Khamis, Mei 21, 2009

Sembang Penanti di warung


Minggu ini ramai terkejut dengan keputusan Barisan Nasional tidak meletakkan calun di ADUN Penanti. Macam-macam pandangan pakar-pakar penganalisa politik di warung kopi ...

Pak Su: Malu kito ... Dari 1955 hingga lani, tak penoh Perikate atau Barise Nasional tok letok calun dale mano-mano pilihanraya. Oh malu, malu sungguh!

Wok: Tak bule kecek gitu. Kita tak tahu. Apa cerita sebenarnya, Pak Su? Harap Najib buak keputusan yang betul?

Pak Su: Huh ... apa lagi tak tahu, dema lebih tahu benar ko? Dah umum dan kahabr dalam paper, boleh selalu nilai. Apa langsung dia tahu semua maklumat, dia boleh buat keputusan betul?

Jenal: Itulah mu, Wok. Semua berserah pada pemimpin. Takkan dema tau semuo. Kan Najib kata akan banyak mendengar. Ghoyaklah!

Wok: Buke gitu maksud aku. Ghasonya bijok jugo Najib. Dah tau Nuar Berahi nak main wayang di Penanti. Tiap-tiap bule dia nok pilihanraya kecik. Sambil melemahke BN, dia nok bue oghe-oghe dio. Bila BN tanding pilihanraya, boleh Nuar gasok BN dan dapak lipute surak kaba. Bila gini, kecewo dio.

Pak Su: Gilo ... sene mu kecek. Maruoh mano nak letok?

Jenal: Betul juga. Buak gapo kito habih duik? Penak bade. Dah tau tentu kalah. Penanti tu lubuk PAS dan berada dale Permatang Pauh. Nuar taksih tau kekuatan kito sebena.

Pak Su: Mu ingak ini serupo masa Batu Talam ke? Bila dema tok tanding, lepah tu dema mene lima negeri ...?

Wok: Itulah dia ambo nok ghoyak. Dah tau nak kaloh, buak apa tanding. Usoh tanding. Ado rezeki, pilihanraya umum kito mene balik pulok.

Pak Su: Oh ... molek lah. Oghe kato PRU13 susoh untuk BN. Jadi toksoh tanding PRU13. Harap-harap PRU14 mene ... Bengong!

Jenal: Tanding kaloh, tak tanding salah ... Pak Su.

17 ulasan:

suri berkata...

Salam,

Saudara dijemput untuk buat komen dalam blogs.
Saya tak kisah dari puak mana pun.

Isu semasa dan panas dalam

http://penpusaka.blogspot.com/

kerabat berkata...

hahhhahahhahhahahahahahhaha... lu mmg jinuis (bijak) lah husin.. hahahhahahahahahha

nanti aku mintak sultan perlis bagi pangkat dato kat ko.. kakakakakakkakakakkakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

Sin..

Aku rasa gambar tu orang2 sebuah kampung di daerah Tumpat, Kelantan.. Betul x?

Wassalam..

Set Tupat

Burung Jambul berkata...

Sin,

PRK Penanti lebih best tiada langsung dibuat liputan akhbar atau elektronik . Buat macam pemilihan ketua darjah . Gerenti lepas ini Brader Nuar tak nak saje - saje buat PRK lagi .

Kopi Ginseng berkata...

Saudara Husin ,

Saya tengok gambar semua pelanggan yang ada diatas meja minum tea-o je , takde pun yang minum kopi .

BATU LAKIT berkata...

penanti.

Tepuk sebelah tangan jer ler PKr...
kalau nak bunyi sedap tepuk B*****,bergema bunyi sampai ke Turky nun...

ubatkuat berkata...

kepala haram jadah kau ,,,,kau ada bagi royalti ke kat anakberanak husin lempoyang ,mengenai trade mark dalam filem pramlee tu,,kalau belum aku nak kau bagi kendian carilah pu;ak trade mark sendiri,,jangan suruh org copy kau punya ulasan konon,,muka tak malu dan ditampal kulit khinzir betul kau,,,,carilah modal lain

kluangman berkata...

ubatkuat tu apahal mengamuk tak tentu pasal - terlebih dos viagra ke..

Bawa bertenang bang, kurengkan provokasi, tingkatkan prestasi.

akusayangumno berkata...

Ada sorang minum teh + susu atau kopi + susu dikepala meja tu. Nak tau pi sana dan tanya depa.

**Blogger2 utara adalah dialu-alukan untuk listing kat NOBLE http://northernbloggersleague.blogsopt.com/

Mr.KETAM berkata...

Sesama Islam bergaduh.. CINA dan INDIA juga yang UNTUNg..

kalau nak jual Orang aku rasa jual lah orang melayu kerna Melayu senang kena jual...

awe berkata...

USIN,

tak pahe ambo apo mu nak crito nih

Mohd Khairul Anwar berkata...

Aku tak kisah sangat dengan Penanti tak bertanding lagi baik dah tau kalah buat apa buang duit. Buat apa decision pon mana buleh semua orang puashati.

BTW, isu scholarship kita jangan tertipu dengan orang2 yang tak tahu bersyukur, daripada 0 kepada 10%. Elok tak payah buka langsung dulu. Harapkan Timbalan Menteri Cina pon ntah apa maklumat yang diberi (aku masih teringat orang Melayu putih disangka China dulu).


“Biasiswa JPA kekal sebanyak 2,000 tawaran setahun dan tambahan untuk pelajar bukan bumiputera diambil daripada kuota pelajar bumiputera. Ini menjadikan nisbah pemberian biasiswa JPA itu kini adalah 50 peratus untuk bumiputera, 45 peratus untuk bukan bumiputera dan lima peratus lagi kepada lain-lain kaum,” katanya ketika membahaskan Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9) di Dewan Rakyat hari ini.

Yangini aku setuju tak kira apa kulit rakyat Malaysia patut dapat.

Menurut Khairy, tindakan mengubah nisbah itu adalah satu langkah yang tidak bijak kerana sepatutnya jumlah tawaran biasiswa itu diperbesarkan agar hak bumiputera tidak diambil manakala penambahan tawaran biasiswa dapat diberikan kepada bukan bumiputera.

“Saya harap perkara ini tidak disalahfahamkan. Saya harap semua pelajar yang cemerlang diberi peluang tanpa mengira mereka pelajar bumiputera atau bukan bumiputera tetapi tambahan tawaran biasiswa itu tidak boleh diambil daripada kuota untuk pelajar bumiputera,” katanya.

antidrM berkata...

Sin,

Jgn lupa air sembahyang jumaat..ko tau tak berapa rakkat sembahyang jumaat Sin?

Ala...BN takut kalah Sin..itu je...

Raiman berkata...

ADUN PAS Manek Urai pulak meninggal ... Najib Najib apa nak kau buat Najib?

Orang dah panggil kau tak ada telor????

Gurindam Jiwa berkata...

Ouk aa loh Using, tak dok bau budu lasong...

kudaterbang berkata...

Salam Sin,

Mu makae budu bebanyok dulu. Apa apa ha pun cerito mu memang buak kawe senyum.

inam kitites berkata...

Pembetoley deh..DUN N.12 bukey tempak PAS deh tapi DUN atah paga deh..Kubu kuak PAS DUN N.11 (pematey pasir)

kalu kawe saloh mintok maah deh, kawe kelek dulu deh kira semula ehh