Dalam kenyataan bertarikh April 5hb, 2017, Ustaz Zamihan, Presiden ASWAJA mendesak kerajaan menangguhkan Pindaan Akta Membaharui Undang-Undang (Perkahwinan dan Perceraian) 1976 (Akta 164) kerana menurutnya, ia melanggar hukum syarak.
Facebooknya di SINI.
Husin serba salah dalam hal undang-undang yang melibatkan membuat sesuatu pilihan. Susah bila pilihan bermakna pihak yang lain tidak akan berpuashati.
Baik Ustaz Zamihan mahu pun kerajaan perlu fahami punca masaalah ugama anak bukan berpunca dari ugama Islam atau ugama lain.
Ia masaalah mereka-mereka yang diserang penyakit Keling.
Mereka yang dijangkiti penyakit keling degil dan tak mahu selesaikan masaalah sesama sendiri, lalu heret semua pihak hingga babitkan perlembagaan, fatwa, NGO, dan pelbagai lapisan masyarakat.
Penyakit
Keling adalah masalah psikiloji yang lahir dari kewujudan kegelapan samada pada bahagan anggota, atau kulit atau minda dan hati.
Akibatnya, pesakit penyakit Keling suka cari pasal, tak tahu malu, cepat naik kepala, dan rata-rata perangai suka menyakitkan hati sesama mereka dan orang lain.
Akibatnya, pesakit penyakit Keling suka cari pasal, tak tahu malu, cepat naik kepala, dan rata-rata perangai suka menyakitkan hati sesama mereka dan orang lain.
Tindakan segera yang harus dilakukan adalah mengharamkan penyakit dan pesakitnya sekali.
Bagi orang ramai, mereka boleh kurangkan masaalah berkaitan dengan penyakit Keling dengan tidak melayan dan beri perhatian pada pesakit-pesakit ini.
Insya Allah, berhentilah mereka sementara.
Pengkaji-kaji dan professor-professor di Universiti masih menyelidik cara untuk tangani penyakit Keling ini.
Jika tidak dilakukan, pesakit Keling akan lagi ligat dan banyak bawa masaalah pada masyarakat, negara dan seluruh dunia. Tidak boleh dibiar berkembang balik hingga menjadi satu bangsa dan hidup kembali kerajaan Keling purba.
Kebanyakan pesakit Keling adalah dari kaum India atau berugama Hndu atau Mamak yang berugama Islam. Namun begitu, pesakit Keling tidak boleh dikaitkan bangsa ... rasis!
Orang Melayu pun ada terikut-ikut pesakit penyakit Keling lalu dijangkiti penyakit Keling ini.
Peguam, dan wartawan sering mewarisi penyakit yang lazim dikalangan penjual roti canai dan tosai.
Mereka yang berumur hampir satu abad boleh jadi penyebar penyakit Keling terbesar jika pernah menjadi Perdana Menteri diktator dan perasuah selama 22 tahun.
Orang Melayu pun ada terikut-ikut pesakit penyakit Keling lalu dijangkiti penyakit Keling ini.
Peguam, dan wartawan sering mewarisi penyakit yang lazim dikalangan penjual roti canai dan tosai.
Mereka yang berumur hampir satu abad boleh jadi penyebar penyakit Keling terbesar jika pernah menjadi Perdana Menteri diktator dan perasuah selama 22 tahun.
Harap pihak kerajaan dan Ustaz Zamihan faham masaalah sebenar dan banyak bersabar.
Adakan banyak majlis solat hajat untuk Selamatkan Malaysia dari penyakit Keling yang telah menular dalam masyarakat dann merosakkan negara berdekad-dekad lamanya.
Adakan banyak majlis solat hajat untuk Selamatkan Malaysia dari penyakit Keling yang telah menular dalam masyarakat dann merosakkan negara berdekad-dekad lamanya.
Wow! Peninggalan pemimpin Keling yang cuci tangan
2 ulasan:
keadilan untuk semua. tanpa keadilan tiada pihak yang akan berpuas hati. meskipun telah mendapat 'bini' baru, bini lama dilupakan jangan. meskipun si anak telah dapat 'ibu tiri' yang baru ibu asal dilupakan jangan.
Salam,
Jalaluddin Rumi guna mithal orang India/Keling untuk jelaskan sifat suka kritik/cari kesalahan orang, dalam Mathnawi. Jangan kata Rumi racist.
Four Indians went into a mosque: they bowed their heads and prostrated themselves for worship's sake. Each one performed the takbír (following) upon a niyyat, and began to pray with lowliness and contrition.
(When) the muezzin came, from one of them fell a remark— “O muezzin, have you given the call to prayers? Is it time?”
The second Indian said on the spur of the moment, “Hey, you have spoken, and (so) your prayer is null.” The third one said to the second, “O uncle, why do you rail at him? Tell yourself (how to behave).”
Said the fourth, “Praise be to God that I have not fallen into the pit (of error), like those three persons.”
Hence the prayers of all the four were marred; and the fault-finders went astray more (than he who made the original mistake). Oh, happy the soul that saw its own fault, and if any one told (found) a fault, wished eagerly (to take) that (fault) upon itself!—
Because half of him (every man) has always belonged to the realm of faults, and the other half of him to the realm of the Unseen.
Since you have ten sores on your head, you must apply the plaster to yourself.
Finding fault with the sore (in yourself) is the (right) remedy for him (who is at fault); when he has become broken (contrite), it is (then) the (proper) occasion for (obeying the Prophet's injunction), “Have pity.”
(Even) if you have not the same fault, be not secure; maybe, that fault will afterwards become notorious in you.
You have not heard from God (the comforting words) Do not fear: why, then, have you deemed yourself secure and happy?
For years Iblís lived in good renown; (afterwards) he was disgraced: mark what is (the meaning of) his name. His eminence was famed throughout the (celestial) world; (then) his fame turned to infamy—oh, alas for him!
Do not seek fame till you are secure: wash your face of fear, then show your face.
Until your (own) beard grows, my good man, do not jeer at another whose chin is smooth.
Consider this, that his (Satan's) soul was tried (by the wrath of God), so that he is fallen in (sunk in perdition); and (in his fall) he became a warning to you.
You did not fall, so that you should be a warning to him. He drank the poison: eat you his sugar!
http://rumiurdu.blogspot.my/2012/03/masnavi-book-2-43-four-indians-who-lost.html
Catat Ulasan