Khamis, Mei 07, 2009

Tak mahu dengar atau tak boleh dengar

Sivakumar hilang pendengaran akibat dijangkiti penyakit sawan babi S1N3 dari dua rakan parti yang bersamanya

Saya tak mahu dengar, Saya tak mahu dengar, Saya tak mahu dengar ...

Berkali-kali Sivakumar mengulang mahukan 10 orang ADUN BN keluar. Padahal mahkamah sudah batalkan keputusannya sebagai salah.

Tak mahu dengar atau Tak boleh dengar?

Tak boleh dengar itu OKU. Tak layak jadi Speaker dan wakil rakyat. Hehehe ... keluar si keling gila babi ini.

Tengok kawan-kawan komunis DAP macam gengster mahu paksa asak MB Zambery keluar

Betul-betul macam pasar Selayang pagi Ahad. Pasti penyakit sawan babi S1N3 sudah melanda DAP Perak.

Nasib memerintah cuma 11 bulan.

Kasi lagi kuasa pada komunis DAP ... Communist Action Party menyamar perjuang Demokrasi.

Baca Parpukari sini dan Shamsul sini.

37 ulasan:

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
SARFAMS berkata...

hussin lempoyan....

hussin lempoyan...

hussin lempoyan...

Abu Izzah At-Tualanji berkata...

dah tokeh suruh keluar tak nak keluar. Babipun kalau degil di tolak, tak nak masuk kandang boleh, kita tarik tali talinya dia akan undur sampai masuk kandang. Adun degil ni tak taule apa kaedah nak buat

antidrM berkata...

hey Husin, ko jgn lak berlagak cakap bukan2...aku kenal ko..keluarga ko...jgn cari pasal ha! nak tulis biar ada sopan sikit..aku hormat ko..tapi jgn sampai......

Local Fighter berkata...

mula2 tak mau dengar pastu bila ditunjukkan perintah mahkamah hukum rimba yg dia jatuhkan diluar dewan dgn gantung 10 YB tak sah..dia ckp tak mau lihat..berkali2 sehingga mulut berbuih kne sawan babi..!

ada hati org nak ugut ko husin..hehe.. nnt bila polis dtg nk tngkp terkencing dlm suar mcm Ketua AMK PKR hari tu! haha..!!

Abu Izzah al-boroi, sapa tokey? Siva ke Sultan? ni le gejala penyokong totok pakatan haram PR yang tak berdaftar dan tak berlambang ni.. tang dia sumer ok, tang BN sumer haram..

Ni kalo anak dia kne rotan sebab isap candu kat sekolah msti salahkan kementrian dan kerajaan.. dasar org 3rd class mentality!!

Bukan Keling berkata...

antidrM,

lu ingat wa cuak ke dgn lu?

DAKDEK30 berkata...

keling siva dah jadi sawan tak mahu dengar..sawan terbaru....

Tanpa Nama berkata...

Wei..ekonomi makin teruk skrg ni..penat la sbb org kita dek bergaduh pasal kuasa je..cukup2 la tu..susah2 kat Perak tak payah ada MB..Biar Sultan sorang je yg memerintah, Semoga negeriku Perak DR bertambah makmur..Aminnn.

Tok Uban berkata...

Apalah kau orang semua ni...buat malu melayu aje...yang kena tendang keluar...keling....yang dibawak masuk tu...keling jugak...dua-dua keling jugak...itu dulu Adun BN juga ada cakap...kalu jumpa keling sama ular....mana dulu mahu kasi hantam?....tapi...itu Adun sudah sokong sama 1keling.

tokay perabut berkata...

Sin,

Zambry patutnye bagt aje Siva bawak balik kerusi rumah speaker Perak tu.

Lepas order je la yang baru.

Aku boleh supply, no hal

Ampun Tuanku berkata...

krisis perak aku yakin akan memberi kesan besar pada pru13 nanti. org cina sangat2 marah.marah mereka bukan dgn demonstrasi, tapi dgn undi..tunggu

Abas berkata...

