Rabu, September 17, 2008

Macam Tukar Spender

Tetetet Tetetet Tetetet ...

Hello maca, penatlah satu hari cover PM baru yang tak jadi. Satu hari tidor. Besok aku baru nak pergi Permatang Pauh nak buat story. Apa cerita?

Apa?! ... Wah itu macam? .... Apa cerita Dolah mahu buat? ... Takpe, nanti bukak TV dan Internet cari news.

Semalam dengar dari banyak-banyak tempat buka puasa, ramai yang pergi rumah Najib. Tak cukup kerusi meja dan makanan. Ingat macam dah nak jadi PM bila-bila masa. Apa ini, bincang empat jam cuma ini saja?

Oh ... sori pembaca.

Dolah kata dia tukar portfolio dengan Najib - dia ambil Pertahanan dan Najib ambil Kewangan. Pelik ... macam tukar spender.

Dolah kata dia dan Najib sudah komited kepada peralihan kuasa. Macam mana jadi gitu? Najib kata peralihan terserah kepada akarumbi. Hmmm ...marah orang yang pergi buka semalam tak dapat makan.

Sirul nak keluar, spender Najib akan kelihatan bersih seputih-putihnya, kalau dia pakai spender putih. Ini mesti spender Dolah dah dikotorkan dan tak mahu lagi pakai spender itu .

Dia pun macam nak cari najis pada spender Najib. Eh ... tak sangka si Dolah ni suka cari najis pada spender orang. Sindiri pun banyak buat najis.

Dengan Kodomo Lion pegang dalam negeri, bahaya Dolah pegang spender pertahanan. Dia boleh salah guna tali spender. Hooi ... latu macam-macam budak hitam akan buat untuk taukeh dia.

Swei tau ... MoF. PM terakhir pegang Kewangan pencen. TPM terakhir pegang Kewangan masuk penjara. Lepas PM

Masak Najib kena cuci najis Dolah di MoF. Ekonomi sudah masaalah bawah Dolah. Kalau orang hantam MoF, serupa hantam Najib. Hmmm ... ramai jadi serba salah.

Bila Parlimen bukak untuk bahas bujet, Najib kena pertahan dari serangan Anwar dan pembangkang dan bukan Dolah. Jahat Dolah tak habis-habis laga-lagakan mereka berdua. Lari penakut!

Dalam MoF ada mamak cendul mata lebam MoF II, keliling dia tolong sapu untuk Khairy macam mamak mencanai roti dalam pertandingan roti canai. Ada pulak Menteri JPM jaga EPU, Amirsham yang bisu dan tinggalkan ulat besar dalam kes BII di Maybank.

Ini mesti cerita dia tak mahu turun sebelum Disember untuk kasi Khairy lepas. Padan Najib kata "terima kasih dengan keikhlasan Pak Lah." Lagi ikhlas bila Najib jaga MoF, dia boleh buang semua yang kaki ambil komisyen sekarang dan masa depan.

Dolah ni sudah macam nangka busuk yang dah hitam dan patut gugur. Tapi tangkai dia masih kuat lagi. Bila dah masa untuk jatuh nanti, bersepai dan satu kebun kotor.

Wow! Dunia, dunia ada orang yang tak malu sampai macam itu.

* Update 6:50 pm

23 ulasan:

Monkey D Luffy berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Sekarang di utara ada satu makan baru. Depa panggil "Roti Canai Paklah"..

Kalau kita order roti canai taruk telo, kita panggil 'roti telo'. Tapi kalau roti canai takda telo, kita nak panggil apa? kita panggil dia 'Roti Paklah'!! @ Roti takda telo! :)

Tanpa Nama berkata...

Yeh i'm da 1st.. Ahaks

Tanpa Nama berkata...

Apa ke jadah PM tu tukar portfolio?Relevan sangat ke masa politik tengah haru biru ni....? Mesti ada agenda dan arahan dari penasihatnya tu. Takut jadi macam Thailand ke rampasan kuasa oleh tentera....sebab itu kena kawal sendiri tak percaya si Najib ....apa pendapat Husin?

