Khamis, September 04, 2008

Kau Nak Juga, Husin Ucapkan ...


Macam mana pembentangan bujet? Perbahasan dibuat satu bulan setengah selepas bujet dibentangkan. Bujet Anwar pun macam sama.

Macam mana bujet, hampir 50% perolehan kerajaan dari petroleum? Rupanya pucuk kepimpinan kerajaan tak ada sumber kewangan dan pelaburan yang lain.

Macam mana bujet jika rakyat terpaksa merana untuk menambah RM36 billion bagi separuh kedua RMK9 untuk bangunkan corridor-corridor? Siapa yang dapat kontrak?

Macam mana bujet boleh keluar peruntukan untuk pengangkatan awam yang berbillion-billion selepas seorang itu berkonon-konon naik keretapi? Siapa yang dapat kontrak?

Macam mana kita dok bangunkan infrastruktur tapi tiada kesan untuk pembangunan sektor ekonomi lain. Bangunkan untuk suka-suka ke?

Macam membangunkan satu kaum keluarga saja.

Mediocre! Medioce! Mediocre! Kita semua Mediocre! kerana membiarkan kehancuran ini berlaku.

Wow! Yang terjual agama, bangsa dan tanahair.

11 ulasan:

Nostradamus berkata...

QUE SERA, SERA -(What Will Be, Will Be)(Apa Yang akan Jadi akan Terjadi)
--------------------------------

Meaning of Que Sera, Sera:
(Maksud Que Sera, Sera:)

The expression "What will be,will be" is used to describe the notion that fate will decide the outcome of a course of events, even if action is taken to try to alter it.

(Ungkapan "Apa yang akan jadi akan terjadi digunakan untuk maksud Takdir akan menentukan keputusan kejadian-kejadian seterusnya walaupun tindakan diambil untuk cuba menghalangnya.)


(Lyrics written by Jay Livingston and Ray Evans
for Alfred Hitchcock's 1956 re-make of his 1934 film
"The Man Who Knew Too Much" starring Doris Day and James Stewart.)


When I was just a little girl,
I asked my mother, "What will I be?
Will I be pretty?
Will I be rich?"
Here's what she said to me:

"Que sera, sera,
Whatever will be, will be;
The future's not ours to see.
Que sera, sera,
What will be, will be."

When I was just a child in school,
I asked my teacher, "What will I try?
Should I paint pictures"
Should I sing songs?"
This was her wise reply:

"Que sera, sera,
Whatever will be, will be;
The future's not ours to see.
Que sera, sera,
What will be, will be."

When I grew up and fell in love.
I asked my sweetheart, "What lies ahead?
Will we have rainbows
Day after day?"
Here's what my sweetheart said:

"Que sera, sera,
Whatever will be, will be;
The future's not ours to see.
Que sera, sera,
What will be, will be."

Now I have Children of my own.
They ask their mother, "What will I be?"
Will I be handsome?
Will I be rich?"
I tell them tenderly:

"Que sera, sera,
Whatever will be, will be;
The future's not ours to see.
Que sera, sera,
What will be, will be.
Que Sera, Sera!"

http://patek1472.wordpress.com

raktamrittika berkata...

Tipu lagi..lagi-lagi tipu..tak habis-habis ngan tipu.. dah dasar penipu..tipulah, apalagi selain tipu yang pandai dibuat penipu. Yang kesian..yang kena tipu!

Nak belajar macamana nak kenal penipu? Teknik asasnya saja. Silalah ke weblog:

http://raktamrittika.wordpress.com/

Boleh la belajar nak kenal penipu dan boleh juga belajar menipu agar tak nampak sangat macam penipu.

Tanpa Nama berkata...

Lohh....gue ingatkan tuan Husin nak hybernate dibulan puasa nih...

Samad berkata...

Lebih hancur kalau Anwar yang jadi PM. Tentu Bajet 2009 versi beliau pun teruk juga. Kira ok la Bajet yang Pak Lah bentangkan ni, ada juga bonus. Sepatutnya kita bersyukur...

Tanpa Nama berkata...

Kalau setakat PM naik keretapi saja dah buat peruntukan billionbillion pi lah. Apa dah jadi dengan parti komponen BN, langsung dah KOJOL tak bersuara langsung. Alamatnya nescaya berjaya Anwar jadi PM ni.
Buatlah demo macam masa Reformasi macam kat Thailand suruh Samak turun.n Anwar pun bukan IKHLAS dalam perjuangannya sebab hanya nak cari salah Najib tapi bab Paklah yang terang-terang salah sikit pun tak bersuara.
Betul-betul macam Bapuk

Tanpa Nama berkata...

syukur le apa dah dibagi... idologi sama rata dah di beri mandat, melayu x sedar2. dah tergadai semua baru padan nan muka.. masih leh fikir hak sama rata lagi. ingat ideologi DAP n PKR x boleh dipakai langsung untuk kita umat islam/melayu semua..
boleh ke percaya. nanti selain bangsa kita jadi TPM..PM ke.. bukan perkauman beb.. tapi korang pikir le.. cuba kita kaum minoriti, dan diorang semua majoriti... adakah diorang akan layan bangsa kita macam mana kita layan baik sama sekarang ni... korang nak ke anak korang x kan kenal asal usul... apalah nasib bangsa kita... bila nak perjuangkan bangsa sendiri bangsa sendiri yang tuang tuba...bila tanah tergadai, agama dihina, bangsa dipijak.... masih boleh tersenyum lagi wahai bangsa melayu ku...

Tanpa Nama berkata...

Anon 6:28 pm

Aku setuju dgn kau,bangsa melayu walaupun dah berpelajaran tinggi tapi akhirnya jadi bongok juga, sebab tak pernah bersyukur dengan apa yg tuhan berikan, sikap tamak haloba masih menguasai fikiran dan dlm mengambil tindakan..

Nasib baik aku bukan "pure melayu"

Tanpa Nama berkata...

Vietnamese come,
Dog and Cats missing

Bangladeshi come,
Malay girls missing.

Chinese girls come,
Hubands misisng (or oftenly coming)

Politicians (or Politician's wife) come,
Mongolian girl missing.

Police come,
Drugs missing.

Election comes,
Government funds missing.
(Or UMNO President come,
Jasa's cash box and kain pelikat missing)

Election lost,
Documents missing.

Release true report,
DOctor missing.

Tell the truth,
Whole family missing.

Sin, memang macam-macam tiu na xing.

Selamat Hari Merdeka dan Ramadhan Mubarak.

Peminat

My Raison D'etre berkata...

Ingatkan nak simpan sengat bulan posa.. :)

Berapi gak nampaknya..

Click here to visit my Blog

~PakKaramu~ berkata...

Saya sangat tertarik dengan pembangunan kroni ini, jadi jika ekonomi rakyat menjadi stabil kerana banyak kemudahan rakyat maka yang kaya bertambah kaya, dan yang miskin selesa sebentar kemudian papa kembali,inilah kosef yang kaya dan kuat terus mencengkam yang papa kedana, INI KONSEF FIRAUN!!!

ex-anon berkata...

Alahai Sin, tak buat pun salah, buat pun salah rupanya. Inilah manusia, tak pernah cukup dan bersyukur dengan apa yang ada. Kalau dah marah tu semua benda tak kena, buat baik pun terkena juga. Bagi kat abg nuar kita buat bujet, kang abis semua bagi kat orang bukan melayu konon atas dasar 'rakyat' Malaysia. Dia sanggup bergolok gadai maruah bangsa asalkan dapat jadi PM. Itu lagi dasyat punya penipu besar!