Khamis, Ogos 07, 2008

De Facto vs De Facto di Permatang Pauh

Wan Azizah sudah letak jawatan dan Anwar sudah umumkan akan bertanding. Itu sudah pasti berlaku apabila penamaan calun pada Ogos 16hb, 2008.

Siapa pula akan dicalunkan menentang PKR?

Buat masa ini, AKIM, sebuah parti serpihan PAS sudah umum akan bertanding. Adakah ini akan memecahkan undi sesiapa?

Undi orang PAS yang menyampah dengan PKR? Atau undi Melayu yang dah menyampah dengan UMNO tetapi tak mahu bagi PR? Atau apa pula?

UMNO melalui Najib memperakui susah untuk menang. Semalam Dolah mengatakan akan meletakkan calun.

Ezam sudah melobi Dolah untuk lawan Anwar. Kononnya dia tahu banyak cerita Anwar dan akan dedahkan.

Khalid Ibrahim kata, " .... kakakalau aaanak jantan, tan tan tanding ding ding lah lalalawan An an an wa wa war." Dia gagap sedikit.

Ramai kata biar orang tempatan. Malam semalam mulalah nampak Ketua Bahagian, Dato Abdul Jalil yang tak pernah diketahui macam mana mukanya, dapat masuk TV.

Siap pula yang layak jadi calun?

Ada yang mengatakan perlawanan ini adalah antara Dolah lawan Anwar. Bukanlah Najib menentang Anwar. Jadi Najib jangan sibuk.

Sang Kelembai berkata, calun PKR Anwar Ibrahim adalah President de Facto PKR. Layaklah dilawankan dengan President de Facto UMNO ... Kamaluddin Abdullah Badawi.

Wow! Dapat akhirnya aku jual si Kamal yang sebenarnya Dajal dan Qarun belakang tabir yang mengatur huru hara hari ini.

17 ulasan:

azlan berkata...

Betulkah ada parti AKIM? Sin, tolong aku untuk sertai parti itu. Kalau masuk awal dapatlah aku jadi Ketua Bahagian (Kawasan?) di kawasan parlimen aku.....

Tanpa Nama berkata...

Bila duduk termenung sedang hujan renyai-renyai ni tersenyum unta pulak saya. Manakan tidak bila melihat gelagat pemimpim Melayu hari ini. Apa ke bendanya De Facto tu, dulu Anwar sibuk mengenalkan bahasa baku kononnya hendak mengantarabangsakan Bahasa Melayu bila bank disebut Bang dan bukan Beng.
Sekarang De Facto pulak. Melayu apa nak jadi ni, Anwar pun bukan ahli PKR lagi dah sibuk memujanya.
Pepatah `Tak Hilang Melayu Di Dunia' memang terbukti tetapi dengan sedikit pembetulan ` Tak Hilang Melayu Di Dunia tetapi Melayu dah Hilang Martabat, Maruah, Jati Diri, Harga Diri, Semangat dan yang sedihnya Telog pun dah hilang. Yang senang kaum India dan Cina.
Anwar tanyalah GobalaKrishnan apa maksud `Wolling Ka Tik" yang sibuk-sibuk orang India kata dan Tian Chua maksud "Huan Kia Theeeh".
Dua-dua pemimpin Melayu ini secara kebetulannya datang dari Pulau Pinang dan sama-sama mementingkan kedudukan politiknya sehinggakan Hancur Martabat dan Maruah Melayu seantaro dunia sebab dua ekor binatang barua ini.
Moga Allah makmulkan doa kami agar muncullah seorang pemimpin ulung Melayu bagi menyelamatkan Bangsa Melayu.

ayor lemuju berkata...

1) Parti serpihan PAS tu... kalau menang akan bercantum balik serpihan dengan induknya.

2) Kamaluddin tu UMNO ke?

3) Apa kabor si-Bakaq la ni, Husin? Cerita rumput panjang sekaki depa belum lupa lagi ni.... tarikh penting yang dekat banyak ni... 10hb pertuduhan dibacakan dan birthday Rawna pulak tu. 16hb penamaan calon 26hb mengundi. Pukul 4 pagi jangan duduk rumah. Elok letak unta atas katil balut dengan selimut supaya nampak macam orang tidur.