Tanpa Nama berkata...

Keijaksana tanpa an Dolah dalam permainan politik walaupun standard 'tadika' tapi mampu memperbodohkan standard 'matrikulasi'.

Kalau bola, sekitar atas padang, tapi Najib...terus keluar padang..
- malas nak bagitau nama

Zubli Zainordin berkata...

Tukar spender ini Husin Lempoyang, macam mana pun tak bagus.

Nanti oghang ghumah confused!

Lagilah kalau spender yang nak bertukar itu, satu penuh najis dan satu lagi koyak rabak.

Apa paedahnya?

mamak mee berkata...

dey husin... apasal lambat posting hari nie?? tidur dengan dollah ke tambi??

dey macha.. itu budak tak tahu malu keri kata nak tanding ketua pemuda.. dey takde buat report ke?

Tanpa Nama berkata...

Pak Lah tak mampu pulih ekonomi negara terpaksa serah pada Najib kemudian tunding jari salahkan anuar kerana ekonomi jatuh merundum.

kassim baba berkata...

Sin,
pada ana punya firasat, pak lah akan turun pada perhimpunan agong umno nanti..ana confident lah

Pada teori ana, keadaan sekarang selepas anwar gagal misi 16 sept dia, seolah2 anwar sudah kasi bola tanggung pada bn, pak lah kasi peluang pada najib untuk kasi lipat maut pada anwar sampai anwar terus gulung net.. muhyidin apit kanan, Tun pulak coachnya..

paklah dah tak larat nak buat keje tu semua, kepala dah benjol2 kena tekong kuda anwar, tambah pulak ada anak perangai mcm kacang hantu, lebih baik dia back-off la..

Sewerage Service berkata...

Pantun Si Najis dan Si Kentut

Encik Rakib jual juadah,
Dicelah rumah di kampung Ajil,
Najib dah mula mengenakan Pak Lah,
Anunya kecil dah mula menggigil

Najib dah mula nak mengenakan Pak Lah,
Pak Lah pun dah mula bersin-bersin,
Amatlah tersinggung perasaan Pak Lah,
Angkara durjana Muhyiddin Yassin

Angkara durjana Muhyiddin Yassin
Kerana hasutan si Najib tak sabar
Bodoh Muhyiddin tak berharga satu sen
Dipergunakan si Najib panjang akal

Sekarang tinggal Pak Lah keseorangan,
Najib dan Muhyiddin dah pasang badan
Bagaimana Khairy yang dah lama berangan
Tak kan lah nak biarkan dirinya terkorban

Wahai Pak Lah yang sentiasa ‘bengong’
Jangan biarkan diri disembelih dicincang
Si Najib bukanlah tak boleh dikangkang
Keluarkan semua dia punya tembelang

Keluarkan semua Najib punya tembelang
Baru rakyat tahu segala-galanya
Alang alang bermain dengan jembalang
Biar putih tulang jangan putih matanya

Diantara Pak Lah dengan Najib
Tiada beza, kedua-duanya karut,
Pak Lah ‘bengong’ Najib penuh aib
Ibarat sisa najis dengan kentut.

Tanpa Nama berkata...

sewel service,
kau buat pantun untuk anwar pulak, dan berambus dari sini..

-adik husin lempoyang-

Tanpa Nama berkata...

Najib ke Treasury ...oklah jugak ..geng mamak dah banyak kena tembak ...nampaknya geng mamak kat MOF pulak kena perambat keluar ...habis semua dikitai dek geng mamak kat MOF tu ...siasatlah keje2 geng mamak ni secepat mungkin ....segala mamu, nana, penasihat MOF semua buat macam duit mak ayah dia dan buat keputusan ikut tempolok perut masing2 ...kejekan semua NAJIB .....

A Voice berkata...

Perambat sekali Amirsham.

Penipu punya CEO Maybank. Dia bersekongkol dgn Khairy nak kebas duit Maybank.

Zubli Zainordin berkata...

Tetetet Tetetet Tetetet

Husin Lempoyang


http://atotalblog.wordpress.com/2008/09/17/caling-caling-husin-lempoyang-you-know-or-not-these-solyers-and-akauntans/

Hehehehe...