Salam:-

Tak kecut perutke orang Cina boleh tentukan siapa perintah dan siapa kalah dalam sebuah negeri seperti Malaysia ini yang menjoritinya Melayu!!!

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
saiful konon berkata...

Patutlah pembangkang menolak PPSMI, ia membuatkan Adun mereka keliru 31 vs 28 mana lebih besar.

Betul tu Tokey perabot :D

Burung Jambul berkata...

Sin,

Siva ni bukan tak mahu dengar sin, cuma dia dah terlebih dengar cakap Nga n ngeh itu je ... Agaknya lepas ni dia ni nak buat sidang kat mana pulak eh?

Tanpa Nama berkata...

woii antidrM belah la lu...cakap saje besaq tapi teloq banyak kecut..

pang5

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Engkau buat laporan macam dari public gallery Tamil Nadu State Parliment aje. Betul lah tuh, Macam koling karam.

Y.B Hisham Gemuk

Tanpa Nama berkata...

Kpd anti drm,
Oii anak haram, jangan main gertak orang la... jgn ingat orang lain takut. Lu mau jual murah kita boleh beli murah. Kalau adun pr rasa benar rakyat mahu mereka perintah, sila letak jawatan dan bertanding sekali lagi d kawasan masing-masing. Yg duduk diam dan perhatikan perkara ini lebih ramai dan sabar mereka ada hadnya. Dasar keling anak haram tak tahu di untung.

pang5jamil

Noor Hasilah Ismail berkata...

Thursday, May 7, 2009
Walkdtalk pengecut

Apabila dimaklumkan beberapa orang sahabat handai yang menyuruh saya membaca blog walkdtalk09, sebaik pulang dari kerja, terus saya membacanya. Suami saya agak marah apabila membacanya, tetapi apabila saya membaca tulisan itu terasa lucu pula.

Saya memang tidak hormat orang yang suka "baling batu sembunyi tangan". Bagi saya penulis seperti ini berani di belakang sahaja dengan bersenjatakan pena, tetapi takut bersemuka dan berselindung di sebalik nama samaran. Bagi saya orang seperti ini adalah seorang penakut. Bak kata bidalan, paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih!

Profilnya berbunyi "Menyahut cabaran DS Najib, berani menegur dan berani berubah" Nak termuntah saya membaca ayat itu. Awak yang sebenarnya yang cakap tak serupa bikin. Kalau awak berani menegur, kenapa mesti berselindung di sebalik nama samaran?

Saya boleh menerima teguran dan kritik dan tidak akan berselindung di sebalik topeng. Semua orang boleh membaca profil saya dan tahu di mana mahu mencari saya. Tidak seperti awak, penakut!

Awak sedar tak apa yang awak tulis itu bukan komen, tetapi adalah satu fitnah yang direka dan SUA PM sendiri boleh menyokong kenyataan saya.

Beliau mendakwa mendengar sendiri perbualan saya yang kononnya meminta projek dari SUA PM (macamlah orang tak tahu siapa yang dimaksudkannya itu).

Wahai cik kak/adik/abang di sebalik gambar orang tua manalah tu! Sesiapa pun boleh mereka ayat seperti yang awak reka itu. Adakah awak mempunyai bukti yang sahih mengenai tempat, tarikh waktu, rakaman dan saksi peristiwa itu berlaku?

Saya sudah menelefon SUA PM, Datuk Tengku Sarifuddin Tengku Ahmad dan memberitahu beliau mengenai penulisan blogger penakut ini serta meminta nasihat beliau apakah tindakan yang wajar dilakukan.

Datuk Tengku Sarifuddin pada mulanya terkejut, tetapi selepas saya membacakan komen itu di telefon, beliau terbahak-bahak ketawa dan berkata: "Bila masa engkau minta aku projek dan apa projek yang aku boleh beri pada kau? Mengarut. Inilah masalah blogger yang menulis sesuka hati dan mereka cerita. Aku sokong jika engkau mahu membuat laporan polis."

