Selasa, Mei 12, 2009

Sidang akhbar Anwar Ibrahim


"....keputusan ini adalah sangat tidak adil. Ini hanya menunjukkan mahkamah tidak telus dan berlaku campurtangan pihak UMNO dalam proses keadilan. Nizarrrr sepatutnya kekal sebagai Menteri Besarrrr. Dia masih belum lagi meletakkan jawatan, maka adalah salah untuk Zambry mengambialih jawatan Menteri Besarrrr Perak.

Kami di Pakatan Rakyat akan berjuang dan melawan habis-habisan sebarang kezaliman dan penafian keadilamn ..."
Seorang pembantu mencuit Brader Anwar Bin Ibrahim ditengah-tengah memberi kenyataan di sidang akhbar berkenaan krisis Perak.

"Apa? Ada apa? Sekejap tuan-tuan dan puan-puan ..."
Pembantunya membisik sesuatu di telinganya. Nizar menang dan bukan kalah. Dia memberitahu maklumat terbaru yang diterima. YB Brader Anwar Bin Ibrahim tersilap. Dia mengharap kalah kah?

"Tuan-tuan dan puan-puan, ini maklumat terrrbaru. Mahkamah tinggi telah mengumumkan keputusan dan Nizarrrr masih kekal sebagai Menteri Besarrrr. Alasannya adalah dia belum meletakkan jawatan dan hanya melalui undi tidak perrrrcaya baru dia diturunkan dari jawatan Menteri Besarrrr.

Saya bagi pihak Pakatan Rakyat merasa amat gembira dan ingin mengucapkan terima kasih kepada mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi di atas usahanya membawa reform kepada sistem keadilan mula membuahkan hasil. Syabas kepada pihak mahkamah di atas keberanian untuk menegakkan prinsip keadilan dan tidak gentarrrr dan lunturrr kepada tekanan dan usaha-usaha untuk menafikan keadilan. Kami di Pakatan Rakyat akan sentiasa menyokong usaha untuk membawa reformasi.

Kemelut ini saya salahkan kepada Dato Seri Najib yang terlibat dalam pembunuhan Altantunya ... "
Mesti balik ke Najib. Wajib.

Apa agaknya Brader Anwar Bin Ibrahim akan kata bila dibisik pula, Zambry mendapat perintah mahkamah untuk penangguhan sementara menunggu rayuan?

Wow! Bagi yang berbaring tengah jalan dan menyerbu pejabat Setiausaha Negeri semalam, keluar! keluar! keluar! ... syoh! syoh! syoh!

28 ulasan:

DAKDEK30 berkata...

ngeh..ngeh..ngeh...sedap hanya sekejap..pukul canang satu dunia...dengar cerita di bgunan kerajaan perak ada setan meraung-raung cakap 'taknak..taknak..taknak..taknak.keluarrrrr!!'

ababina 328 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Husin Lempoyang berkata...

Ababina328

Pakai link atauringkasan cukup ...

Ini link kamu kan?

http://blok328.blogspot.com/2009/05/siapa-juga-yang-mengatakan-najib-tidak.html

Tanpa Nama berkata...

Saudara Husin

Kami minta sokongan untuk usaha yang murni ini.

Terima Kasih

http://deminegara.blogspot.com/

Bedah berkata...

betul kau cakap sin.

blum apa2 sedara altantunya dah kata umno 2nd coup ... http://sloone.wordpress.com/2009/05/12/umnos-2nd-coup-in-perak/

dia org dia org nabi ke? maksum?

Tanpa Nama berkata...

nuar ni nak nizar kalah utk kepentingannya.

blh ngata mahkamah utk selamatkan diri.

julai nuar masuk sg buloh. tak dapat berjubo lagi.

naluri utk wanita

kambeng berkata...

kdg2 usin punya cita,kelakar jugak..ekekeke

tabuan berkata...

Datuk NGEH tali yang di beli semalam simpan masih ada kegunaan.

Ingat wisel belum di tiup sebagai penamat.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
cekgu berkata...

huhu gud strategy..untuk memeningkan cik nuar..t senang gak nak dakwa dia psal kes liwat tu..sebab makhamah dah tulus katenye...

pakabuana berkata...

kepada yang berminat untuk membeli lirik lagu satu malaysia sila ke
http://bicaraselatan.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Semalam menang, kata mahkamah adil, hr ini kalah kata mahkamah tak adil..

Dasar Si Penjubor Negara..

jamilisa berkata...

Bro, Anvar Makkal Sakhti semakin tersepit. Teringat saya kata kawan-kawan,
masa susah ingatkan tuhan, kaya sikit lupakan tuhan, bila berkuasa nak jadi tuhan.

sin, mai pekena teh kat tempat biasa. P...., ada lapang ka

master berkata...

Bagus artikel ini. Kenapa Barisan Nasional tidak boleh berfikir macam Anwar?

Anwar in whatever situations, always he take it as his advantages. Look at the court decisions, whatever the court decision is, he always prepared for what to do next. I believe BN can do that as well.

BN is too egoistic.

dakwan berkata...

Muahahahaha......

