Rabu, April 01, 2009

Rrrr.... saja sempurna, tapi tak serrrrupa bikin

Hang sindir aku naa ...? Memang!

Lebih kurang 15 tahun dahulu, ana pergi ke Pasir Mas, Kelantan untuk urusan keluarga. Keluarga sebelah sana rama oghe Pah. Itu tok kisah la. Sama Isle. Kita ke sana untuk mengiratkan keluarga dan bukan hal politik.

Habis Majlis tengah make-make, sembang politik Pah di Kelete dan tersebut pasal Brader Anwar Bin Ibrahim. Masa itu Brader masih Timbalan Perdana Menteri. Ada seorang yang ana panggil sebagai Ustad memuji Anwar.

"Anwar ni Insan Kamil. Sangat sempurno ... "

Ana terkejut dengar oghe Pah puji Nuar maso tu. Ana diam saja. Tak mahu cepat sangat bertanya.

"Anwar mempunyai sebutan huruf ra yang paling sempura."

Sindir ruponye. Tersenyum ana masa tu. Memang betul pun. Tengah pilihanraya kecil Tiga Bukit Satu Batang Sungai, sana sini Anwar berucap .... rrrr.

... Rrrrrakus ..... Rrrrrasuah .... Derrrrhaka .... Rrrrraja ..... Rrrrrampas ..... Rrrrrobek .... Serrrrrang .....

Rrrrr ..... Anwarrrr .... Nizarrrr .... Manikumarrr ..... Jawah Gerrrang

Tetapi ana Rrrrralat. Hanya .... rrrr saja sempurna. Cakap tak serrrrrrupa bikin.

26 ulasan:

Parpu Kari berkata...

TAU TAKPA HUSIN, MEH LA KE BLOG ANA ADA VERITA PASAL SAUDAGAR AL JUBURI WAL LIWATI NI..MUAHAHAHA

Melayu Lama berkata...

Tuan Husin,

Bukan setakat Ra nya saja, kalau dengar si polan tu bercakap 'Ain nya pun bukan main lagi di tarik bagi bunyi macam Arab.

Nampak gayanya bekas didikan si anwar: zahid hamidi pun bercakap macam bekas guru dia juga. Style saja lebih tapi kosong isinya.

Padanlah itu gurunya dulu dan ini muridnya sekarang.

garamanis berkata...

Salam Husin,

Kejahilan Anwar semakin hari semakin terserlah dan rakyat Malaysia semakin tidak sabar untuk melihat kejahilan ini dilondeh-londehkan seaib-aibnya.

buah geduak berkata...

inilah penggalak kepada homoseks

mimpi916 berkata...

sekun rasi molek demo sing..

nikos ngan ore lek ni ko?

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

kau nak belajar cara ketawa untuk hilang kecewa dan amat sesuai untuk calon yang gagal kau masuk blog ni

http://getahskrap.blogspot.com/

Piggy Singh berkata...

Salam Tuan Husin,

PAKATE lepah ni RRREBOH sebab Nuar ni gelojoh.

Once believing in RRREAR entrance, always believing in RRREAR entrance.

Wassalam.

RObek berkata...

Anwar ni penglipurrrrr larrrrra saja.

Bukan dia tahu memerintah.

Rrrrrrobek lububang punggung dia tahulah.

cucupakkasim berkata...

aku naik heran husinnn...(bukan naik sheikh) hang tak penah boh najib..

Zakarrrriyya berkata...

Kehkeh kehkeh Brraderrr Anwarrr Bin Ibrrrahim

Tanpa Nama berkata...

AKU INGAT lagi dulu MD SABU masa ceramah kt kampung aku (masa tu ANUAQ jadi TPM)...MD SABU kata " AS SYEH ANUARRRR IBRAHIM kalau ceramah dok bunyi Rrrrrrrrr..... Macam pemutaq kobuta dok putaq dalam bendang saja..." tu dia....orang PAIHH masa tu pakat dok TAKBIRRR.. Riuh rendah

MD SABU continue ceramah dia...dia kata " kalau aku jumpa AZIZAH (bini Anuaq laa tuu), aku nak tampaq pungkoq dia....ANUARRRR tak marah punya...pasai dia suka pungkoq jantan saja.." ...
Ceramah tu kalau tak silap tahun 1986...musim pilihanraya.. Geng PAIH pakat takbirrrr sakan...

Laa ni ANUAQ jadi imam besar depa..dah BERSIH MACAM MALAIKAT.....GILAA..

KJ-LIABILITY

pakbelalang berkata...

Anwarrr nak jad Sukarrrrrrno !!

pakbelalang berkata...

Anwar ni kalau dia jual ubat viagrrrra yang dah expired kat belakang Masjid India pun laku.

apa cer berkata...

ezam yg setia pun dah lari...tak mau tunggu dia...ezam lebih pandai dari azmin yg dgn bini2 nya sekali dialjuburi..

