Jumaat, Mei 08, 2009

Babak sidang DUN Perak sebelah tengahhari


Bayangkan wartawan yang sedang cuba mengumpul maklumat dan berita pada sidang waktu belah tengahhari semalam.

Speaker yang kedengaran berbunyi satu pihak bersuara ... Woi woi woi ...

Satu pihak menyambut ... Tak tak tak ...

Kemudian tiba2 dengar ... Tak sah tak sah sah

Balik pula bunya ... Woh woh woh

Bunyi bertukar dari sekejap dengar dan sekejap tak dengar. Bila dengar tak paham apa disebut.

Macam mana mereka boleh tulis berita untuk hari ini.

Akhirnya terdengar YB Hamidah ... "Tuan Speaker, saya usulkan YB SIvakumar dikeluarkan dari Dewan."

"Setuju!"

Lepas tu Sivakumar yang gila babi degil dan diktator terus tukar watak jadi mangsa. Masa tu juga Cina komunis DAP ni tiba2 berlakun jadi mangsa konon ini salah dan ini salah. Tapi sepanjang pagi, perangai betul2 macam pengganas Chin Peng.

Politik, politik.

39 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Persoalan yang masih belum menerima jawapannya......
Selepas apa yang berlaku di DUN Perak, beberapa persoalan masih terawang-awang di pemikiran saya.................

(1) Seperti yang kita sedia maklum, keputusan siapa Menteri Besar yang sah hanya akan di putuskan pada 11.05.09 @ isnin ini, persoalannya sekarang semasa persidangan tersebut bermula, siapakah menteri besar yang sah, Datuk Sri Nizar Jamaluddinkah atau Zambry Kadir ?

(2) Setelah DUN Perak mula bersidang, Sivakumar adalah speaker yang sah, speaker telah mengarahkan supaya Zambry dan beberapa exconya serta 3 ekor berok yang melompat


tersebut keluar dewan, persoalannya arahan tersebut tidak dipatuhi, bentara engggan mematuhi arahan speaker untuk mengeluarkan Zambry dan gengnya dari dewan tersebut.

a- Apakah arahan speaker tersebut sah, jika sah, apakah kesannya terhadap Zambry & gengnya yang engkar terhadap arahan speaker tersebut ?

b- Bentara dewan yang engkar mematuhi arahan speaker, apakah hukuman yang sepatut nya diterima oleh bentara tersebut ?

(3) Jika arahan speaker diatas sah, apakah Zambry dan gengnya masih mempunyi majoriti di dewan ? jika tidak, macam mana dia boleh melantik speaker yang baru ?

Setakat ini saya masih tercari-cari jawapannya dari akhbar dan laman-laman blog, namun tidak di temui..................apakah peguam-peguam handalan kita boleh memberikan jawapannya ?
tolonglah ....... 916

pakbelalang berkata...

I think it is high time for the government to act now to stop all this nonsense in the political front.

It looks like it has become out of control. The oppositions are really ridiculing the democratic system to test the government's strength.

Drastic action must be taken once and for all and move on to focus on the development of the country.

Much time has been wasted just to "entertain" these irresponsible leaders of the opposition who don't seem to be bothered about anything else except trying to rock the whole government machinery.

We cannot allow this situation to continue. It affects our country's security and political stability. It does not augur well if the govt. just let it continue with this kind of uncertainty in the political front.

ENOUGH IS ENOUGH of fooling around. There must be a limit to everything in order to ensure that the rakyat feel comfortable and safe.

So Hisham, I suggest you should start preparing another round of "OPERASI LALANG" to check this rot. Don't give them a damn.

We are really tired to see all the stupid antics shown by the oppositions.

Kerajaan jangan jadi macam "PONDAN". Kerajaan jangan ikut rentak mereka yang tidak bertanggong jawab dan menjadi pengkhianat negara.

A responsible government must act without fear and favour to protect the majority of the rakyat who want peace of mind to continue with their life in order to earn decent living for their families.

Don't worry about being unpopular. The issue is whatever action taken must be seen to protect the country's peace and security.

Being a minister of Internal Affairs how I wish you to repeat the statement made by the late Tun Ismail appeared on TV way back after May 13 1969 incident telling the rakyat that DEMOCRACY IS DEAD. Itu baru anak "JANTAN".

Tanpa Nama berkata...

Ngeh, negeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, negeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, negeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, negeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, negeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, negeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, negeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, negeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, negeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh, ngeh,..... Nga!


