Isnin, Mei 04, 2009

Berhati-hati dengan perampas mikrofon - Ketua Polis Perak


IPOH Mei 3hb - Ketua Polis Perak, Dato Zulkifli Abdullah mengingatkan pihak kariah Masjid dan Surau supaya berjaga-jaga dengan kegiatan merampas mikrofon dan tugas mengimam sembahyang.

Dalam satu Majlis penyampaian hadiah kepada murid-murid yang terlibat dalam program peraduan trafik antara sekolah hari ini, beliau mengingatkan beberapa kejadian dimana orang yang disyaki merampas mikrofon di tengah-tengah Majlis untuk berucap. Dia mengaku dirinya sebagai Menteri Besar Perak.

Selain dari itu, Dato Zulkifli mengatakan orang yang sama juga mungkin terlibat dalam beberapa kejadian menerpa ke hadapan untuk menjadi Imam sembahyang. Ini sering menimbulkan ketegangan dengan jemaah setempat dan tuan rumah Majlis yang telah memilih Imam yang akan mengetuai sembahyang.

Pihak polis meminta orang ramai supaya berhemat dalam bertindak dan tidak menggunakan kekasaran.

Kata Dato Zulkifli, apabila ditahan orang ramai dari menggunakan mikrofon dan menjadi Imam, orang yang disyaki akan hanya beredar dari Majlis.

Maklumat dari siasatan terawal mendapati orang yang disyaki menghadapi penyakit tatawumalu yang simtomnya adalah mahu menjadi orang besar dan sanggup lawan sesiapa. Dari maklumat orang ramai, orang ini hanya menurut perintah dua saudara mara Chin Peng dari Setiawan.

Pihak polis akan terus memantau keadaan dan telah memberitahu pihak Hospital di Tanjung Rambutan supaya berjaga-jaga.

Pihak polis mengalu-alukan mana-mana pihak yang boleh mengubati penyakit sedemikian untuk tampil ke hadapan. - Agensi Husin Lempoyang

45 ulasan:

Jamal Pak Tongkol berkata...

Dia cuma penyakit nak mikrofon dan bukan kolum microfon.

Kalau dia cucuk mikrofon ke bontot, baik hantar berubat dengan Nuar berahi.

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Si Yop yang engkau maksudkan tu agaknya one of the many PKR sleepers yang dah beranak pinak macam kutu babi dalam ranks parti PAS. Ranaplah PAS tak lama lagi.

Bilal Salleh
Masjid Jamek Changkat Jong.

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Mamat sekor ni macam orang gila talak.
Kalu pompuan, gila meroyan.

kratos

Nasionalis berkata...

Universiti Nizar patut ambik balik ijazahnya. Matematik 31 lebih dari 28 pun dia tak faham.

kluangman berkata...

Selalunya kegilaan akan sesuatu itu bermusim, bila penat dia berhenti terutama jika gelagatnya tidak diperdulikan lagi.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

http://mplipis.blogspot.com/

Tok Uban berkata...

Tak apa rampas mikrofon untuk imamkan sembahyang...jangan rampas tanah orang melayu bagi kat cina...rampas projek banyak-banyak bagi kat cina.

Sin, tak perlulah kau nak bantai orang lain...aku akan respect kat kau kalau kau berani membetulkan Umno...ramai sekarang ini ahli Umno menunggu siapakah yang boleh memulihkan Umno...mungkin kau sin...

Tanpa Nama berkata...

Dulu datuk saya pernah mengubati orang yg sakit macam ni.

caranya begini.
sebut tiga kali Allah Hu Akbar.

Bila bilal sebut Allah Hu Akbar kali pertama,semua makmum keluar dan ambil kasut.

Kali kedua,... masuk balik dan pegang kasut.

Kali ketiga ,....semua makmum baling kasut tepat pada kepala si pesakit tadi.

tak sampai satu minit gerenti baik.

-JEBAT MELAKA-

Local Fighter berkata...

Macam le ko tak tau Sin, puak2 pro-Anwar dlm PAS mmg mcm ni perangainyer.

Lps masak **** kat kedai bak kut teh cino, trus gi nak bg ceramah kat msjd smpi tak sempat samak tangannyer. hehe...

nak tunjuk alim konon. sbnrnye nak bermegah konon boleh bg khutbah. pigi dah..

