Jumaat, September 26, 2008

Dunia ... Dunia ... (3): Rancangan Paraolimpik Jeanne Badawi

ARKIB : 24/09/2008 Utusan Malaysia

Latih mereka yang cacat jadi atlet - Jeanne

SUNGAI PETANI - Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Jeanne Abdullah mencadangkan mereka yang cacat akibat bahana bermain mercun atau merempit, dilatih sebagai atlet sukan agar keupayaan mereka tidak membazir begitu sahaja.

Katanya, mereka yang terbabit akan disenaraikan sebagai atlet orang kurang upaya (OKU) dan jika berkemampuan, boleh mewakili negara dalam Sukan Paralimpik.

"Semasa saya berada di Beijing bagi menyaksikan Sukan Paralimpik baru-baru ini, saya melihat banyak perkara yang boleh kita lakukan.

"Walaupun atlet kita hanya ada 11 orang tetapi mereka mampu mara sehingga ke pusingan akhir serta berjaya membawa balik pingat,'' katanya pada majlis penyampaian sumbangan Hari Raya Aidilfitri sempena program Semai Bakti Kedah di sini, semalam....seterusnya sini

Hooi ... takut Husin baca laporan ini. Dari menyelesaikan masaalah sosial merempit dan kemalangan main mercun, Jeanne suruh mereka jadi atlit paraolimpik.

Kalau ikut logik Jeanne, letupkan jari-jari para atlik dan ahli sukan negara dengan mercun atau suruh naik motorsikal macam orang gila. Malaysia akan kuasai Paraolimpik dengan Cemerlang, Gemilang dan Terbilang.

Takpa Jeanne, ini macam ide Abdullah pun.

Abdullah mahu dilihat pertingkatkan modal insan tapi memberhentikan ramai-ramai pengurus dan pekerja-pekerja mahir.

Dia cuma beritahu dia buat sekolah dan universiti banyak-banyak. Sebenarya itu bukan bangun modal insan, tapi banyakkan penganggur baru dan tua. Kontrak sekolah dan universiti, kroni akan-anak dapat. 20 percen!!!!!

7 ulasan:

Bung Karno berkata...

Laki borek, bini rintik. Dolah dengan Jin nya.

Zubli Zainordin berkata...

Di persekitarannya tidak ada ke lelaki yang cacat?

Contohnya, cacat budi membuat keputusan yang cacat.

Otak 10 sen!

stable kuda kuda berkata...

hahahhhahahahahha.. aku ngan member satu opis gelak giler bila baca.. terencat akal laa jeanne nie.. dan kena sial haji misai kontot!

Tanpa Nama berkata...

Jeanne,

Tak payahalah nak sibuk2. Kau duduk rumah urus Dollah sudahlah. Tiap2 malam kau pujuklah laki kau yang teramat bebal, bodoh dan menjijikkan untuk berhenti je dan duduk rumah. Lagi satu, kau nasihatkan anak tiri kau tu, si Kamal lahanat tu ....sudah2lah cekik duit rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Camana ni tangguh lagi pemilihan..

Tanpa Nama berkata...

Boleh hantar Kay Jay (ketua mat rempit negara) ke Sukan Paralimpik dalam acara *e**r sape paling hitam (individu & berpasukan dgn Azeez karikam)..
dah tentu En Kay Jay akan menggondol 2 keping pingat emas!!!

Malaysia Boleh !!!!

Tanpa Nama berkata...

hai nak buat macamana jatuhkan saja No 1 kita, yang jantan suruh kita berjimat makan nasi segemgam sehari yang ni pulak buat macam ni pulak sapa yang buat ucapan mereka ni??? agaknya pasai tuu negara bermasaalah macam2 sekarang pasai penasihat yang mereka ada semua PANDAI PANDAI belaka kot