Isnin, Ogos 18, 2008

Kalau Anwar jawab macam Samy ...

Sekarang ini, Dato Seri Samy Velu tengah paneh buntut. Kes MRR2 timbul sekali lagi. Kumpulan budak-budak Melayu yang diperlecehkan ke tepi dahulu sudah bising balik.

Samy ni memang crook. Dr Mahathir pun bukan suka benar sama dia. Tapi apa boleh buat, dia Presiden MIC. Kena ambil Menteri juga.

Ada seorang MP pernah beritahu Husin sebelum satu mesyuarat yang mana dia bersama Samy Velu satu AJK, Samy tunjuk beg yang dibawa mengandungi duit berkepok-kepok.

MP itu kemudian jadi Menteri. Dia tidak didengar sebagai korup tetapi tidak cekap pulak dalam mentadbir pula. Baru-baru ini sudah tidak dijadikan Menteri lagi. Yang tak korup, lembab dan tak cekap pulak.

---------------------------

Dahulu ada satu cerita sedap mengenai Samy.

Kisahnya Samy dikritik hebat di Parlimen oleh Pembangkang dan mereka menggunakan alasan Samy mempunyai sebuah rumah di Australia. Cerita rumah di Australia ini bukan benda baru. Dahulu pun dah ada.

Perkara ini susah untuk Samy nafikan kerana memang benar. Macam mana Samy nak jawab. Dia pun bangun dan berkata, "Yang Di Pertua, Yang Berhormat Kota Melaka (Lim Kit Siang) telah melakukan satu fitnah yang bertujuan untuk memburuk-burukan nama saya. Saya menuntut tuduhan ini ditarik balik."

"Fakta tuduhan ini salah dan Kota Melaka berbohong. Saya tidak ada sebuah rumah di Australia tetapi sebenarnya saya ada dua buah rumah di Australia!"

---------------------------

Dalam membaca blog mengenai Dato Seri Anwar Ibrahim, difahamkan Anwar sudah akhirnya mendapat salinan repot polis pertuduhan Saiful terhadapnya.

Anwar berkata terdapat kecacatan dalam laporan polis dan laporan perubatan Saiful. Terdapat fakta yang tidak betul tetapi tidak diberitahu lagi. Seterusnya, Anwar menyatakan ini semua adalah gimik politik yang bertujuan untuk memburuk-buruk nama baiknya.

Sebelum ini, Anwar persoal pada hari dia di caj di mahkamah kenapa pula pertudahan yang berbunyi seolah-olah hubungan seks yang suka sama suka (consensual). Saiful sepatutnya dituduh sama melakukan sodomi juga.

Saiful pernah mengatakan dia telah di sodomi sebanyak lapan kali termasuk semasa dia mengikut Anwar keluar negara. Banyak orang hairan kenapa dah lapan kali baru nak repot. Tapi lani dia sudah sumpah mubahalah dan sedia menerima azab Allah jika berbohong. Tak bolehlah bersangka tak baik terhadap Saiful.

Dalam sumpahan mubahalah, Saiful menyebut dalam berketar-ketar tarikh Jun 26, 2008 sebagai tarikh berlaku peristiwa sodomi. Laporan sebelum ini mengatakan ia berlaku di Kondo yang mana Anwar tidak nafi pernah pergi ke kawasan Kondo itu.

Anwar juga menganggap sumpah mubahalah Saiful sebagai gimik politik untuk memburukan namanya kerana dilakukan betul-betul sebelum PRK Permatang Pauh.

---------------------------

Ye lah Nuar. Orang lain gimik, kamu tidak. Hmmm ... kalau kamu mubahalah, orang segan nak sangka buruk terhadap kamu.

Orang Permatang Pauh kata Anwar ini atoknya sebelah Dato Ibrahim, Hindu jual sesuatu yang masuk Islam. Alhamdulillah masuk Islam. Pok dia boleh cakap Tamil. Abang dia macam Rani, macam gangster Badshah dalam felem Hindustan.

Padan masa dengaq syarahan dia, Husin perasan dalam dia bergurau cakap Tamil dan Hindustan, telo banyak hampirrrr. Kira adalah pertemuan darah atau tanah tumpah darah dengan Samy. Ugama saja lain.

Setakat ini apa yang Anwar sebut pun bunyi macam Samy Velu, "Yang Di Pertua, Saiful telah melakukan satu fitnah yang bertujuan untuk memburuk-burukan nama saya. Saya menuntut tuduhan ini ditarik balik."

