Isnin, September 22, 2008

Rehat dari politik ... Teka Teki

Penat dengan politik ...

Nak relaks otak dan asah fikiran. Cuba selesaikan teka teki berikut:

1. Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk,

2. Kangkang peluk, kangkang peluk, bila dah dekat climax pegang buah

3. Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol

4. Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki

5. Ahmad bin Abu, kambing bin apa?

6. Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

7. Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai

8. Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais

9. Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik

10. Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?

Sesiapa sudah dapat e-mail dan tahu jawapan, jangan beritahu dan potong stim ... opps. Kita nak tengok siapa otak yang perlu di cuci dengan clorox. Hehehe ...

Jangan fikir yang bukan-bukan untuk soalan-soalan permulaan. Ini bulan puasa - kena banyak beramal, tingkah laku dan perangai pertingkatkan baik, dan tak ada buruk sangka. Hehehe ...

Jawapan akan disiarkan tengah malan atau esok pagi nanti, mana-mana sempat.

31 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ape hadiah mike nak kasi sin? teman bab teka-teki pantang kena cabo..

kalau hadiah takat kueh raye je, maleh teman nak jawab..busuk2 nak pikir pun pakai 10 kalori

oghang perok

Tuan Akelaken berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Husin Lempoyang berkata...

Tan Akhlaken

Dah tahu jangan potong stim orang ... Kita nak seronok2

chief kadam berkata...

sin.. aku leh jawab num satu je.. jawapan dia benang dengan jarum jahit.. yang lain aku kapoooorrrrrrrrrrrrr

har har ha ha ha berkata...

Sdr Husin..

Saolan no 1 dan No. 2 tu kalau deme yang kena cuci clorox tu nanti pahala puasa kurang sikit dari hari yang lain..kerana otak corupted..heh ha ha ha hhhaha

binturung berkata...

2. orang panjat pokok kelapa ambik buah kelapa.

4. Kalau anjing angkat dua-dua kaki jatuh lah ia umpama nangka busuk jatuh ke tanah.

5.Kambing bin atang....binatang la.

yang tu jer yang termampu aku jawab...otak kurang glukos hehe.

Tanpa Nama berkata...

Sin jwpn soklan yg engkau beri mudah je.. Kacang putehlah..tp aku xleh jwb masa perut lapar,tggu perut aku masuk nasi briyani gam,ayam panggang tandori.. Ayak cendoi mamak,sirap bandung dan tauhu sumbat.. Tunggu na..

kluangman berkata...

Sebab ape anjing kencing angkat sebelah kaki - sebab anjing tak pakai seluar..

Sambil sambil tu...

Anonymous said...
Hampa geng Ameno kalau sekali kena ISA gamaknya muntah taik hijau aku rasa.

Maklumlah selama hari ni hampa kebal.Demonstrasi pun tak penah kena sembor ngan gas pemedih mata.Kalu buat demonstrasi jalanan pun dipanggil perhimpunan aman.Puuii....dasar pengecut.

Lepas tu pandai pulak nak ketawakan orang kena ISA.

...................................

Kalau tak mau kena ISA, tak mau kena gas pemedih mata, tak mau muntah berak hijau, tak semestinya nak masuk ameno.

Pakai otak, jangan buat benda yang salah, kritik berpadan padan, gunakan undi memilih kerajaan setiap 5 tahun dan banyak lagi cara yang bertamadun boleh digunakan untuk memprotes kerajaan atau menangani sesuatu isu tanpa kena ISA.

Masuk ameno dan tak masuk ameno tak timbul isu. Pakai otak ke tak pakai otak itu yang kena fikir. Kalau dah buat, beranilah tanggung, apahal nak komplen lagi.

...Keretapi bila berlanggar dengan semut, dua dua terbalik..siapa yang kuat.

Tanpa Nama berkata...

Keluangman ko wat teka teki jugak yek.. Jwapan je mudah je.. Yg kuwat dentumannya botoi tak? Hehe usin punya teka teki xmo lg pikir sbb tengah pikir2 ank plak kaco.. Angin 1 badan..

Tanpa Nama berkata...

Keluangman ko wat teka teki jugak yek.. Jwapan je mudah je.. Yg kuwat dentumannya dsebabkan kesan efek akibat pelanggaran itu, botoi tak? Hehe usin punya teka teki xmo lg pikir sbb tengah pikir2 ank plak kaco.. Angin 1 badan..

hikayat-penuh-ranjau berkata...