MRSM Kalae Chepo 66/73

Ha ha ha berkata...

Sin..

Ko perasan tak Semalam kita sedang tengok Keling dan Cina berebut Kuasa ..yang Melayu do tersengih-sengih aje ....

Tak caya ..SIVA , GANES, ZAMBRI semua KELING..

NIZAR, NGEH, HOH, Semua Cina...


Yang Melayu jadi Pak turut aje ..ha ha ha ah aha hah ah....

wakmempelam berkata...

Perkara ini boleh diselesaikan dengan mudah tetapi UMNO/BN yang memang pengecut tidak berani untuk menghadapi rakyat dengan pilihanraya yang baru. Itu sahaja!

pakbelalang berkata...

Perak Crisis: Police put an end to Sivakumar's last stand

IPOH: He sat rooted to the speaker's chair for almost five hours, ignoring even the calls of nature, but was finally led out in defeat by several plainclothes policemen.

This was the fate of ousted Perak assembly speaker V. Sivakumar on the first day of the second term of the 12th assembly sitting here yesterday.

comment:

Kalau dia buat kacau tangkap masuk kem Kamunting. Jangan nak kurang ajar. Buat apa lagi melayan "orang gila" kuasa.

Kalau kita berfikiran waras BN lah yang berhak mentadbir kerajaan Perak.

Kerajaan DAP (Ngah dan Ngeh) tidak mampu mentadbir kerajaan Perak pasal perangai mereka macam penyangak.

cikgu berkata...

I think it is high time for the government to act now to stop all this nonsense in the political front.

Setuju. Rampasan kuasa yang tidak sah oleh pembangkang tidak sepatutnya berlaku. Apabila orang yang hilang kuasa tetapi tamakkan kuasa inilah jadinya. Doakan agar rakyat akan menghukum pembangkang yang telah merampas kuasa secara tidak sah itu.

kerel bort berkata...

susah sgt.. nape yg takot sgt? sebab usul tubuh 3 jawatankuasa nih ke?
Jawatankausa Kira Kira
Jawatankuasa Perintah Tetap
Jawatankuasa hak dan kebebasan


banyak yg dah ubah tak sempat nak betulkan ker? takot dgn bayang2? jadik kerajaan campur sudah.. rakyat yg penting terabai.. udah2 ler tu..

epinkluang berkata...

Tampa nama

1.Keputusan mahkamah siapa menteri besar diputuskan 11.05.2009 sebelum keluar keputusan Zambry adalah MB yg sah kerana dilantik oleh sultan berdasarkan 2 adun PKR dan 1 DAP menyokong BN.Maka BN mendapat "TERBANYAK".

2.MB dan exco tak mahu keluar kerana pemecatan MB dan exco tak sah keputusan mahkamah.

3.MB melantik sepeker yg baru dgn undi terbanyak.

jadi jgn lah nak buat lawak bodoh macam sivakumar.ikut pandangan umum

antidrM berkata...

Usin..usin..berapa kali aku cakap jaga mulut ko tu.....bila nak jumap usin?..takut ke?

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

BN memang lembek....nak tunjuk baik..ini bukan masanya...

Kalau DAP menang majority, mereka tak kisaah pun siapa speaker. Silap2 speaker yang kacau di TEMBAK terus...Dalam 9 BULAN pemerintahan pun, TERANG2 menjaga kaum pendatang mereka...

BN masih nak tunju lembek??pergi mampos lah!!

(AP Bebas)

Ampun Tuanku berkata...

pelik!!!

1. sekarang kerajaan DAP penang, Kafir laknatullah ditimbulkan.

2. dulu kerajaan Gerakan penang, Kafir laknatullah tidak ditimbulkan.

3. lambat betul org melayu tersedar

http://rajapayungnegara.blogspot.com/

abRO berkata...

Memang semuanya tak ubah seperti di Zoo Negara.

Macam-macam bunyi kedengaran.

Tapi kalau diamati betul-betul - tanpa menyebelahi mana-mana pihak, amat jelas bahawa Siva bertindak dalam bidang kuasanya.

Memang dia gila babi, tapi Zombie Beruk Mat Yeh apa kurangnya. Si gila babi tu belum lagi memulakan prosiding, apahal Beruk Mat Yeh tu tak sabar-sabar nak buang dia. Ikutlah proses yang betul.

Oleh kerana tidak mahu kehilangan kuasa, si Beruk Mat Yeh tu gunakan apa saja cara untuk merampas kuasa. Ini lebih giler kan?. Gunakan gengster untuk mengeluarkan si giler babi itu.

