Sabtu, September 13, 2008

Bata puaso mu, Zaid Berahe

Zaid Berahe tengah kasi duit hare ...

Siye-siye puaso tak oleh buak gitu. Kughe pahlo. Bata puoso.

Buak gapo kughe pahlo?

Mu pege hak tu, lamo-lamo kerah. Hukum makruh. Latu, mu gosok-gosok keluo serupo kueh lengkong. Dah hare.

Gapo mu kecek? Ambo dok pahe.

Mu tau dok? Makno bodek tu pelir. Mu bodek doloh serupa mu main pelir dio.

Ehh ... gitu ginyo. Kalu ambo dok puaso, dok saloh bodek keh?

Zaid, Zaid ... isu Salleh Abas pun tak berani jawab, nak suruh pecat orang. Pege dah!

Kamu ni siapa nak tuntut Muhyiddin dipecat dari Kabinet? Mu ada penyokong macam Muhyiddin ke?

Kamu tak ingat masa MKT dan Kabinet buat keputusan peralihan, Muhyiddin di Jepun.

Kamu nak Muhyiddin dipecat, dan kamu akan jadikan dia hero. Gugur dia, dia akan jadi kuat. Kalau lawan Dolah, pun boleh tumbang.

Kamu tu perasuah. Masih lagi politik wang, tak berhenti top up dalam pertandingan Ketua Bahagian UMNO Bahagian Kota Baru sekarang.

Kamu bukan MP lagi, tak dipilih bertanding pun. Janji tak jadi MP, nak buat kerja-kerja kemasyarakatan dan amal. Ini buat dosa.

Kamu dilantik "backdoor". Khairy talipon kamu berkali-kali ... empat kali pagi hari pengumumman Kabinet. Semasa tu, kamu main golf. Sudahlah ... ini Husin pecahkan rahsia. Kamu orang Khairy!!!

Kamu nak Najib, Rais Yatim, Hishamuddin, Tengku Razaleigh ... dipecat juga sekali?

Tengoklah muka tu di cermin. Bandingkan diri mu dengan Muhyiddin dulu, baru nak tuntut pecat.

Dahlah mu ni pengecut. Kena soal tak jawab-jawab. Ingat berani boleh hadapi pelbagai persoalan.

Orang sekarang nak orang berani saja, bukan pengecut dan pembodek macam kamu. Husin cakap Kohsokoon yang boleh tundukkan UMNO lagi layak jadi Presiden UMNO dari orang-orang macam kamu.

Kalau lawan MKT UMNO, dengan orang macam Ahmad Ismail, dan Kapt (B) Zahar, pun Husin cakap kamu kalah nombor corot!!!!

Kaji balik kegiatan mu beberapa tahun lepas. Kamu ni layak di ISA tau. Kamu bersekongkol dengan orang-orang yang prospek ISA menimbulkan kemarahan agama, tahu tak? Kalau ada SB baca blog ini, tolong lokap ni Zaid Berahe!

Wow! Dengar Tuan Sadiq tengah marah nak kena jual. Suei nak jual si tua kutuk, tak laku.

26 ulasan:

Rafiz Rahim berkata...

hehehehe... husin marah sgt nie...

anaktupai berkata...

Sobar husen, pose nih..... tapi zahid tu memang muka tak malu, perasan semua org sokong dia... bontot kuali!

Zubli Zainordin berkata...

Ambo ni tok pahe apo pasa Zed doh jadi mace ni.

Dullu Ambo denga ado ore nasihak ko Zaid, dale hidok ni tak leh sesuko hati cat ore.

Cat ghumoh tak gapo. Jange cat ore.

Tok kiro lah ICI ko, Dulux ko, tak leh guno rono apo pun cat ore.

Pasa nyo, kato ke Yidin keno cat, mace mano nok tangga cat tu?

Susoh jadi nyo.

Harape nyo Zed isap loh, jange maen-maen cat ore lagi, deh?

Tanpa Nama berkata...

...jange maroh-maroh sangak sen,bata puaso ken...biarlah si Zaid tu nok nnupe tunjok berani gok sekali sekalo...ssien ke dio,natiken bohdoloh dio tadok kuaso doh,tokleh doh dio nok belagok gitu,siap kene tteng di ore...

lempoyang the great berkata...

ZAHID IBRAHIM YANG BANGANG LAGI MEMBANGANGKAN

Tanpa Nama berkata...

marah bebenor ko sin,
sampei dua kali posting..

tape sin, paklah blah nanti, kita kejekan dia sin..

Wak Karman

Azhar Abdullah berkata...

Ini betul punya marah ni...sabar Sin...tak yah tunggu Pak Lah jatuh, Pak Lah goyang pun dia ni dah kelam kabut Sin...

apisfires berkata...

wow!!!
pak usin ngamuk wooo...
usin kene jual ka??
unta jual usin??
adoooo....
sabau aje la...
meh3...
kite pakat2 lawan pakdol....
jangan lupa lawan rawna skali....
zaid tu main belakang nak kutuk muhyidin yassin main macam jantan??
boleh blaaaa la zaid.....