Dlu masa zaman kerajaan Abbasiyah kat Baghdad, gebenornya Hajjaj bin Nun pun boleh bg khutbah berdegar2 tp belakang kasi bunuh itu org Islam,rampas harta org Islam... ni pun perangai sama je dgn Nizar. amik tanah org Islam bg kat Cino. Celako ko nizar ngeh nga!!!

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
amirhamzah64 berkata...

salam bro,

Biorkan aje bro. Makin dilayan makin menjadi.

pakbelalang berkata...

Kalau kurang adab. Jawabnya simple saja. Tak salah bagi penampar atau lemparkan selipar jepun buat macam reporter Iraq lempar kasut kat Bush.

Itu saja boleh buat kalau nak malukan mereka.

There is time to be defensive and there is time to be offensive.

Jangan kena buli tak tentu arah. Maruah mesti jaga.

anaklangkawi berkata...

hehehe.. menarik!

epinkluang berkata...

Tok Uban cuba fikir dgn akal 3juta ahli umno tak kan satu dua org punya kerja kau angap umno rasuah apa punya bodoh tuk uban ni tu kutuk tak sedar diri pergi sekolah umno kerja umno bayar gaji naik kereta keluaran umno balik kg guna jln umno minum air umno makan beras umno kawin pun pakai jurunikah umno isteri beranak pakai hospital umno mati pun nanti tanam kubur umno tak tahu kalau kau nak ikut PKR dan DAP bakar aja.

edpinkluang berkata...

Nizar barua DAP kalau jadi ceramah ugama bukan nak tegakan islam malah kutuk melayu BN dan puji cina DAP .Tak tahu lah akn betapa bodoh dan bahlul org pas da pkr ni.kalau nak ikutkan kelulusan tinggi BA sekolah pulak Bahasa inggris BI kalau tengok kepandaian BA+BI jawapan nya BODOH MACAM LEMBU

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
kingsejong berkata...

Sin, Dia dijemputlah sin bukan dia rampas mic tu. kau ni, tak baik buat fitnah tau. edpinkeluang, aku nak gelak pun ada, kesian pun ada dkat kau ni. Jalanraya, hospital, kereta, jurunikah semuanya UMNO punya. Ha!.Haa!..ha!. edpinkeluang, cadangan aku, kau masuklah rajalawak musim ke4 nanti.

Anak Lenggong berkata...

Hari jumaat dulu aku balik kampong so pie pekena laksa & cendul kat Lembah..sambil lepak kat jeti sampan dan sebelum solat jumaat kat masjid ubaidiah..aku saja jee berborak ngan pekedai dan jemaah kat situ..mereka kata kes yang tidur kat jalan tu bukan melibatkan orang kuala(tempatan) tetapi ianya dilakukan oleh orang luar..so yang menerima behana nya orang tempatan...mereka orang luar cuma tau berak sahaja tetapi taik nya orang tempatan yang menerima..begini lah perangai puak PR...selalunya berbagai kerenah tu dilakukan oleh orang luar daerah...

Vincent berkata...

This is something I would like to share with all friends.When I first went into Lim Kit Siang's blog (blog.limkitsiang.com), the first thing I read is him calling Mukhriz (Jerlun MP) and Tan Keng Liang (gerakan kedah youth chief) as people "lack of grey matters" and silly. That was about 2 weeks ago. Today, I read that he said "the IQ of the Health Minister, Datuk Seri Liow Tiong Lai, who is MCA Vice President and Penang MCA State chief, is highly suspect when he could not understand simple English". The problem is that the more Lim Kit Siang branding that he is smarter than the rest of the people in the world (which I don't belief), the more people will just see him as a person barking on the wrong tree. I support DAP but I wish that our party's chairman can be more polite when addressing other leaders (whether they are Barisan or Pakatan). Otherwise, this will set bad example to the new generation of Malaysians.

Parpu Kari berkata...

SIN, MEMANG BETUL SIN, AKU PUN ADA DENGAR BANYAK KES INI TELAH BERLAKU DI PERAK SIN!

TAK LAMA LAGI MAMAT NI AKAN MASUK TANNJUNG RAMBUTAN LA SIN! MUAHAHAHAHAHAHA

ORANG PERAK SEMUA BERHATI-HATI YA!

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
fullback berkata...

nak jadi cerita zaman aku tadika dulu pun aku pernah kana penampar dengan ustaz aku sebab berebut nak azan sampai bergaduh dalam surau.. ustaz aku cakap saya faham kamu semua ni budak2 lagi sebab tu la jadi macam ni.. nak azan pun sampai bergaduh.. nanti dah dah besar panjang orang surau azan pun dah tak mau.. tetapi di dalam sistem politik sekarang ada juga orang bergaduh nak jadi imam ya.. kalau la ustaz aku masih ada sure kena penampar punya.. ustaz jasa mu tetap dikenang..