Bayangkan apa alasan Anwar untuk part yang sebut, "Fakta tuduhan ini salah dan Kota Melaka berbohong. Saya tidak ada sebuah rumah di Australia tetapi sebenarnya saya ada dua buah rumah di Australia!"

Hehehe ... dunia dunia penuh suka menyakat. Lagi untung niaga orang dari niaga unta. Wow!

Tak usah teka-tekalah. Kita tunggu mahkamah bermula.

28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

padan lawyer anwar satu dua saja melayu.

lain semua sedara dia dan samy.

saya tidak sodomi itu saiful

tetapi masa saya tolak anu saya kedepan saiful letak punggung di hadapannya.

tak sengaja ... oppsss! auw! sakit! eh sedap pulak ...

bisu berkata...

Husin,

perasan tak, dalam memberi komen tentang sumpah si saiful, ramai pulak yang mempersoalkan kaedahnya. Tok Guru Nik Aziz pon lupa dia pernah kata 'sumpah dengan junjong Quran'. Tup2 sekarang kata ikut Kristian la...

Tapi kan, orang tak pulak persoalkan 'asas/isi' atau substance sumpah tu kan? Anwar kata politik jer sumpah tu, azizah kata nak malukan anwar je sumpah tu. Tapi dorang tak kata asas/isi sumpah tu tak betol kann? kann?

Persoalan kaedah tu evasive tactic jer.... Asasnya.. tak dipersoalkan... Jadi..... ???

Perisik Ra'yat berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
PerisikRa'yat berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
askar melayu berkata...

YM Sultan/raja nak jadi Agong pun bersumpah dengan nama Allah. Nak jadi PM pun bersumpah dengan nama Allah.

Tanpa Nama berkata...

Sin, semalam aku p market Seberang jaya, Permatang pauh... Tgk kempen PKR... siap ade TV skrin besaq lg... Mcm wayang pacak dulu2 tu... Tp aku musykil sbb x dak org PAS bekempen sama... PKR n DAP saja.. Yg lagi musykil tu yg byknya spesies sami vellu jer PKR ni... Mungkin betulla teori hang ni Sin...

Pemerhati jauh

Tanpa Nama berkata...

masyaAllah.. ana tidak sangka masih ada manusia yang sebangang enta wahai husin.. eloklah kembali saja niaga itu untaaa.. kihkihkih.. WOW!

~bekas kekasih bini enta (dah habis aku gomol daaahhh..)

WOW!

LensaPR berkata...

Lempoyang-lempoyang. Apa ke bende lempoyang ni. Bab zina dan liwat ni janganlah bergurau senda dan berpolitik. Dalam islam bab ni serius. Hakim, penuduh, penyiasat, dan pelakunya kena ikut uturab hukum yang sebanarnya. tanya le ulamak yang bebas.

Tanpa Nama berkata...

Melayu hari ini makin harubiru dibuatkan oleh Brother Nuar ni. Hukum apa lagi nak ikut. Cakap macam koling. Hukum dunia dia kata konspirasi manakala hukum Allah dia kata dah lapor kat mahkamah Syariah. Naik gila dibuatnya. Akhirnya jadilah kita negara Islam BANGSAT di mata orang asing. Bab agama juga diperlekehkan.
Kalau manusia beginilah yang akan memimpin Malaysia satu hari nanti yang pasti dikhuatiri akan lenyaplah masyarakat majmuk yang hidup aman damai.
Orang kalau tak salah jangankan junjung Quran sebuah bahkan sebahtera pun tak takut dan tak perlu berdolak dalih.
Anak Anwar yang bernama Ehsan makin yakin bahawa beliau terlibat. Apakah nanti satu-satunya anak lelaki beliau akan tampil kehadapan menegakkan Hukum dan Kebanaran Allah.
Kita doakan Allah berikan keberanian dan petunjuk. Amin..........

Tanpa Nama berkata...

Bayangkan kalau Brother Anwar Bin Ibrahim kata dia kena rasuk di Babi jelmaan dan terus menyondol buntot Saiful. Apa nak disalahkan dah kena rasuk.
Bukan saya yang buat tapi sebab kena rasuk babi katakan. Sebab babikan dah terlalu banyak di Selangor. Kerjanya menyondol sajalah..
Hilang akal polis kita nanti. Tapi polis kata bagi darah dulu periksa untuk pastikan betulkah babi yang tersondolondol atau BABI sendiri yang menyondol.
Tapi Babi takut juga derma darah rupanya.