4) Pukul 12 malam aku nak delete comment ni

Tanpa Nama berkata...

Tuan Husin,

Sememangnya rakyat Malaysia perlu tahu yang sebenarnya, si Kamal nilah yang patut dijual. Dia yang mengatur semua ini. Kadang-kadang kesian jugak budak polong Rembau tu yang selalu kena hentam.

Apa pun, kedua-duanya sama je. Semoga disatu hari nanti, semua rakyat2 Malaysia akan dapat meludah muka kedua-dua binatang ini.

Jual unta lagi senang tapi dua-dua malaon ini, kira macam jual taik unta je ...

Huan Kia Theeeh berkata...

Husin, hang baru tau ka yang hang puja dan agung selama ni bukan UNTA? atau sebenarnya Dajjal?

eihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

Paklah tak jahat tapi lemah sebab tu dia dikawal oleh anak-anak dan menantunya.
Anwar pun tak jahat tapi susah dikawal sebab itu ikut kepala kotenya.
Dua-dua cakap tak serupa bikin, Paklah bila negara ada masalah semuanya Najib Gurkha yang disuruh ke hadapan.
Anwar bila bermasalah semua orang disalahkannya. Sistem Kahakiman; AG; IGP; Suruhanjaya Pilihanraya; hospital dan bermacam-macam lagi. Tapi kalau dia menang atau memihak kepadanya semuanya baik. Sebiji macam Paklah kalau sesuatu itu membuahkan hasil barulah dia berkata Itu idea saya.
Kalau aku pengundi Permatang Pauh, aku rosakkan saja kertas undi sebab cukup memalukan kedua-dua pemimpin Melayu ini.
Satu tanah kubur masih basah dah mengatal. Satu lagi ada lubang berminyak dia tala lubang kena taruk minyak. Yang menang India dan Cina. Sampai ada yang dah berjaya jadi Speaker Dewan dan paling dahsyat pulak dah jadi Tok Dalang macam wayang kulit kat Kelantan tu.
Mungkin hasil didik PAS maka hari ini DAP jadi Tok Dalang main wayang kulit kat Perak.
Dua-dua pemimpin dari Pulau Pinang ini sah tak boleh pakai. Memalukan Bangsa saje.

anakmalaysia berkata...

ada harga ka nak jual? kot2 dua2 de factoed tak laku jadi stok usang... lagi untung jual tahi unta boleh buat baja

teja berkata...

Good One Hussin and Sang Kelembai hehehe ya bagus jual si Kamaluddin vs Anwar.. kita tengok sapa lebih tak laku..sebab dua2 pun tak guna!

BTW jemput hadir ke Majlis Memperkasakan Melayu Bersama Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Ruhanie Ahmad di Terengganu Equestrian Resort (TER)Sabtu ini pada pukul 10 pagi Sabtu 9 hb Ogos. Nampaknya event kami dah kena sabotaj dgn Mat Said hehehe tetiba saja nak buat Majlis Ramah Mesra gak..same day.. duit, makan semua dia support.. sapa datang event kami minum air sejuk je la..yg mahal apa yg akan disuarakan, sapa pi event Mat Said mesti byk masyuk..hehe tak pa la.
Yg penting Quality,not Quantity!

teja berkata...

Link utk dapatkan details bagi Majlis Memperkasa Melayu di sini www.tunteja01@blogspot.com

Mohon dipersudikan hadir bagi sesapa yg berminat :)

San berkata...

Lee Kuan Yew said the relationship between Malaysia and Singapore has not always been smooth sailing, and so investing in the Iskandar Development Region (IDR) may not always be smooth sailing for Singaporean companies.

This is simply a statement of fact that nevertheless appears to have gotten local Umno leaders into a tizzy.

Every local Umno politician hopes to be in a position to be approving investment flows into the country because to stand as gatekeeper is a very lucrative position, and when public squabbles erupt between Umno politicians about who is the better "protector of malay privileges and rights", it usually means someone just wants a bigger cut of the investment action for himself.