Wahai penulis yang berselindung di sebalik topeng, saya sudah mengenali Datuk Tengku Sarifuddin selama 20 tahun dan sejak beliau menjadi setiausaha akhbar PM selama lebih dari 10 tahun saya tidak pernah memintanya apa-apa daripadanya. Saya juga tidak pernah meminta apa-apa daripada mana-mana Menteri, Timbalan Menteri atau KSU.

Saya juga hidup sederhana dari dulu sampai sekarang. Walaupun duduk di apartment kos sederhana dan memandu kereta yang sudah berusia lapan tahun saya gembira kerana apa yang saya ada adalah hasil titik peluh sendiri secara HALAL, tanpa mengemis meminta projek dari Menteri atau wakil rakyat!

WalkdTalk melabel saya sebagai blogger setengah masak. Tapi saya nak tanya, bukankah awak sendiri pun baru setahun jagung dalam bidang ini? Bukankah blog awak sendiri pun pun baru bermula April 2009. Saya juga nak tanya dah berapa lama awak belajar menulis? Saya juga nak tanya kenapa takut nak dedahkan identiti? Bukankah berani kerana benar?

Saya tidak kisah jika beliau mengkritik penulisan saya. Tetapi apa yang beliau tulis adalah satu fitnah dan membabitkan dua pihak lain, iaitu Datuk Tengku Sarifuddin dan majikan saya, Agendadaily (walhal di nota pengenalan blog ini saya sudah menyatakan bahawa segala tulisan saya tidak mewakili organisasi tempat saya bekerja).

Fitnah beliau itu boleh menjejaskan reputasi saya, Datuk Tengku Sarifuddin dan majikan saya. Dengan nama ALLAH saya bersumpah tulisan/tuduhan Walkdtalk adalah fitnah yang bertujuan menjejaskan kredibiliti saya dan majikan saya!

Walkdtalk, I dare you to reveal yourself and prove your allegations. Are you man or woman enough to come to me and repeat your allegations straight at my face?

Atas semangat keadilan, saya memberi peluang kepada WalkdTalk untuk menarik balik tuduhan fitnah ini. Saya memberi tempoh sehingga 8 Mei, 2009, jam 10 pagi. Sekiranya saya tidak mendapat apa-apa maklum balas dari anda, saya akan membuat laporan polis secara rasminya.

And I am not joking!

Tanpa Nama berkata...

usin o usin
bodohnya ko..namanye je melayu umno. kau tak dapat ke projek satu dua dari pakej ransangan bapak kau tu.Ataupun pakej tu tak meransang diri kau.
Orang umno ni kalau nak duit, no satu. Contoh terdekat kat PKFZ. Cuba tengok siapa dan bapak siapa dapat habuan. Dari tanah, legal firm, semuanya bapak ko punya.
Nak tanya sikit Usin dan umat melayu UMNO yang bodoh ni, kau ingat duit tu bapak korang yang punya, boleh bawak pegi disneyland, australia

Polis pun dah jadi bodoh angkara Umno yang bangang. Bayangkan lah RM41Billion setahun dihabiskan oleh pekerja kerajaan yang seramai 1.2 juta. Tak profesional lansung. Mereka ingat bapak UMNO yang bodoh bagi diorang duit tu.

salam sayang
HUSIN BODOH

Ampun Tuanku berkata...

Abas berkata...
Salam:-
Tak kecut perutke orang Cina boleh tentukan siapa perintah dan siapa kalah dalam sebuah negeri seperti Malaysia ini yang menjoritinya Melayu!!!

=====================================

kenapa nak kecut? sekarang pon cina yang tentukan kuasa UMNO memerintah.MECD/ekonomi leberal, status agama anak dll

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
pakbelalang berkata...

Time to declare emergency or better still declare Perak state as as having "absolute monarchy system". Kuasa balik semula kepada Sultan Melayu jajahan Negeri Perak. I still remember when the late Tun Ismail made a public statement on TV telling the rakyat that DEMOCRACY IS DEAD.

Yes, history would soon repeat itself. DEMOCRACY IS DEAD AND THIS TIME FOR GOOD.

Actually, I am a monarchist and a typical conservative person of old generation. I believe in "guided democratic feudal system" if there is such a term.

