Selasa, Ogos 05, 2008

Lucu Kabinet Bayangan

Semasa melayari Internet, Husin terjumpa tulisan Lawyer Kampung berkenaan 3 Versi Kabinet Bayangan. Dengan faktor Anwar menjadi lebih releven, maka Husin ada perasaan ingin tahu.

Jika Anwar tidak ditangkap kerana kes sodomi ini, dia akan bertanding. Katanya, kalau dimasukkan jail pun, dia tetap akan bertanding. Macam yang berlaku dengan seorang tahanan Hindraf yang menang ADUN di Selangor.

Lawyer Kampung telah mengumpul beberapa kemungkinan kabinet bayangan. Yang satu di bawah ini menarik.

Tekan di sini untuk melihat imej ini yang lebih besar

Menarik bukan kerana angan-angan Anwar akan tercapai. Menarik bukan kerana Lim Kit Siang akan jadi DPM. Menarik kerana ...


... Teresa Kok tidak menjaga portfolio Pertanian dan Industeri Asas Tani tetapi asas lain pula.

... Gwo Burne akan diberi portfolio Menteri Pengajian Tinggi. Baik jadi Timbalan Menteri Penerangan rasanya. Dia tak henti-henti dengan kameranya, kan?.

... Wan Azizah akan diberi portfolio Pelancongan untuk perjalanan KL-Turki-Washington.

... Lim Kit Siang diberi portfolio Pertahanan. Mungkin boleh tukar nama jadi Menteri Serangan. Kalau bercakap di Parlimen, asyik menyerang tak ada berseni dan berhalus dalam berbahasa langsung.

... Irene Fernandez diberi portfolio ugama JPM. Bukankah dia layak menjaga portfolio Imigresen dan pertahankan lebih banyak pendatang haram?

Wow! Boleh tak Husin diberi portfolio Industri Asas Unta?

26 ulasan:

anakmalaysia berkata...

Ada 3 versi ker abang husin?

Saya dapat dua jer... satu dari DAP.. satu Dari PAS..

Nampak sangat semua nak berebut2 kuasa...

ayor lemuju berkata...

Caca merba la Husin... tak macam kabinet pun. Lebih kepada macam Ali Baba dan 40 Penyamun je!

anakmalaysia berkata...

Gwo Burne... Menteri Pengajian Tinggi?

Hahahaha...

diorang tak baca abang husin punya blog kot

Tanpa Nama berkata...

wan jijah kena lantik senator dulu...dia bukan MP

saiful kena lantik kementerian hal ehwal stor kunyit dan bancuh kopi

aljuburi mesti pilehhhh

Tanpa Nama berkata...

Sen,
Cuba bayangkan, kalau betul-betul terjadi kabinet PR..macam sitcom phu chu kang lah...lawak tak kering gusi..

Selisih malaikat 44, jgn la terjadi.. daripada diorg ni baik lagi kabinet paklah yang dok tidor tu..

Pakcik din

azlan berkata...

Sin

Harap2 dptlah kau dilantik senator untuk dpt jadi menteri asas unta. Aku dengar kat radio, ustaz kata unta adalah kejadian ciptaan tuhan dengan memiliki banyak kelebihan. Bertuah kau sin dan kalau masin mulut kau dan aku.

ayor lemuju berkata...

Husin, meh berkempen betulkan bendera!

ayorlemuju.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Lebih kurang 'kabinet dapur'..ada pinggang mangkuk hayun, telinga kuali dan dawai gosok periuk ..kluangman

epain berkata...

mana lubang haji hadi jd menteri perpaduan, kesenian dan warisan?...

patutnya kena bagi menteri belia dan sukan...

dlm byk tu, irene fernandes plg best...senator lah kot...dia kena bg menteri pertahanan...catat rekod wanita pertama jadi menteri pertahanan...

serang org pakai senduk...

lebih percaya ulaq berkata...

Kalau ular lidah nya bercabang dua,

Maka PM bayangan kita ini lidahnya bercabang tiga,

Mana kala menteri2 nya seperti irene fernandez, gobalakrishnan, sivarasa dsb nya pula mempunyai lidah bercabang empat.

katakan lah ular mengeluarkan lidahnya memberi amaran dengan tujuan untuk mempertahankan diri,

manakala Bang Nuar dan menteri2 nya membalas pula menunjuk, mengeluarkan lidah masing2 yang bercabang tiga dan empat ini.....

andai kata terserempaklah ular dengan mereka2 ini.

jika ada seribu ular sekali pun berhadapan dengan mereka berempat ini,
maka nescaya ular-ular ini akan cabut lari.....

Piggy Singh berkata...

Tuan Husin, Wa penyokong kuat PR, and tiga-tiga versi ni memang tak adil.
kalau ada menteri hal ehwal wanita, nape tak boleh ada menteri hal ehwal lelaki, dan orang paling layak pegang menteri tak lain dari Anwar Al-Madani.
Hidup Deformasi.