Go figure that one.

Of course, the relationship between Malaysia and Singapore is special because of the race relations issue.

Singapore has been the favourite whipping boy of the Umno-controlled malay vernacular press for the last 50 years, and if anything are seen as even bigger devils than the local Chinese and Indian citizens of Malaysia in the eyes of Malaysia's malay Muslims.

The fact is Singapore's development model has meant that Singapore's malays are far better educated, far better equipped, far better paid, far more self-confident, and self-reliant to deal with globalisation than malay Muslims in Malaysia.

This makes Ketuanan Melayu, malay Agenda, and the NEP look like failed racist apartheid policies that have impoverished everyone except Umno cronies. Of course, Umno must demonise Singapore to maintain the illusion that Umno politicians are nationalists and not parasites, and more so if Singapore happens to be better educated, meritocratic, richer, and safer than Malaysia.

Malay Muslims in Malaysia have been brainwashed by Umno for the last 50 years into thinking that the Chinese and Indians both Malaysians and Singaporeans have gotten rich at their expense, and this perception probably won't change anytime soon because Umno does not have another elections winning formula if it dumps the present demonisation formulas.

Every time Singapore's first world achievements are compared with the sluggish competitiveness, economic, educational, professional, scientific, technological, and social standard in apartheid Malaysia, there is the predictable keris waving, baying for blood, and frothing at the mouth in every Umno up and down the country in Malaysia.

Although Chinese and Indian Malaysians have simply accepted the gross racial discrimination in business, education, and job as a fact of life in Malaysia, the non-apartheid non-NEP meritocratic Singaporean mindset may not have the stomach for this particular type of nonsense in the IDR.

I think Lee Kuan Yew is way too smart to think the demonisation process of the Chinese and Indians in the Umno-controlled malay vernacular press is going to stop anytime soon. How else is Umno going to win elections except by continuing to perpetrate the lie that the orang asing minorities in Malaysia are a threat to the malays?

Nevertheless Lee Kuan Yew may be hoping Chinese and Indian Singaporean investors will not be discriminated against in the IDR in comparison with investors from countries like China, Europe, Hong Kong, India, Taiwan, United Kingdom, and United States.

In the meantime, I am sure it will simply be business as usual for the rest of us in racial and religious apartheid Malaysia.

aston berkata...

The truth is Chinese inject entrepreneurial and economic progress in South East Asia. If the Chinese left Malaysia, your economy would be on the verge of collapse and will become little more than a backwater hellhole.

There are very simple reasons why Chinese do not fully assimilate into malay society. It is because the malay people are very hostile and disrespectful to the Chinese. It is well ingrained in their society, this anti-Chinese sentiment.

Also, given this hostility, why should Chinese integrate with your society? Let me tell you, it is a very simple reason. Unlike primitive tribesmen minorities in your territories, our civilization and culture is actually far superior than your malay culture.

We are the inheritors of one of the greatest civilizations in human history. Why do we want to downgrade our cultural knowledge and perception, and accept a backward and undeveloped primitive culture?

You Malaysians, Filipinos and Indonesians need to learn from the example of the Thais. They are friendly to Chinese and many Thai Chinese are very integrated and are loyal to Thailand. However, they also have links to China and bring the two countries closer.

Hence, China and Thailand enjoy very strong relations and all of this bodes well for Thailand economically and politically. It is no wonder Thailand has experienced a great deal of economic progress.

Too, I lived in Malaysia before and let me tell you that Malaysia is not rich. The government owes a lot of money to Japan and other countries. The nation is corrupted! In outside look, you think Malaysia is rich but the truth is Malaysia is very poor. A lot of projects have been cancelled such as new airport in Kuching, and etc.

Indeed right, in Malaysia the malays are like shit. They disrespect the Chinese. And you want to know why the malay government has money? It is because the tax! Chinese pay high tax to the malay government where the malay government even use quota control!

The malays given of special treatment, the government give money to the malays because without this, the malays will have nothing! We Chinese in Malaysia depend on ourselves! We earn money on ourselves!