Bagi sayalah,
Gila babi = Beruk Mat Yeh.

Tanpa Nama berkata...

Semalam Sivakumar tak mabuk todi atau gila babi. Itu perangai dia yang NORMAL tu. Itu la, rakyat perak tak pernah nampak orang mabok todi, sebab tu main pangkah undi je. Kalau dia mabok, dah lama dia bawa usul ni kat dewan: "Bahawa Tuan Speaker nak lawan tumbuk dengan dr. zambry atas bumbung keretapi kat stesen ktm ipoh."

McPapadum

Tanpa Nama berkata...

http://braveheart-blogger.blogspot.com/2009/05/pakatan-rakyat-penyokong-guna-hukum.html

antidrM berkata...

Usin..ko dah g sembahyang jumaat?..Masjid mane sin?...ada doa tak utk bini ko?

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

sin u can take legal action because dr m has threaten to hurt ur wife.

a lawyer

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Ini semua si Badohwi punya pasal. Ko tengoklah hasil pemerintahan yang tak sampai 5 tahun. Lingkup!!!

-azienmat-

siti aurora berkata...

ampun tuanku, dulu kapior kat penang ikut cakap melayu. sekarang kapior kat penang, dah mula paksa melayu belajor cakap mandarin.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Anti antiDrM berkata...

Anti Dr M tu paria la. Ko tulis pasal Siva dia marah. Dia tak igt sejarah dia tu.

Tanpa Nama berkata...

RASA MALAS NAK KOMEN DAN KUTUK SIVA GILA BABI NII....

JIKA HAMPA SEMUA NAK TAU, SIVA NI MEMILIKI PENYAKIT ANGAU....
ADA TELOQ TAPI TELOR KEMUROK...
HARAM TAK BOLEH MANFAAT PUN..
BUAT BUSUK DEWAN JEE..

ASYIK-ASYIK KOMEN ANA KENA REJEK OLEH TUAN HUSIN..

isshhh....
ishhhkk..

Pedas sangat komen ana kaa...
Ana rasa biasa je.. macam sembang dekat kedai kopi.

kih...kihhh...

anak bajau semporna berkata...

aku setuju sangat dengan epinkluang,rasa-rasanya pemikiran puak2 pr ini dah biol semacam.

otak dah mereng mabok perahan air ketom agaknya asyik dengan lawak bodoh memanjang.

dah terlebih berfikir diluar kotak sehingga tak nampak kebenaran,asyik keliru dan bijak pula kelirukan diri sendiri.

"SAMSENG BUTTUL" (pinjam ungkapan MP silam YB.SALLEH KALBI)

malaymind berkata...

Ada banyak perkara basic yang penyokong PR ni tak faham - faham.

1) Nizar tak dipecat, dia cuma hilang kelayakan sebab kurangnya sokongan. Sebab tulah Raja Perak panggil semua dulu nak confirmkan betul ke tidak. Masa baginda dah ada proof Nizar ni hilang kelayakan, barulah si Nizar ni tersipu-sipu nak bubarkan dewan. Soalannya, bolehkah MB yang sudah hilang kelayakan cadangkan pembubaran dewan? Orang gila pun boleh jawab soalan ini.

2) Soal speaker mengatakan dia lebih berkuasa dari mahkamah atau SPR, ni mmg dah jadi terang lagi bersuluh. Setakat yang aku tahu, kalaulah Speaker punya kuasa sebesar tu, semua orang nak jadi speaker, lebih dari jadi raja atau jadi hakim di mahkamah la. So, apabila Siva tak mahu start majlis selagi 10 orang ADUN tak keluar sedangkan mahkamah dah kata dorang berhak ada kat situ, tu pun aku dah biol. Nak ikut Siva ke nak ikut mahkamah? Kalau nak ikut Siva jugak, cakap je lah kat Anwar tu, buang je lah cita2 jadi PM tu sebab PM pun tertakluk keputusan mahkamah.

Bab nak bubar dewan tu, bukannya korang tak tahu. Orang kalah memangla selalu nak rematch sampailah dia menang. Orang bodoh ajelah duk layan.

BN pun kalah jugak di Selangor, Kelantan, Penang etc tu, tapi tadelah duk fikir nak ajak rematch je. Lawan je la balik lagi 4 tahun?

Lainla kalau ada orang mmg bagi free jawatan MB macam kes di Perak ni. Kalau aku pun, aku ambik.

