kat bkt gantang sin ... kenal calon pun tidak entah2... kurang2nya undi melayu dah naik kat situ, dah ada kesedaran.

masih sedih lagi nih...

biqque berkata...

udah-udah la tu husin...dah kalah, terima je lah...nanti bila2 ada pilihanraya lagi, ha kempen la kuat2...

har ha h ah a hahahah ahahha berkata...

Sin...

Kayo ler Zahid Hamidi dapek Jawatan yang paling senang Dapatkan duit..hhehhe

Beli Sekopen (K/Selam) dapat 100Juta..Beli Skyhok ..berjuta-juta..Beli aje ..komisen mesti dapat ..cuma beli Unta jer tak dapat komisen pasal Usin tak bagi ..heheheheh

P/S: Mantan Menatu tak dapek apo apo ..laieeee..

Tanpa Nama berkata...

yeay...yeay nama KJ takdak

yeay...yeay

- budak lapaq susu

pakbelalang berkata...

Khairy ready to assist Najib

MALACCA: “As Umno Youth head, I am ready to assist the Prime Minister (Datuk Seri Najib), whether within or outside the Government, and I feel the post is not important,” he told reporters after paying a courtesy call on Malacca Chief Minister Datuk Seri Mohd Ali Rustam at Seri Bendahara here.

comment:

He went to see his "mentor" who is in the same boat as he is to exchange notes or maybe just to console each other.

Well, just too bad terpaksa gigit jari.

Itulah orang kata jangan main mercun tapi nak main juga. Nah, kan jari dah cedera kena letupan mercun.

Kesian dia !!

Apa nak buat tak ada rezeki! Terima jelah qada' dan qadar Allah.

pakbelalang berkata...

Don't you think it is rather awkward to have your deputy as a deputy minister and you are left behind gigit jari.What a pity !!

Don't blame anybody but blame yourself, friend !! kah,kah,kah !!

Try luck next time. There is still hope to fulfill your ambition to become Prime Minister at the age of 40. But along the way there are a lot of "painful" lesssons to be learnt. You have to struggle and really stand on your own. You have nobody to fall back. Your father-in-law has gone deep into the twilight zone.

Now there is KPI to measure your performance. Either you make the grade or you just fade away.

Ramli Mohd Yunus berkata...

Saudara Husin,

Cerita makcik ini melambangkan bahawa kematangan dan keprofesionalisma tuan sebagai penulis agak jauh dari tahap yang diharapkan.

Nge dan Nga komunis..anak Cina..tidak ada makcik sebodoh itu. Kalau saudara Husin ada bayangan memikir begitu makna nya saudara tak juah kemana...

Ada persamaan tahap pemikiran dengan ahli cawangan UMNO dan PAS yang tok tok jugak lah...

siti aurora berkata...

kepada makcik pangkah,

memang nizar pernah mengata kat saya. masa majlis dialog bersama rakyat di kg temiang ipoh, lebih kurang 3 minggu lepas.

dia kata ketua bahagian dalam umno ni semuanya bodoh2 sebab kebanyakannya drebar teksi pencen dan kerani pencen. Bukan macam PR yang dianggotai lawyer, engineer dan lain2.

Saya tengok dah merah padam muka seorang otai pas Ipoh yang bawak teksi. huhuhhuhuhu...

Ex-UMNO berkata...

Bagus juga UMNO tewas di dua Bukit.

Bayangkan kalau mereka menang, dah tentu 7 hari 7 malam mereka akan memekek lolong kegembiraan sambil mengutuk Pakatan Rakyat.

BN/UMNO sudah tewas di 4 - 0 dalam PRK selepas PRU12.

Adakah ini telah menandakan BN/UMNO sudah mula pulih?

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
laling berkata...

Setelah agak lama Saudara Hussin GAGAL memberi impak maksima untuk drift post yg bernilai satira tinggi, kali ini Hussin was on track.

Keep it up and love most of your post here.. :D

DO = District Officer tapi selalu jumpa diorang ni golongan orang tua2 yg orthodoks dan Malaysia kena pergi kepada pentadbiran yg bercirikan penilaian siapa bagus bukan siapa kerja sudah lama. Whatever nobody care!

Tanpa Nama berkata...

dah la tuu...kalau kalah buat cara kalah....ckp banyak pun tak guna...dah 4-0 nampaknya....surely umno was on the right track....to mamposss....

Tanpa Nama berkata...

Salam Husin Lempoyang,, Korang ni suka benar nak mengata kat orang. Bila orang pangkah BN memacam korang mengata. Macam orang dok kat utang lah. Bila org BN melompat parti ke PR, Korang mengata org ni pejuanglah.. Bunga harapan negara lahh alih-alih bila org PR melompat parti ke BN korang mengata macam-macam sampai sanggup dok mengatakan diaorg ni macam beruk lahhh.. Kekadang aku fikir korang ni rasa macam diri korang ma'sum tiada dosa.. Padahal bila aku joint dengan geng korang pun sama gak perangainya... Bab menipu masih banyak gak.. Fikirlah bila berbicara jangan sampai dosa dan dok kena tipu jer peh tu menipu orang pulak....
"Bukan kawan husin lempoyang"

Tanpa Nama berkata...

Memujum hati pihak yang kalah atau memujuk diri sendiri Sin? Hehheheh

Sabar je la k. Dah org x nak pangkah Parti ko