Selasa, Mei 05, 2009

Lagu ini ditujukan buat Penasihat MAS baru

Lagu ini ditujukan buat Tun Lah yang dilantik menjadi Penasihat MAS dengan ucapan terbang-terbang selalu.

Kesilapan yang lepas tidak menjadi penghalang untuk maju ke hadapan. Kesilapan yang lepas kamu kena perbetulkan.




Teringat kata-katanya "Kita kena tolong Air Asia kerana ia syarikat Bumiputera."

Muga Tun Lah dapat tolong pulak syarikat kerajaan yang dipunyai semua rakyat.

22 ulasan:

amirhamzah64 berkata...

salam bro Husin Lempoyang,

Kawan pun nak tuju lagu gak kat Pak Lah......

Di Mana Suara Burung Kenari

Dimana suara burung kenari
Selalu merayu menghibur hati
Mengapa kau tidak menyanyi
Merajukkah dikau kenari?

Hai burung kenari sedang sembunyi
Dibalik rimbunan pohon yang tinggi
Semalam ku tunggu di sini
Kenapa kau tidak ke mari?

Ooo... tak usahlah
Engkau meradang

Ooo.. begitukah
Segera aku datang

Hai burung kenari mari ke mari
Buangkan yang keruh ambil yang jernih
Marilah bersama menyanyi
Hapuskan hati yang bersedih

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
tuan penasihat berkata...

Sin,

sepatutnye Tun Lah ni jadi penasihat syarikat jual unta atau pawagan GSC je. boleh le tengok wayang free selalu

Tanpa Nama berkata...

Tahniah buat Tun Lah.

Pesan saya, jangan tido bawa kapalterbang!

musli oli berkata...

harap-harap jangan MAS yang dah ok oleh pengurus dari Sarawak tu kena Tsunami Tun Lah. Anyway tahniah kerana dapat GLC yang ada harga untuk di jual komdian.muslioli.blogspot.com

Tok Uban berkata...

Sin,

Kau fikir ada chan tak menantu dia dapat sambar pramugari?

pakbelalang berkata...

Tun Abdullah Appointed As MAS Advisor

comment:

Just to put on record, what does he know about airline industry to make him eligible to be MAS advisor? How much he is being paid as an advisor?

Anyway, if it is just a political appointment then it is really a waste of company's fund. Well, it looks like it has become part of a tradition for ex-prime minister to be given a so-called lifetime "high profile" job with all the "mind boggling" perks attached just to "acknowledge" his vast contribution to the nation.

Is there an annual KPI assessment for an advisor or the job is exempted from it? What a lucky guy he is !!

airport marshall berkata...

habis jahanam MAS bapak aku!~

TooLBoX berkata...

Sin

Cam mana lar rakyat nak tertarik semula kat BN kalau asik buat benda-benda atau lantik orang-orang tak semenggah macam ni.

Alahai!.. MAS pun baru nak bernyawa semula silap-silap haribulan boleh kaput. Takpelar Sin kita pakat reramai naik unta lar pulak

Tanpa Nama berkata...

mungkin utk advertise betapa empoknya tempat duduk kapalterbang hingga nyenyak tidor

zzzzzzzzz

Rembau berkata...

Sin,

Tun Lah kata "Kita kena tolong Air Asia kerana ia sykt Bumiputera".
KJ kata " MAS kena tolong Air Asia kerana ia sykt syer ana ".

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Hj Bakhil berkata...

Macam mana orang yang menjahanam MAS dijadikan penasihat? Ini namanya Punasihat. Pasti yang untung nanti Airasia si KJ.

Burung Jambul berkata...

Pak Belalang,

"Just to put on record, what does he know about airline industry to make him eligible to be MAS advisor?"
Tun Lah apa yang tau pasal Airlines Industry..Yang dia tau hanya AirLiurs Industry .

Tanpa Nama berkata...

TAK TAKUT NAIK MAS KAA...

MELETUP DI UDARA , SIAPA AKAN SELAMAT...

JAWAPANNYA "SELAMAT TINGGAL"

DIHARAP PAK LAH LEBIH KERAP MENAIKI MAS

---gATAL tANGAN---

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

ana pun ada lagu jugak...cam ni...

Oh tak mungkin! tak mungkin! dia kembali,
oh tak mungkin! tak mungkin! dia buat hal lagi,
cukup sudah dia lingkupkan semuanya
cukup sudah suruh dia bersara LAHhh


Deloitte

Harun Lempeng berkata...

Tun Lah ... Itu lah ... Tulah

Tulahan kepada bangsa dan negara.

Pemimpin yang tak bertanggungjawab dan leka.

Layak dipanggil TULAH

washad berkata...

pak belalang.. Tun Lah expert pasal kapal terbang.. Jgn dok kata dia tak reti pasal terbang, tgk betul2 rekod dia.. Hahaha.. Tu kapal terbang khas PM tu, bukan ke hasil idea beliau.. Kira hebat la pasal kpltrbng ni.. Tum M pun xleh lawan ooo..

sidek sepakraga berkata...

Sin,

TunLah mana layak jadi penasihat,
dia ni patut di beri nasihat je agar jangan kuat tido

Tanpa Nama berkata...

Peluang nak guna duit kerajaan untuk melawat Perth, Mediterranean dan tempat lain dah tak ada, jadi DSN bagi dia jadi Penasihat MAS, bolehlah dia keluar negara free. Kesian dia, tempah k/terbang eksekutif ingat dapat guna lame, tapi jadi sekejap aje.

Apelah nasihat yang dapat dia beri? Kalau pun ada lah nasihat dia beri, mesti nahas / punah kalau ikut.

Orang Lama