Dia hilang kelayakan la sedara. Takkan tu pun sampai sekarang pun tak faham lagi?

Burung Jambul berkata...

Sin,

Ko tak dengar dan paham butir bunyi dalam dewan pasal Siva tu cakap Tamil dalam dewan . Pasal ada sorang cakap tamil dah macam 10orang .

Rozana berkata...

Undang-undang dibuat untuk kesejahteraan semasa bagi umum. Bila undang-undang itu mengundang natijah dan polemik/konflik lebih besar, hakim akan mengguna kuasa budi bicaranya menjatuhkan keputusan yang terbaik masa ini. jadi, keputusan 11.05.09 sudah boleh dijangka.Namum, Perak fiasco ini membawa banyak mesej berupa reality check untuk semua pihak yang terbabit. Yang pasti, GE13 becomes the biggest one ever.

pakbelalang berkata...

"Beta tak mahu masuk campur."
"Beta tak mahu masuk campur. [I don't want to get involved in this]. I just want to give my speech, so respect my speech, when I am giving it. You understand that? If you want tto work with me in future, you have to respect my speech. Understand? "So go and tell that (to the Pakatan Rakyat assemblymen who had stood together in front of the royal dais) to take their seats." - Raja Dr Nazrin Shah

comment:
Belajar je tinggi-tinggi tapi tak tahu bahasa. Perangai macam "PARIAH". Memalukan. Memang bangsat. Tak menghormati Raja Melayu langsong.Menjatuhkan maruah orang Melayu, Raja kita di pandang macam tak berdaulat.

Mereka semua patut di buang daerah.

amirhamzah64 berkata...

salam bro,

Kalau kat Perak ni nak menang kena majoriti besor sikit. Ni le padahnya kalau lebih 2 - 3 kerusi. hehehe. Nasihat kepada BN dan PR

Anak Kuala berkata...

Macam budak budak main guli. Dah kalahmain guli kata tak adil dan mintak balik guli. Dah tak dapat guli tu ajak main semula. Dah kalah tu buatlah cara kalah. Bila ada game lain nanti lawan lah semula.
Dah tak adi majoriti duduklah diam, bila ada plihanraya umum lawanlah lagi

cikgu berkata...

betul anak kuala. dah kalah doklah diam, bila ada pilihanraya lawan lah semula. ni tak, usaha nak perjatuhkan yang menang sampai sanggup tabur berjuta-juta wang yang sepatutnya diberikan kepada rakyat. Lepas tu guna taktik kotor untuk rampas kuasa.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Local Fighter berkata...

cikgu..ni cikgu PASTI ni..hehe..

bila Perak kne ambik ngn BN ckp rampas kuasa. tp yg Tian Chua n da gang gi kejar MP BN kat Taiwan pujuk lompat PR bleh pulak yer..hehe.. walharamu walhalalku..

tuduh BN tabur duit juta2,ada bukti ker? yg aku musykil nape anwar duk dlm penjara 6 tahun, kuar je bleh duduk kat banglo berjuta2 kat segambut. anak boleh bljr oversea, mne dpt duit..? bini dia sibuk ceramah bebaskan Bang Nuar dia je.hehe... ada sponsor mne2 ker B.A.B.I. tu?

Tanpa Nama berkata...

Cikgu ? Ni Gerenti Cikgu yang dapat Cikgu masa tahun 1986 (zaman ekonomi melecet dulu ni)Terpaksa jadi cikgu. Tul Tak?

Jangan ikut perasaaan cikgu. Yang banyak bercakap disebelah cikgu tu banyak nye loyer! Lawyer ni (bukan semualah) kebanyakkan mereka (kafirun laknatullah) mampu membebaskan wa'ima orang yang bunuh orang, sebab dia pandai belit. Jadi janganlah cikgu terbelit sama. Istighfar (bukan sebab terbukti cikgu bersalah, tetapi sekadar menerima seadanya cikgu hanyalah seorang insan yang kerdil), mandi taubat, sembahyang taubat. Duduk lam setengah jam sesorang pun cukuplah. InsyaAllh cikgu akan tersedar kembali siapa cikgu sebenarnya dan dimana cikgu berada sekarang!!

MElayu BErsatu @ CEpok

amierls berkata...

saya rasa la artikel awak terlalu perkauman dan melampau dengan cara mengutuk dan menghina ahli politik pembangkang macam mana kita nak merealisasikan konsep satu malaysia jika artikel hina begini masih ditulis esh....esh....esh....