Tanpa Nama berkata...

zaman dulu jawatan menteri di JPM ni panggil Menteri tak berfortfolio. Orang Perak selalu sebut Menteri tak ber pelior. Nengok pada karektor zaid berahe, zahid hamidi & nazri aziz ni rasa2nya elok pak lah hidupkan balik istilah jawatan tu..

john labu

Tanpa Nama berkata...

John Labu

Kehe Kehe Kehe ... menteri tak berpelior

Mike Labi

Wak Dogol berkata...

Abe Usin

Doso Zaid nacak Pok Loh serupo besuko denge bini waktu sie.

Hukume serupo merdeka ambo, atau puaso duo bule atau sedeko duo eko unto

Hak unto mu soko abe usin.

pokpet berkata...

Syeikh Husin Lempoyang,

Nak minta tolong enta sikit laa...

Boleh enta masukkan blog ana dalam blogroll enta?

http://pokpet.blogspot.com

ahwin66 berkata...

uncle husin..jangan marah..nanti kena jual..

25%???
wow!!!

tak lama lagi juak2 umno ni kita bungkus dalam taik oonta..pos ke taiwan

ahwin66 berkata...

salam uncle husin..
nak link kan blog ni boleh ke..senang sikit sy nak akses dari blog saya..

jgn marah...nnt kena jual

bakaq a.k.a. ~penarik beca berkata...

Husin

Aku tak tuduh. Nak tanya ja: Zaid tu puasa ka?

Jam berkata...

Hello again bro,

aku masih tak boleh berenti gelak. Kau memang 'terror'.

Zaid - harap muka hansem aja, jadi loyar, tapi kaki bodek... malukan anak Melayu dan anak Kelantan aja mamat ni.

En Zubli, hope we will meet one day. I wuz ur ex student. Gua tabik spring - the story is funny, but actually now is not the time to laugh.

Tanpa Nama berkata...

erkk.. zaid hensem ke??eheheheeh.. setau aku zaid ni penagih arak tegar seperti yang di katakan dalam blog sangkelembai,usin ko cubalah dapatkan gmbr c zaid tengah togok ayak syaitan tue..

poning palo lagi berkata...

zaid gedebe, kalau anak jantan, tangkap Nuar dulu, sebelum nak kacau Muhyidin.

Berani lawan orang dalam aje. Jaguh kampung. Otak tak cukup bijak nak lawan Nuar, lagi nak bakup Paklah.

Zaid kena letak jawatan @ jika tidak tujukkan gedebe kpd orang yang terang2an suruh MP melompat.

_lagi baik Muhyidin buang Paklah drp, Nuar & DAP yang buang dia.

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Zaid ni bukan cerdik sangat. Tgk muka pun mcm retarded jer. hahahahaha

Zubli Zainordin berkata...

Husin Lempoyang,

Lepah nii, sapo maroh, keno cat. Cat meroh. Lepah tu, baru juar. Boleh up rego manyak.

Dear Jam, I am the same, same individual and same blogger, since we last met.

But only, only when at the Antics, I am exceptional.

After smelling a lot of "camel d**g" here, I get elated, and am not able to contained. Perhaps I must learn from Husin Lempoyang, how he manages the smell himself, to remain exceptionally cute.

You will soon experience tthe same, if like me, I click to visit here more than once a day.

InsyaAllah, we shall meet again.

perfectwater75 berkata...

Salam!

sapu husin jangan tak sapu!!!,tumpang ko tak kena tahan ISA lagi...Zahid Hamidi dah warning tau.... hehehe!hehehe!hehehe!

thx!

lebih percaya ular berkata...

eh , bukan ke Zaid Ibrahim ngan Ambiga tu dah bernikah?

bukan ke si promoter Hisamudin Rais yang sebarkan?

Kalau silap harap maaf ye...

WAK SAPU berkata...

Bang Usinnnn...

betulke Sang Kalembai kata si Zaid tu kaki arak tegar???? Kalau betul ini bermakna kaki arak suruh kaki masjid letak jawatan??? Ala..ana punya dunia mau terbalik ler...

Tanpa Nama berkata...

Zaid tak puas hati kerajaan gunakan ISA. Tak puas hati dengan Dollah le tu. Nak ugut letak jawatan. Tak payah ugut. Letak ajelah!

Jamal Pak Tongkol berkata...

Semua pun nak jadi hero macam ni sekarang. Habis semua orang tak betul. Dia sorang je yang betul, sampai semua benda pun nak dipersoal. Sekarang dah blah dah pasal kes ISA. Bagus lah tu. Semua benda pun nak main kecoh dekat luar, bukan reti nak berbincang dulu.

ilovebudu berkata...

dah lama dah lah....hahahaha