ZACH berkata...

allo Kassim Baba, Anwar tak gagal. Dia gentleman sebab nak jumpa paklah dulu dan cakap elok-elok macam orang tua. Kalau dia terus saja rampas kuasa, macam budak-budaklah. Nampak sangat dia tak dak otak.

Aku tak rasa Pak Lah akan sampai ke perhimbunan agung dan Najid tak berpeluang jadi PM. Tak lama dah kot.

lebih percaya ular berkata...

Nang Bu Ti Nang Kui Bu Ti Kui
Bang Nuar Ni....

Tanpa Nama berkata...

Salam Pak Husin,
Nampak gayenye PakLah nak bagi PakNajib susah jaga kewangan Negara. Sebab MOF dan GLC telah pun dipenuhi oleh org PakLah & Anak Menantu. Najib tak boleh buat ape2 dan silap haribulan jd Pak Angguk aje berbeza kalau masih di MOD. Tahi2 ayam di MOF semua dah bau minyak wangi sbb dah kena bersih awal2 oleh PakLah & Anak Menantu. Tentu skrg PakNajib tengah gelabah sebab besok dah kena masuk pejabat baru -tak sempat nak kemas dan bersihkan pejabat lama. Pandai tak Penasihat PakLah. Tgh ekonomi merudum ni PakLah senang aje cuci kaki tangan bagi PakNajib pulihkan ekonomi - kalau tak mampu bolehlah jadi isu utk kata PakNajib tak kompeten. Kalau mcm ini Husin Tuan Penasihat boleh minta 50% dan bukan 5%. Wassalam

kluangman berkata...

Lepas jumpa dolah, anwar nak jumpa agung pulak, lepas tu nak jumpa bush sekejap...

Anwar nak jumpa dolah supaya I.S.A kan dia, supaya dia dapat menutup malu dan masih menjadi hero, dia mahu dianggap disabotaj..

jaga jaga..anwar nak lari ke kedutaan turki lagi...

Puteri*...Ratu berkata...

cek lama dok dengag dah la dema kata 'kitchen cabinet' kah kah kok keh...la ni dari dapog depa lawan tukag macam main masak-masak (pondok-pondok) pulak, esok jadi laki..pastu esok juga jadi bini pulak..belajag menikah masa main pondok-pondok.. awat Malaysia ni macam main masak-masak ka.. cek tak faham... eloklah cek jadi pakar ERT saja. kah kah kekkok

Tanpa Nama berkata...

Pak Usin

Kau ingat apa lagi yang nak dibuat oleh Pak Lah lepas ni?

KJ dah amalkan setiakawan, maknanya tak boleh gaduh-gaduh la

raktamrittika berkata...

Kalau le Anwar tu ancaman kepada ekonomi, makanya Pak Dol ngan kabinetnya memang "komunis" ekonomi le. :?: Cth harga minyak semasa:

1 barrel (tong) = 159 liter
1 USD = RM 3.45 (semasa)

Harga minyak dulu = USD145 x 3.3 (masa naik) / 159 liter = RM3 – (Subsidi) RM0.30 = RM2.70

Harga Minyak Semasa = USD92.7 per tong
Nak senang kira = USD93 x 3.45 (Rate semasa) / 159 liter = RM2 – RM0.30 (Subsidi) = RM1.70

Kita bayar = RM2.55/liter
Harga tanpa subsidi = RM2.00/liter

Kerajaan penaya :angry: kita = RM0.55 per liter.

Sekarang cakap siapa yang MENGANCAM ekonomi RAKYAT pulak? :!: :!:

http://raktamrittika.wordpress.com/

Tanpa Nama berkata...

Padan Najib kata "terima kasih dengan keikhlasan Pak Lah." Lagi ikhlas bila Najib jaga MoF, dia boleh buang semua yang kaki ambil komisyen sekarang dan masa depan.

Ikhlas cakap, beritahu Rosmah jangan ambik komisyen. BPR masih bawah JPM ...

陽春麵Star berkata...

cool!i love it!情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,做愛