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
pakbelalang berkata...

Malaysian Scientists Can Contribute To Antarctic Research

KUALA LUMPUR, April 1 (Bernama) -- Although a relatively new player on polar research, the extensive collaborations Malaysian scientists have established with international research groups has allowed the nation to be on par with other nations active in the field.

comment:

This is what we called MALAYSIA BOLEH! Rather than spending public funds to send Mat Rempits to the North Pole and made stupid stunt jump from the aeroplane and then came back claiming to be "heroes". What hero? Haprak heroes !!A "goblok" idea of Aziz who is now proudly just being elected as ahli Majlis Tertinggi UMNO. What a joke !!

anakpakcu berkata...

Salam sin! Ente agak Bukit Selambau boleh menang ker? Ana agak, susah untuk BN atau PR untuk menang kerana pengundi pening. BN kena kerja kuat mendekati pengundi akarumbi dengan cara yang betul dan berhemah. Semalam ana ronda bukit selambau pergi ke rumah baling kat taman bandar baru, sebelah tu pkr tengah ceramah, sambutan hebat...abih mana dia exco pemuda yang menang dulu...apa yang diaorang buat...tidoq zzzz! Mana dia zaki zahid and the gang. Hari nie khamis 02/04/2009, tok ketua ana Dato Mukhriz akan turun Bukit Selambau...ente tengok sambutan akarumbi macamana...pasti hebat sekali. Pada 31/03/2009 ana terima sms dari Dato Mukhriz berbunyi begini "Tkasih Asri. Tapi bukan iu yg saya kejar. Objektif saya dah tercapai-peralihan kuasa bakal berlangsung, TS Muhyiddin menang Timb Pres, Tun kembali ke UMNO, dan semangat Berani Berubah bersemarak dlm parti. Kekalahan saya tak menjadi hal bagi saya. Salam. MM." Walau macamanapun ana harap Dato' Seri Najib Tun Razak selepas mengangkat sumpah sebagai perdana menteri Malaysia yang baru jumaat nie meletakkan Dato Mukhriz Tun Dr Mahathir Mohamad ke dalam jawatan menteri penuh (kalau boleh menteri MECD,takpun menteri pendidikan atau belia dan sukan), barulah sokongan akarumbi yang membentuk lebih 50% (saluran tiga) kembali bertaut dan menyokong Umno dan BN. Asri, Baling. "berani berubah"

TayadihMaysia berkata...

Pak Husin,

sekurang RRR dia tu ok berbanding RRR saudagar minyak angin dalam AMNO.
RRRRRRRRRRRRRR diorang tebal sangat....RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRasuah!
-www.duniacacamarba.blogspot.com

masMZ berkata...

'Tetapi ana Rrrrralat. Hanya .... rrrr saja sempurna. Cakap tak serrrrrrupa bikin.'

hehehe... ana sokong!

Tanpa Nama berkata...

Datuk,

So who is going to be in Najib's new Cabinet? I truly hope the corrupt ones are left out. Takkanlah Azalina yang dah makan duit beratus juta nak jadi Menteri lagi. She should not only be dropped as Minister but should be charged in court and if found guilty, spend her remaining years behind bars.

I heard a strong rumour that YOUR FRIEND Jamaluddin Jarjis is seeking a come back. If indeed Najib takes him in, that will be his first mistake as Prime Minister. Everybody knows that JJ is extremely corrupt. On top of that he goes around groping women. Takkan orang macam ni nak masuk balik ke Cabinet.
Najib spoke about transparency, getting close to rakyat and so on. If he gets these goons into the Cabinet, he will fail.

Penghuni flat PPRT

opiboi berkata...

uuuurggghhh..prroooottttt...lega

Tanpa Nama berkata...

Mana ada dalam dunia singh sebut wassalam hanya di blog ini,patut la singh marah meniaga belakang pun dah melayu ambil.

WASSALAM

Tanpa Nama berkata...

asalamualaikum pak husin.. tapi pak husin mesti tau. dia serrrupa bikin jugak. dia ada hantar surat pada agong suruh stopkan najib. dia cakap banyak surat kabar luar negara tulis pasal buruk najib.

saya blas kat dia tak baik buat macam tu pasal bila dia nak naik nanti ada org pulak buat surat pasal dia suka juluk buntut. kalu agung layan surat stop najib, apasal agung tak kan layan surat stop dia pulak?

Kalu najib dia cuma pakai surat kabar sebagai bukti, dia saya nak suruh agung cium jarrri dia. mesti busuk ada bau taik!!

bugis berkata...

Nama Anuar ada sebutan Rrr, nama Husin ada sebutan Sin. Sebagai peringatan orang tua supaya jangan banyak sgt buat "sin", hai anak ku Husin.

Tanpa Nama berkata...

Cabut saatt...
Nak kentut...rrrrhuuutttt.....