Kelakau la baca sidang akhbar BABI ni......

PAS-Ajk Longkang berkata...

DAP tak mahu Nizar jadi MB.

DAP sokong DAP.

Barua2 PAS macam Penarek Beca kata maksudnya "Sultan Zalim"

Ngeh jadi MB- Suara rakyat untuk DAP lebih ramai.

Kit Siang dulu kata PAS bukan majoriti..

Sedar la sikit melayu2 PKR & PAS..
Siapalah Nizar tanpa Sultan.

Nizar tak jadi MB.
Nizar jadi ajk longkang & sampah aje

Tanpa Nama berkata...

hahahah..
sokong sokong...

-jonny little

master berkata...

Sorry. Wrong column.

According to Malaysiakini- MCA, Gerakan want fresh polls.

MCA and Gerakan are stupid. In that case you might as well give Perak to Pakatan Rakyat without having elections. Why you want bring up the mood towards Pakatan Rakyat?

If Najib is clever enough he will gives Perak to Pakatan Rakyat and let the drama continues.

NJ berkata...

Salam Sejahtera Tuan Rumah,

Maafkan saya kerana menerjah sebegini rupa dan lari dari topik. Ingin menumpang lalu untuk menyelitkan permohonan saya kepada pengunjung-pengunjung di sini.

Saya memohon anda semua untuk ke ke sini, KijangMas - DemiNegara, dan menyatakan sokongan anda dipetition online, kempen SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA.

Di sana, dipaparkan memorandum "SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA" yang ditujukan kepada TPM selaku Menteri Pelajaran.

Pohon sokongan anda semua.

Salam sejahtera,

"SATU BANGSA, SATU NEGARA, SATU BAHASA"

NJ

Tanpa Nama berkata...

masa dapat tahu ada stay on execution, nizar komplen psl sistem kehakiman.

nizar kata sidang 7 mei tak sash psl deklarasi tak di sain mb dan speaker.

padan negeri pasir berdngung. deklarasi oleh sultan la, boneka!

anti-pembelit anak murid babi

amirhamzah64 berkata...

salam bro.

kelako bro...........bro mmg kelako

Burung Jambul berkata...

Soalan Husin:
Apa agaknya Brader Anwar Bin Ibrahim akan kata bila dibisik pula, Zambry mendapat perintah mahkamah untuk penangguhan sementara menunggu rayuan?

Jawaban:
Penangguhan sementarrrra menunggu rrrayuan ini hendaklah terrrrtangguh sehingga 16 Septemberrrr sehingga Puckkatan Rrrrakyat membentuk kerrrajaan .

pakbelalang berkata...

To simplify matters, yes, dissolve the state assembly and have a fresh state election.

Given a choice I still feel that BN is the right choice to rule the state. Make no mistake about it. As for Pakatan Rakyat, they are just "greenhorn" administrator. For the last one year my assessment of their KPI is "ground zero". Nothing to shout about. A lot of inconsistencies and confusions in their administration. They were struggling all the way how to administer the state effectively. Their decision making process was rather topsy turvy. In fact, I don't see any direction as far as the development of the state is concerned. They were groping and more concerned about politics rather than focusing on the need to fulfill the rakyat aspirations.

Given a second chance to rule they would still continue groping how to develop the state.

Lets be practical and be logical whether by continuing giving PR the mandate to rule Perak again would really benefit the state. I doubt so. I think the state would be one step behind for at least 5 years with "zero" investment coming to the state.

Another scenario that would happen this time around, if there is really a fresh election, with the current sentiment, I can safely say that PAS will garner more support and more seats than PKR. PKR will be in the losing end. That's my best bet.

antidrM berkata...

Sin,

Ko memang kelakor..kelakor giler..

Sin,

Ko hidup tarik nafas tak?..ko tarik nafas untuk apa ha?...dah g solat zuhor tadi?...niat mandi junub tau tak?

Pakpong berkata...

I tell you, the Malays have no direction now. They are stupid race because they do not know what really they want in life. They are now "terombang ambing" because their political leaders confuse them and make them stupid. One going to hell, one going to heaven and one going to nowhere!

Also some of the Malay bloggers also make them lagi stupid by confusing them which direction they should follow. What poor Malays they are, whose minds are being manipulated to the extent that all of them would soon be going into the longkang together with their Malay political leaders (UMNO,PAS,PKR) and their political gurkhas and also those Malay bloggers who support either one of the three parties. All will doom to fail miserably in their pursuit to champion their Malay race. What a pity !!

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
amierls berkata...

kata terbuka sangat?tapi awat yang padam tu banyak sangat pak husin

Tanpa Nama berkata...

penakut betul si husin lengkuas,poraaaaah,yg sokong ...tanpa nama pun....simpan
yg hentam tanpa nama....dia buang,.....penakut le tu,suwer betul mak bapak yg dapat anak tg penakut mcm HUSIN AL UNTA ni,
ckp mcm unta,otak mcm unta,pikir mcm unta,tu le dia HUSIN AL UNTA,JGN MARAH NANTI AQNA JUAL ENTE KAT TOKEH BABI KAT PAYA MENGKUANG,