Nyah Nuar berkata...

Saiful tu hensem lah... kiut, muka manis... gerammmmmmnya. Rasa nak gomol dia. Nak peluk2... grrrrrr!

Patutlah bang nuar pun cair.
Nak tenung muka saiful lagi lah. Geraammmmmnya! Comel, hensem, kiut, manisss. Beruntungnya kau Bang Nuar, penah merasa. Jeles tau.

Tanpa Nama berkata...

kalau tuan benar dalam perkataan maka ucaplah Alhamdulillah tetapi kalau telahan tuan ini songsang bersama yang mengikut....bertaubat dan beritighfarlah wahai semua yang teralpa....Adakah yang menulis blog dan menghantar komen ini seorang yang muslim???? kalau muslim ikutlah apa yang terkandung dalam al-quran bagaimana menyelesaikan tuduhan liwat ini...that's all...husin, insaflah tuan!!!

anakmalaysia berkata...

Sambungan ulasan:

"Bukan saya yang liwat dia tapi dia yang liwat saya"

lebih percaya ular berkata...

Ingat ye Bang Nuar.....

Taubat bukan Tau Buat benda tu ye.....

Adakah kita semua bersedia bersoal jawab dengan Mungkar dan Nakir di akhirat berkenaan bang nuar ni nanti?

Saya dah lama bersedia dah.

Anda semua bagaimana?

Di dunia ni kita bersandiwara, peringatan telah diberi, terpulang pada kita semua.

masing-masing bawa beg sendiri di akhirat nanti.....

donosepataharam berkata...

Sin,
Yang paling gua kesian bukan nuar tapi penyokong2 dia. Lu ingat tak boss Arqam dulu? Pengikut2 dia sama dengan penyokong2 nuar. Buta hati perut. Dia orang ingat iblis 2 ekor ni lebih dari malaikat.
Aku tengok muka nuar dalam tv dah takde seri lagi, haggard macam orang kena aids.
Kerana dikelilingi keling2 keparat, kepala dia pun macam keling juga.
Iblis ni merbahaya, apa pun lu tuduh dia tetap buat bodoh. Urat malu dia dah putus, dia tak tau malu.
Kesian orang melayu !

ayor lemuju berkata...

penyanjung anwar nak cara Islam macam mana lagi aku pun tak tau. Dah dibuat sehabis elok pun dikatakan tak Islamic, dikatakan cara Kristian. Cara yang depa boleh terima ialah kalau Saiful mengaku dia bohong, yang tu sumpah lahom kat dalam kuil pun sah kot. Na'uzubillah.

Piggy Singh berkata...

Anwar's statement:
Bagi polis report kat saya sebab kita nak tahu dalam tuduhan tu saya liwat Saiful bila dan kat mana.
Comment:
Takkan la banyak kali sangat sampai hang lupa bila dan tang mana. Aku tak kata hang buat, tapi cara hang cakap buat aku tergelak besaq.

Anwar's statement:
Saya ni umuq dah 60 tahun, so sebenaqnya sapa rogol sapa?
Comment:
Betul la Nuar, cuba hang betui-betui cerita, jangan dok koner-koner, sape hentam sape? Kalau berani bersumpah la sekali dengan nama Allah.

Anwar's statement:
Tu gimmick politik.
Comment:
Bodoh punya cerita, bukannya si Saiful yang nak lawa Nuar kat PP, tapi si Nuar melatah lebih-lebih macam dah lupa diri.

Agenda Daily Reporter:
Boleh datu seri bagi tau kat mana datu seri berada pada 26 June.
Anwar:
You ni sape, orang UMNO ke, soalan tu saya jawab nanti di mahkamah.
Comment:
Masa tu baru lepas dua tiga hari tuduhan dibuat, siatatan pun baru nak mula, masih tak tahu benar ke tidak, yang hang ni tak sabaq nak pi mahkamah ni meroyan ke ape?
Kut ku ehem ehem ehem ....
Aku tak kata, tapi hang pun Nuar buktikan kebenaran seperti apa yang Saiful telah lakukan?

PakTua berkata...

Piggy Singh,

>>...Anwar's statement:
Bagi polis report kat saya sebab kita nak tahu dalam tuduhan tu saya liwat Saiful bila dan kat mana.
Comment:
Takkan la banyak kali sangat sampai hang lupa bila dan tang mana. Aku tak kata hang buat, tapi cara hang cakap buat aku tergelak besaq.