The Chinese in Malaysia is dropping rapidly, one day and one day will come, when the malays don't like Chinese and riot, then we Chinese move away and hahaha! Malaysia will become like Indonesia!

Now look at your Indonesia, last time when Chinese there, the government can be rich. Now when Chinese gone - your country like shit! Hahaha! This is dream funny!

oversee berkata...

Despite Malaysia pretty economic growth over these past few months, something just doesn't seem to be right. It is almost as if the GDP growth figures were manipulated or spiced up.

Well, they weren't. Contrary to popular belief, the government does not really "jack up" economic figures. It just found clever ways to "spice up" growth figures. That is all.

Let us use last year as an example. Abdullah found out that the economic figures were not good, and it couldn't have been at a worse time. Elections were just around the corner and he didn't want the economy to appear weak.

So he did something very clever - he increased the wages of civil servants. This of course, leads to higher spending. And as we know, spending helps boost the economy.

I am not saying that civil servants do not deserve a pay rise. But the reason why they were given one couldn't be any worse. Yes, Malaysia is actually a failing economy. China and India are fast replacing Malaysia as manufacturing powerhouses. Half of Malaysia GDP figure comes from the manufacturing sector.

If oil and palm oil prices did not increase last year by a mile, Malaysia would have registered an economic growth of somewhere near 3.5%. This is a measly figure for a developing country.

By 2014, Malaysia will no longer be a net exporter of oil. In turn, this translates to losses for every sen oil prices go up.

To achieve developed status by 2020, Malaysia should have registered at least an 8% economic growth annually since 1995 (a developed country should have Purchasing Power Parity of at least RM25000, and GDP per capita should be close to PPP figures).

Right now, Malaysia has a GDP per capita of RM6500 and PPP of RM14700.

We have only done an average of 5% increase in GDP growth from 1995 - 2007. So Vision 2020 will not be achieved despite what the government might claim. Furthermore, for Malaysia to move up the value chain (I define this as a country that is able to innovate and produce high-quality products, e.g. companies such as LG, Samsung from Korea), large amounts of foreign direct investments (FDI) are needed.

To show you how low our FDI is, Malaysia has a pathetic RM7 billion of FDI annually while Singapore, a country 100 times smaller than Malaysia, has FDI of RM55 billion annually. Last year, nearly 50% of our FDI went into the Iskandar Development Region.

This, in my opinion, is a project bound to be a major failure. When Singaporeans were invited to invest, they did. But when they started to invest, our smart politicians said this would chase the malays into the jungles.

To summarise everything up:

1. All the people tax money is being used for stupid subsidies and unnecessary mega-projects.

2. Immigrants from Indonesia, Philippines are causing wages to remain stagnant.

3. Malaysia economic growth is now based on oil and palm oil prices. (Malaysia will soon be a net importer of oil, and palm oil prices have reached their peak, meaning it will be downhill from here on.)

4. Malaysia is suffering from a "brain drain". No qualified professionals want to work in Malaysia anymore.

5. Malaysia manufacturing sector is shrinking, thus unemployment rates will go up.

kluangman berkata...

Saint, elok benor kalau mulai saat dan ketika ini, kau tukar le pulak selera unta betina kau dari lempoyang ke buah pauh.

Patutlah Anwar ni asyik ngidam ngidam, tak serik.. rupanya ngidam buah pauh..

Tahu ke anda apa itu 'buah pauh' ???

Jamal Pak Tongkol berkata...

Husin

Cina mana ni mencari audiance?

Tak masuk tajuk, baik dibuang saja. Tak tahu cakap melayu gut, jadi merepek ke lain?

Ini demokrasi yg di salah guna.

Husinjugak berkata...

Apapun, semua tu hanya spekulasi saja. Kita tak tau lagi siapa yang layak untuk bertanding melawan Anwar. Pembangkang kerajaan memang suka buat spekulasi yang buruk pasal Pak Lah.

Izzshah berkata...

kluangman,
buah pauh tu ganti nama org dialek k'tan bagi buah pelam... kang kalau cakap ikut stail k'tan... lain bunyi nyeee... hehehe

Tanpa Nama berkata...

sin, kamal tak minat politik la ..duh?