7. Bas sekolah
8. Milo ais
9. Lampu stadium, kita 'on' bila nak 'main'
10. motosikal - sebab ada tongkat

Tanpa Nama berkata...

1. masukkan benang dlm lubang jarum

Jam berkata...

Apa la bro,

Baca pembuka teka teki aja dah kurang separuh pahala puasa.

Kau mesti tengah boring gila bila buat benda macam ni...

kalau kau post kat anwar ibrahim mesti dia tahu jawapannya... hehehehehhe

Jam

Tanpa Nama berkata...

9. Lampu stadium nak main kita on, lampu bilik nak main kita off! betul tak Sin.

ABDUL WAHIB berkata...

KEluangman, jawabnya Hang la kuat...... Kuat temberang.Hahhahaha

Tanpa Nama berkata...

apa lah ko ni jam , otak poluted dah, jangan dok pikir benda tu aja.
sambil tu buat penenang otak nak bagi sat tekateki:
ada sorang toarab pegi kat habshi ( penduduk itam2 sume) , to arab ni masuk bar, minum, bila dia keluar dia bawak krete merc hitam, lari sikit punya laju kat jalan raya, tiba2 seorang hitam nak melintas, dia boleh brek serta merta, padahal masa tu dia lupa nak on kan lampu kretanya,lampu jalan pun tak menyala, bulan bintang pun tadak, lampu2 bangunan tepi jalan pun tak on. yang heran macammana nia nampak to itam tu nak melintas.---jawablah ngan senang hati. SELAMAT BERPUASA DAN MENYAMBUT HARI LEBARAN.

Tanpa Nama berkata...

teka-teki terhebat di dunia yg pernah dijumpai.."tak hilang pak husin di dunia"...penyambung warisan budaya melayu !!....penat memikir ne weh....lum ada jawapan. subuh nanti jer ar tengok jawapannya

Piggy Singh berkata...

1. Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk,
Jarum jampi buat cucuk Khairy.

3. Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol
Toyol belaan Pak Dol

4. Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki
Tanda protes, sebab tak leh makan telur dan timun, semua Theresa Dog dan balun.

7. Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai
Bas sekolah, sebab bas lain pandai pi kilang or makan angin je.

Yang lain ana give up.

Tanpa Nama berkata...

6. Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

-ikan jantan bertelur 2 jekk

Tanpa Nama berkata...

go go go

Testing berkata...

Salam perkenalan

cayanghusin berkata...

janji belum dipenuhi wahai pak husin........jawapan teka teki u weh..penat ana tunggu sampai subuh neh ..lum bejawab lagy...seksa tunggu jawapan mcm seksa makan telok dgn timun jek..

cayanghusin berkata...

pak husin...neh nak tanyo skit. ada berita tak tentang persidangan beja bulat pasai BI dlm math dan sains kat sekolah tu. harap2 balik ke pangkal jalan. nobatkan BAHASA MELAYU..tq

si luncai berkata...

sin
Tanya pula teka tekini..
kenapa orang berjalan suka berlenggang

si luncai berkata...

kenapa anjing berlari suka beraleh kebelakang

kluangman berkata...

Husin Lempoyang - kau kena tipu dengan teresa - dia ngaku dapat makan ayam dan ikan - peergghhhhh..
Tapi kau kena fahamlah sin - betina kalau dah lanjut usia tak kahwin memang 'angin' dia tak boleh tahan..itu belum lagi mulut bawah dia bercakap.

Tanpa Nama berkata...

Sekilas ikan di air sudah tahu jantan betinanya.

Sin, cuma ikan betina sahaja yang berkilas, ikan jantan seperti binatang lain kool sahaja.

Tak macam manusia yang jantan sahaja biang gelabah tak tentu hala ... lebih lebih lagi yang jantan stim pada jantan.

Amri Yunus

Har har ha hahahah berkata...

Jawapan..jawapan mana..Sinnnnnn....

tak sabau Sin..ko bagi cepat jawapan dia..har har har har...

Wassalammmm

Tanpa Nama berkata...

Anjing berlari dia noleh kat belakang sebab dia nak tengok kj kejar dia lagi ke tidak..

dan sebab mata dia kat depan, kalau mata dia kat belakang, tak yah le dia noleh lagi hehehehe
..kluangman

ismailjantan berkata...

Aku dah tunggu ni , mana jawapannya bagi cepat , kalau tak kang , hari ni dah 23hb , nak fikir politik balik , dapat rehat satu hari je ....
cepat sin....

Tanpa Nama berkata...

motor lagi tue pasal pakai tongkat...