I don't believe in absolute Westminster parliamentary democracy. It is a nuisance because our multi-racial rakyat are inclined to take advantage by abusing the system. The rakyat are still not matured enough to practise the system even after 50 years of practising it.

So in order to prevent anarchy and causing a lot of distractions to the daily life of the rakyat I think the most appropriate thing to do is for the rakyat "berpayong semula bersama Raja Melayu".

Daulat Tuanku ! Daulat Tuanku ! Daulat Tuanku !!

pakbelalang berkata...

Police detained 69 people, including 10 Members of Parliament and state assemblymen, for participating in an assembly near the Perak Darul Ridzuan building, the venue for the Perak state assembly sitting Thursday.


comment:

Tangkap. Sumpat dalam kem Kamunting ISA. Buat Operasi Lalang.

pakbelalang berkata...

PERAK ASSEMBLY SHOWDOWN: Perak Regent admonishes Nizar to respect royal address

The Raja Muda told the duo: “I don’t want to get involved in this. I just want to give my speech, so respect my speech, when I am giving it. You understand that? If you want to work with me in future, you have to respect my speech. Understand?

comment:

What a great Regent he is.

Daulat Tuanku !!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Hari ini umno tendang PR keluar dari dewan.
Besok hari , PR akan campak umno masuk laut China Selatan.
Tunggu dan lihat aje lah.
Ada 3 tahun lagi atau bila-bila masa dari sekarang.

Perak Bodoh berkata...

Suruh aja ADUN Pakatan letak jawatan beramai-ramai. Boleh adakan pilihanraya serdahana untuk separuh negeri Perak.

Saja nak tunjuk kuat - Itupun kalau berani.

Hari ini aku bersyukur pada Allah sebab dapat melihat gambar Sivakumar diheret dan ditendang macam Babi Kurap.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
antidrM berkata...

Sin dan kuncu2...kemain lagi ko orang ya....

Sin kalau ko berani kita jumpa la...bagi tau kat mana tempatnya...

aku betul2 ni....ada berani...

Panglima Perang Cyber berkata...

Sin, marah nampak..?

hehehe

gua marah jugak beb...mujur tak tulis perkataan ba** puki*** je...

gua tak tahu nak buat macam mana tengok perangai gila ba** si siva yang perasan jadi dewa minta orang angkat keluar tu.

degil betul...

bagus di ISA je si mamat beng*** ni...


Sin, gua pun marah woo...

apa kata kita kutuk 7 hari 7 malam tanpa henti si mamat ni termasuk nizar sekali ?

bye sin, jgn marah selalu nanti kena jual.

hehehe

Tanpa Nama berkata...

Itu uniform Sivakumar ada mau kasi balik ke?

MRSM Kalae Chepo 66/73

Nerang berkata...

pang5jamil,,,

engko pun bendul kuasa tiga, kalau letak jawatan mana boleh bertanding balik semula, kurang-kurang lima tahun kena tunggu, akal ada tak mencari ilmu lepas tu melalak buat cadangan bodo... buat malu melayu jer dengan bangsa lain...

Tanpa Nama berkata...

Oi Nerang,

Apa nak takut letak jawatan.
Kan "rakyat", undi ideoloji PR dan bukan orangnya.
Contoh, Gwo Burne, Yang Berbogel, Yang sedekah seks, Yang kahwin 2, Yang nak meneruskan pengajiannya.

If you are so confident "rakyat" is behind you, walk the talklah.
Tapi jangan buat macam WalkDTalk yang pengecut tu.

NerangBangang

Tanpa Nama berkata...

kenapa nak kecut? sekarang pon cina yang tentukan kuasa UMNO memerintah.MECD/ekonomi leberal, status agama anak dll

10:37 PM - betol betol betol.... umno hanya memrintah(baca:berkerja) tapi cina yang banyak masyuuuuukkkk...

Ah Seng berkata...

Sin,
Babi gemuk kalau dijual kat pasar ada harganya boleh gak disembelih kasi makan kat Cina. Tapi kalau setan belangkong dan kominis tu..nak jual tak laku satu sen.