Tanpa Nama berkata...

itu aji adi memang baguih menteri kesenia.. boleh kita tengok konsert jilat punggung lagi .. yeahhhaa

pu3 kulim berkata...

awat kurang nyer org melayu?
sbb PKR = DAP yer - PARTI YG ADIL UNTUK RAKYAT MALAYSIA?apa pun,padan muka kat org MELAYU!!!

johar faizal berkata...

Tak dapat nak bayangkan la Sin, hancur jadinya. Lebih2 lagi kalau yang dok usung kamera tu, tak de bakat lansung...

Bertambah hancur Malaysia.

Beruang Madu berkata...

Oh tidak... nahi nahi nahi nahi!!!

Laxmana berkata...

Salam...

Versi yang abang Husin highlight ni versi buatan si Kula adik beradik drakula tuh!

Gile ke aper...

Hm, alaaaaahai...

Mankanan berkata...

Memang caca marba dan kelam kabut kan? Nak buat macam mana, itulah muka-muka yang akan jadi kabinet jika korang masih berdegil nak pilih Anwar jadi PM. Hancur Malaysia ni kalau ianya jadi kenyataan kan? Tepuk dada tanya selera...

Tanpa Nama berkata...

Tuan Husin,

Setelah meneliti senarai kabinet maka saya ingin memberi cadangan balas supaya boleh diangkat kepada memanda menteri yg dikata bijaksana lagi gila kuasa ... cadangan tersebut adalah :-
Wujudkan 4 jawatan tim. perdana menteri iaitu mengikut zon timur yang diketui oleh haji hadi(pas),zon timur jauh iaitu sabah dan sarawak diketui oleh Yong Tek Li,zon utara diketuai oleh Lim Kit Siang(Dap),zon selatan & Tengah patut di ketuai oleh wan zizah tapi setelah letak jawatan kena bagi kepada azmin ali(PKr) ini untuk keadilan .....sekian

Tanpa Nama berkata...

hasan ali mungkin merajuk kut kalau betul terasa kok dapat kementerian tani & asas babi tu....iskk

Tanpa Nama berkata...

KHOJA NADIM

Tuan,

Kami menyokong pencalonan tuan sbg Menteri Asas Unta.

Arab-Malaysian pun sudah manjadi banking group yg cukup terkenal. Blog tuan apa kurangnnya.

Sbg bakal Pak Menteri yg menjaga semua perkara asas, sukalah hamba rakyat menarik perhatian tuan mengenai satu perkara sangat asasi tetapi telah disensasi sebegitu rupa.

Tidak lain tidak bukan perihal penghinaan terhadap Jalur Gemilang yg kini semakain berleluasa di alam maya ini.

Tindakan kurang ajar ini tidaka tahulah apa motifnya, siapa di belakangnya, tetapi pemulanya nampak spt Kickdefella.

Sbg seorang yg terkenal dgn pendirian asas yg kental, kami hamba rakyat pohon jasa baik tuan supaya menangani perkara ini dengan kaedah tuan yg bijaksana.

Kami bimbang emosi rakayat sedang dibakar oleh pihak2 yg tidak bertanggungjawab. Sebelum nasi menjadi bubur, kamis erahkan kpd saudagar unta yg bijak bistari untuk campurtangan seberapa segera yg terdaya.

Terima kasih.

Abas berkata...

Salam:-

Kabinet Nasi tambah bagi PAS..kesian.

tulahpasal berkata...

tulah_pasal.....

tulahpasal berkata...

tulah_pasalll......

Tanpa Nama berkata...

menteri penutuh bu$$$ dan jubor tak ada ke? atau menteri Unta gila

kamal... berkata...

salam sin kalau ini lah kabinet kita alamat mapui lah kita..dlm kita sibuk2 mengalih pandangan kita ke permatang pauh..kita sudah lupa yg kita sedang d serang secara terbuka dari belakang..lihat saja tajuk utama d blog PEMBELA MELAYU SEJATI..(Teresa Kok makin kurang ajar pada Islam - Laungan Azan nak dihapuskan) apa sudah jadi niiii kenapa azan nak d pertikaikan..mana ulama PAS yg mejulang tinggi agama islam..yg konon islam teras perjungan parti..kalau mcm tu yg kat TV tu azan pun akan d hapuskan juga kah? kalau mereka memerintah..ya allah laknat lah mereka yg pertikaikan AZAN tu..sin plss bg sikit pandangan tetang hal ini..atau ulas sikit mana yg patut..

Tanpa Nama berkata...

susah susah...hang ja la yg jadi kabinet husin...pandai sgt...hang jadi menteri hal ehwal unta boleh laaa....