Aku kata macam ni:

Bukan dia lupa... tapi nak buat 'preparation' masa kat mahkamah nanti -->> Untuk siapkan ALIBI...

Impossible?

Bagi Brader Anwar Bin Ibrahim, semuanya possible kalau bagi kepentingan dia... ni la slh satu cth peribadi mulia 'Pemimpin Rakyat'!

Desressurection berkata...

SAPA KATA BENDERA PAS TAK DAK? ADAAAAAAAAAAAAAAAA......WALAUPUN SEDIKIT!
TAPI SAPA PASANG? ORANG PAS? YANG TUH SALAH...YANG PASANGNYA BUDAK2 PKR JUGAK...ORANG PAS TUTUP PINTU RAPAT DAH KAT SANA!

Lidah berkata...

Dapat juga tengok muka hang Husin Lempoyang...

Tak lama lagi ada la orang kirim salam atau jemput kenduri arwah hang.

Lidah

JibanC4 berkata...

bodoh jugak si piggy singh tu...patut la nama pun babi singh...

Comment:
Takkan la banyak kali sangat sampai hang lupa bila dan tang mana. Aku tak kata hang buat, tapi cara hang cakap buat aku tergelak besaq.

* nak gelak pasai pa pulak pig oii...dia nak kepastian apa yg ditulis dlm report utk preparation la bodoh...


Comment:
Betul la Nuar, cuba hang betui-betui cerita, jangan dok koner-koner, sape hentam sape? Kalau berani bersumpah la sekali dengan nama Allah.

* lagi nak main sumpah...sumpah hang jadi pig betoi baru tau..hahaha

Tu gimmick politik.
Comment:
Bodoh punya cerita, bukannya si Saiful yang nak lawa Nuar kat PP, tapi si Nuar melatah lebih-lebih macam dah lupa diri

* hang la bodoh...memang la saipul tak lawan kat PP...tapi dia diguna oleh org lain utk kepantingan politik la...itu pun tak bleh pikiaq ka...hang nie pig darjah brapa nie...aku rasa thn depan baru nak upsr nie..cuti skolah nie buat la keja berpaedah sket piggy ooiii...

Tanpa Nama berkata...

haaaaa...ana punya kepala ada pineng sikit...itu olang yang kata toK punya atok guru cakap ada lain tiap-tiap hali. Apa punya olang talak malu ke sama lain kaum. lain kaum pandang olang melayu suka gadoh haaa....Semalam bapak mat sipol ada cakap bagi taulah cara yang mana betoi mau bikin. itu olang pakai serban tau cakap macam mana mau bikin bila sudah buat haiya banyak bising pulak... kasi tunjuk lah cara beteul kalu ada berani...haaaaaa


--hussin aku pun risau kat kau sebab kau panggil anwar, nuar aje manja aja kau panggil dia ...ada apa ke?

Zubli Zainordin berkata...

Tuan Yang DiPertua,

Adakah semua ini sudah terlewat?

Sudah retak jambatan baru bermadah.

Sudah terkena, baru bermubahalah.

Sudah rosak semua baru terdedah.

Husin Lempoyang, jom business kat Australia...

Keyboard&Mouse berkata...

ni la, ramai sangat orang rajin membuat 'mahkamah' mereka sendiri, dah siap war-war kan lagi ANwar tu tak bersalah lah, dia dianiaya la, yang semua ni satu konspirasi besar kerajaan. Bukti? takde langsung..ikut sedap mulut je cakap.
sekarang ni ramai dah jadi hakim dan peguam...

am.punk.rock berkata...

Kasi panas buntut semi value tu...

GoWikipedia

ARS berkata...

LERRR....PENDAPAT AKU KAN....KAT DALAM UMNO TU LAGI RAMAI YANG PERNAH LIWAT...ZINA....DAN MACAM2....TAPI SOMYAP JO....HEHEHE!!! MUNGKIN UMNO NI SEMUA MALAIKAT KOT

ARS berkata...

tapi memang betul ler....kalau UMNO tu tak pernah langsung buat salah...kalau orang lain....uiiihh!!! macam2 dia punya salah....sama ler macam orang2 yang bagi comment dalam ni...hehehee

ARS berkata...

PAKATAN RAKYAT MENANG BESAR DI PERMATANG PAUH...BERITA TERKINI.............ALLAH MAHA BESAR