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
pak mat tempe berkata...

Sin den pon nak juga menyampok crita kau ni, Macam pernah terjadi kat kampong den lah dulu. Sorang mamat tu asyik nak tunjuk suara dia nyanyi karaoke yang jenis open tu. Lama2 asyik dia yo nyannyi tuan kedai sound lah dia supaya beri peluang kat orang lain pulak. Oleh kerana malu dan sakit hati dia boleh surukan microphone dalam baju dia. Meragaulah tuan kedai mencari sampai terpaksa tutup lah kedai karaoke malam tu sebab takde mic spare. Sampai rumah baru dikeluarkannya. Tu lah ini microphonne punya hal banyak orang bergaduh. kah kah tak kelakar pun. Morale of the story, sentiasa simpan microphone spare dlm apa2 majlis.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
saiful konon berkata...

Bahaya ni kerajaan kena pandang serius, wabak selsema babi dikesan di mexico. Wabak taktawmalu di kesan di Malaysia, Masalahnya org yg dijangkiti tak mati. Rugi2....

Burung Jambul berkata...

Sin,

Tak lama lagi kalu dibiarkan Ustaz Nga pon akan berebut mikrofon pasal nak bagi khutbah kat masjid. Tapi takpe, Nick Ajis cakap boleh....

pakbelalang berkata...

Burung Jambul,

Tak lama lagi mungkin Ustaz Nga nakkan status jadi Tok Guru di Perak? kah,kah,kah !!

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
kuc1n993m0k berkata...

lol lol lol.
its very funny to read how adult people( or adult with 12 year old thinking?) arguing political idiotic stuff..

wakakakkaka..

keep the jokes on.

Tanpa Nama berkata...

http://kembarapolitik.blogspot.com/2009/04/bubar-dun-lain-hulu-lain-parang.html

Tanpa Nama berkata...

http://kembarapolitik.blogspot.com/2008/12/mb-perak-berbohong-atau-flip-flop.html

pas tu..? berkata...

Kesian le.. ke.. dia Sin. Dia kan pembela semua bangsa.. tapi lebih ke Cina le.. Saham tu.. Melayu apa dia peduli.. Cina tu siap baca ayat Quran pun diaorang dah rasa sebak hati.. Tak terpikir pulak, Cina yang sama la tak mau hudud di bumi ini..

Tak tahu la Sin..

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
kluangman berkata...

Sin, buat apalah kau sebok sebok nak menyedarkan bangsakau jika bangsakau dan bangsaku sendiri pun sebok nak jual hak dan maruah depa kepada bangsalain..

Elok hang tarbiah unta supaya lebih fofesyenal.

LensaPR berkata...

BERAPA JE HARGA MIKROPON TU. KAMSYEN KAPAL SELAM LAGI RATUS JUTA BIB.JANGAN JULING MATA KAU SIN.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Harun Lempeng berkata...

Orang fakatan riot dan penyokong kj ada satu kebodohan yang sama.

Bila komen tak letak nama samaran, akhirnya komen kena buang.

Kan bingai punya perang saraf???

Ini hasil belajar ox fart dan sekolah pondok.

Yang MCKK jadi gay ... dunia2 dah patut dijual.

amierls berkata...

KEPADA LOCAL FIGHTER YANG JAHIL AGAMA:SAMAK HANYA MERUPAKAN PERBUATAN MENYUCI KULIT BINATANG MACAM ENGKO YANG KO NAK CAKAP TU SERTU BODOH!CHEK RASA KO PATUT RAJIN2 PI SURAU KA MASJID KA PI DENGAQ KULIAH AGAMA BAGI PANDAI DULU,LEPAS TU BARU MAI TULIS BALIK FAHAM.HIEEE...BENGONG SUNGGUH BUDAK NIE DAN LAGI SATU PESANAN,INGATLAH KAMU BAHAWA MENFITNAH ITU DOSANYA LAGI BESAR DARIPADA MEMBUNUH.BOLEH KHUTBAH LAGI BAGUIH DARI ORANG YANG NAK BEZA SERTU DENGAN SAMAK PUN TAK TAU APA PUNYA MANGKUK LA BINATANG SEKOQ NI KESIAN....KESIAN